ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 آذر 1388     |     کد : 5939

كنترل مستمر فشارخون، ديابت و چربي در جلوگيري از سكته مغزي ضروري است

دبيرعلمي سمينار" تازه‌هاي ارزيابي، تشخيص، درمان و بازتواني بيماران مبتلا به سكته مغزي" توصيه كرد: توجه به پيشگيري از بيماريها بسيار پراهميت است؛ به طوري كه كنترل مستمر فشارخون، ديابت و چربي خون بالا و داشتن تحرك در جلوگيري از ابتلا به سكته مغزي ضروري است...

دبيرعلمي سمينار" تازه‌هاي ارزيابي، تشخيص، درمان و بازتواني بيماران مبتلا به سكته مغزي" توصيه كرد: توجه به پيشگيري از بيماريها بسيار پراهميت است؛ به طوري كه كنترل مستمر فشارخون، ديابت و چربي خون بالا و داشتن تحرك در جلوگيري از ابتلا به سكته مغزي ضروري است.
دكتر محمدرضا وفايي‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)منطقه يزد، از ارائه 16 مقاله در اين سمينار دو روز خبر داد و گفت: اين مقالات در قالب موضوعات پيشگيري، درمان، تشخيص و اكثرا بازتواني بيماران پس از سكته مغزي ارائه و در اين سمينار دوكارگاه بازتواني نيز برگزار شد.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي اين سمينار گفت: بيشترين مزاياي اين سمينار در ارتباط با بيمار است؛ چرا كه پزشكان با شناخت راههاي جديد درمان، تشخيص و شناخت بهترين راههاي بازتواني براي افراد دچار سكته مغزي، ارزان‌ترين و مناسب‌ترين خدمات را ارائه مي‌كنند تا بيمار دوباره به زندگي مستقل در جامعه بازگردد.
اين استاديار گروه طب فيزيكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد با اشاره به پيام اين سمينار تاكيد كرد: مردم به راه‌هاي پيشگيري و عوامل خطر توجه داشته باشند؛ به طوري كه مراقب باشند به اين بيماري مبتلا نشوند چون هم هزينه درمان آن بسيار زياد است و هم مرگ و مير و ناتواني بسيار زيادي را بر جاي مي‌گذارد به طوري كه فرد تا آخر عمر كارايي قبلي را ندارد و اين در حالي است كه با يك پيشگيري ساده مي‌توان از همه عوارض جلوگيري كرد.


نوشته شده در   دوشنبه 30 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode