ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1388     |     کد : 5766

قوي ترين آنتي بيوتيك طبيعي

قوي ترين آنتي بيوتيك طبيعي..

خود درماني بوسيله‌ عسل 
قوي ترين آنتي بيوتيك طبيعي 
در بين ملل مختلف، عسل همواره به عنوان دارويي سنتي براي زخم و سوزش معده استفاده شده است. در حقيقت، تحقيقات نشان مي دهند كه عسل رشد هليكوباكترپيلوري (باكتري بوجود آورنده‌ي زخم معده) را متوقف مي كند و اسيد كافئيك موجود در عسل از بروز سرطان روده بزرگ جلوگيري مي كند.
تنها نكته اي كه بايد در مصرف اين ماده‌ي شيرين و ضد باكتري، به آن توجه داشت اين است كه بايد از خوراندن آن به بچه‌‌هاي كمتر از يك سال پرهيز كرد، زيرا ممكن است باعث مسموميت بوتوليسم (توسط باكتري كلسترديوم بوتولينوم) در آنها شود.

اثرات دارويي عسل
چند مورد از ناراحتي‌هاي شايع كه عسل در درمان آنها نقش زيادي دارد:
پيشگيري از سرماخوردگي: حل كردن يك قاشق مرباخوري عسل در نصف استكان آبليمو و آب گرم، در آغاز پيدايش علائم سرماخوردگي، سبب بهبود سريع شما مي گردد.
درمان زخم ها: مي توان از گاز استريل آغشته به عسل براي درمان سوختگي‌ها و زخم‌ها استفاده كرد. همچنين براي تسكين درد ناشي از نيش حشرات و جلوگيري از بروز عفونت مفيد است.
تسكين دهنده‌ي درد گلو: مي توانيد با مصرف يك قاشق چاي خوري عسل حل شده در آب ولرم و كمي آبليمو، گلودرد خود را بهبود ببخشيد.
علاجي براي آلرژي‌ها: مصرف روزانه‌ي يك قاشق چايخوري عسل تازه و طبيعي، براي حساسيت‌ها بسيار مفيد است.
قطع سرفه: پوست گلابي را جدا كنيد و وسط آن را گود كنيد. مقداري عسل در وسط گلابي بريزيد و آن را به مدت 10 تا 15 دقيقه بخارپز كنيد، يا به طور معمولي آن بپزيد. سه مرتبه در روز از اين ماده ي غذايي مصرف كنيد تا ريه هاي تان قوت بگيرند. با اين كار مي توانيد سرفه‌هاي آزاردهنده را مهار كنيد.
در روشي ديگر، مي توانيد وسط شلغم را خالي كرده و مقداري عسل داخلش بريزيد. بعد از 24 ساعت، محتويات داخلي آن را ميل كنيد. سرفه شما بهبود مي يابد.
درمان يبوست: بعد از اينكه صبح از خواب بيدار شديد، 12 روز آب ولرم را همراه‌ با يك قاشق غذاخوري عسل، قبل از صبحانه با شكم خالي ميل كنيد.
موم كندو و عسل زنبور عسل، سلامتي را به ارمغان مي‌آورند
اين دو محصول زنبور عسل، شما را شگفت زده خواهند كرد.
عسل سرشار از ويتامين‌ها، مواد معدني، آنزيم ها و آمينواسيدها است و نشاط و انرژي شما را دو چندان خواهد كرد. همچنين كبد را از تاثير تركيبات سمي‌ حفظ مي كند و براي مردان داراي بيماري پروستات بسيار مفيد است.
پروپوليس، صمغي است كه توسط زنبور عسل ترشح مي شود و زنبور از آن براي ترميم كندو استفاده مي كند. همچنين اين ماده به عنوان لايه اي محافظ در برابر هجوم ميكروب ها عمل مي كند. اين ماده باعث مصونيت در برابر بيماري‌ها مي شود. سرشار از فلاونوييدها و آنتي اكسيدان‌ها است. همچنين داراي مقاديري Terpenoid است كه خود نوعي ضد ويروس، ضد باكتري و ضد قارچ محسوب مي شود.
مشابه تعدادي از آنتي بيوتيك هايي كه توسط پزشك تجويز مي شود، پروپوليس از تقسيم سلولي باكتري جلوگيري و ديواره‌ي سلولي ميكروب ها را تخريب مي كند. اين ماده را مي توان در عسل هاي غني شده از پروپوليس يا كپسول هاي حاوي پروپوليس يافت.
از ديگر محصولات زنبور عسل، غذاي ملكه (Royal Jelly) است.
غذاي ملكه، در فرهنگ هاي آسيايي به عنوان افزايش دهنده‌ي طول عمر شناخته مي شود و باعث مصونيت، نشاط و شادابي در زندگي و افزايش نيروي مردانگي مي گردد.
اين ماده سرشار از ويتامين و كلاژن است. كلاژن پروتئيني است كه با افزايش سن، از مقدار آن در بدن به طور پيوسته كم مي شود. همچنين اين ماده در مبارزه با سرطان‌ها بسيار موثر است، به ويژه سرطان‌هاي بدخيم. اين ماده حاوي پروتئيني ضد باكتري، به نام روياليزين است. روياليزين محافظي قدرتمند در برابر تعداد زيادي باكتري‌ها از جمله استرپتوكوكوس و استافيلوكوكوس است.
غذاي ملكه، با خاصيت درماني فوق العاده مخصوص مصرف زنبورهاي ملكه است.
اما بخش جالب تر قضيه اين است كه زنبور ملكه، عمري به مدت 5 تا 7 سال دارد. در حالي كه زنبورهاي كارگر تنها 5 تا 7 هفته عمر مي كنند. اگر زنبور ملكه مشابه زنبورهاي كارگر تغذيه شود، همانند آنها طول عمري معادل 5 تا 7 هفته خواهد داشت. بنابراين تعجبي ندارد كه غذاي ملكه در آسيا به عنوان ماده‌ اي براي افزايش طول عمر مقدس شمرده مي شود!
غذاي ملكه را مي توان به صورت مكمل در فروشگاه‌هاي مواد غذايي و همچنين در گل فروشي‌ها يافت.

تهيه و تدوين: دكتر سميرا سرخوش


نوشته شده در   پنجشنبه 12 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode