ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1388     |     کد : 5809

حضور امام زمان در حج

وجود مبارك حضرت بقيّة‌الله، حجة بن‌الحسن‌(عجّل الله تعالي فرجه الشريف) هر سال در مراسم حجّ و به ويژه در عرفات و منا حضور دارد...

وجود مبارك حضرت بقيّة‌الله، حجة بن‌الحسن‌(عجّل الله تعالي فرجه الشريف) هر سال در مراسم حجّ و به ويژه در عرفات و منا حضور دارد. چنانكه امام صادق‌(عليه السلام) فرمود: »يفقد الناس إمامهم؛ يشهد الموسم فيراهم ولا‌يرونه»1. همچنين نايب خاص امام زمان‌(سلام‌الله‌عليه)، محمد‌بن عثمان عَمْري‌(رضوان‌الله‌تعالي‌عليه) مي‌گويد: »والله إن صاحب هذا الأمر ليحضر الموسم كل سنة، يري الناس ويعرفهم ويرونه ولا‌يعرفونه»2. همچنين بسياري از تربيت‌يافتگان و شاگردان خاص آن حضرت در ميان حج‌گزاران حضور دارند و به مدد عنايت خاص حضرتش از ملكوت افراد آگاهي مي‌يابند.
شايان ذكر اينكه، اگرچه ممكن است مشكلات برخي زائران، ناخودآگاه به بركت امام زمان‌(سلام‌الله‌عليه) حل شود، ليكن چنين نيست كه هر عمل خارق‌عادت و كرامتي كه در ايام حج و در سرزمين منا و عرفات روي داد، مستقيماً به‌دست وجود مبارك آن حضرت انجام گيرد. ممكن است ناآشنا يا سالمندي راه خيمه و چادر خود را گم كند يا در بين راه بدون زاد و راحله بماند و وليّي از اولياي الهي كه تربيت‌شده مكتب ولايت وليّ‌عصر‌(ارواحنا‌فداه) است او را راهنمايي كند. پس اين شخصِ گرفتار، مع‌الواسطه خدمت آن حضرت رسيده است، نه بلا‌واسطه.
تشرّف مستقيم و بي‌واسطه به محضر نوراني امام زمان‌(ارواحنا فداه) لياقت و شايستگيهاي ويژه‌اي مي‌طلبد. از اين رو تنها اَوحَدي از موحّدان توفيق مي‌يابند كه وجود مبارك آن حضرت شخصاً به بالين او بيايد. البته عنايت ايشان شامل اوليا و صالحان و شهيداني كه تربيت كرده است، شده و آنان به دستور آن حضرت مشكلات ديگران را حلّ مي‌كنند.

1 ـ كافي، ج 1، ص 337‌ـ‌338.
2 ـ من لا يحضر، ج 2، ص 520.
مأخذ: (صهباي حج، ص 434). 


نوشته شده در   سه شنبه 17 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode