ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 آذر 1388     |     کد : 5793

ناشناخته هاي آب انار

پژوهش هاي تازه نشان مي دهد تغذيه و نوع رژيم غذايي نقش مهمي در کاهش ابتلا به سرطان پروستات در مردان دارد...

پژوهش هاي تازه نشان مي دهد تغذيه و نوع رژيم غذايي نقش مهمي در کاهش ابتلا به سرطان پروستات در مردان دارد.
از ميان مايعات، چاي سبز داراي مقادير بالايي از آنتي اکسيدان ها به نام پلي فنول هاست که مي توانند خطر گروهي از سرطان ها از جمله سرطان پروستات را کاهش دهند. دريافت دو تا چهار فنجان چاي سبز در روز براي مردان توصيه مي شود. يک پژوهش نشان داده است خوردن دو ليوان آب انار در روز در پيشگيري از سرطان پروستات موثر است. آب انار هم همچون چاي سبز غني از پلي فنول هاست. از ميان مواد غذايي، گوجه فرنگي مهم ترين و سودمندترين در کاهش سرطان پروستات است. گوجه فرنگي غني از «ليکوپن» است که يک آنتي اکسيدان قوي در مبارزه با بدخيمي و سرطان پروستات است. نکته جالب در مورد «ليکوپن» اين است که «پختن» گوجه فرنگي، غلظت «ليکوپن» موجود در آن را بهبود مي بخشد بنابراين نبايد حتماً گوجه فرنگي تازه مصرف کرد، بلکه خوردن گوجه فرنگي پخته اثر بهتري دارد و حتي رب گوجه و سس گوجه هم موثر است.
«ليکوپن» وقتي با کمي چربي مخلوط مي شود، بهتر جذب مي شود. پس بهتر است هنگام مصرف (مثلاً همراه با ماکاروني)،کمي روغن زيتون به رب گوجه اضافه شود. توصيه مي شود خانواده کلم که غني از مواد ضدسرطان همچون «ايندول»ها و «سولفورافان»ها هستند بيشتر در رژيم غذايي گنجانده شوند. از اين خانواده مي توان کاهو،کلم بروکلي، گل کلم و کلم پيچ را نام برد. مرداني که در هفته شش وعده يا بيشتر از اين گروه مصرف مي کنند کمتر احتمال بزرگ شدن پروستات دارند.
سويا و محصولات آن نيز در رژيم غذايي از اهميت ويژه يي برخوردارند. سويا غني از «ايزوفلاوون»هاست که وضعيت هورموني بدن را متعادل مي سازند. ديده شده است که مصرف ماهي هاي چرب مثل ساردين، حلوا، شاه ماهي و سالمون با داشتن امگا-3 فراوان، التهاب را کاهش داده و از متاستاز مي کاهند. ماهي هاي دريايي نسبت به ماهي هاي پرورشي، امگا-3 بهتر و بيشتري دارند. مرداني که نمي توانند ماهي مصرف کنند، مي توانند از کپسول هاي روغن ماهي (حاويامگا-3) به مقدار يک گرم در روز استفاده کنند. باور بر اين است که دانه کتان که حاوي «ليگنان»ها است، مي تواند مقابل همه انواع سرطان ناشي از هورمون ها مانند سرطان پروستات، سينه و رحم اثر حفاظتي داشته باشد.
پژوهشي درباره سرطان پروستات نشان داده است مصرف روزانه دانه کتان همراه با يک رژيم کم چرب از فاصله تشخيص تا جراحي باعث کاهش رشد بدخيمي مي شود. مي توان گفت رابطه سني بين بروز سرطان پروستات و رژيم غذايي وجود دارد. تحقيق دانشگاه هاروارد نشان داده است سرطان پروستات در مردان جوان تر ناشي از هورمون ها است در حالي که در مردان مسن تر، التهاب عامل اصلي آن است. بنابراين در مردان جوان تر غذاهايي همچون سويا که سطح هورموني را متعادل مي سازند، مفيدترند و موادي همچون امگا-3 و «ليکوپن» در افراد مسن تر مفيدترند.
اعتماد


نوشته شده در   دوشنبه 16 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode