ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 تير 1392     |     کد : 56815

مرمت مسجد سید تقی بازار جهانی تبریز به پایان رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از پایان مرمت مسجد تاریخی سید تقی در مجموعه بازار جهانی تبریز خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از پایان مرمت مسجد تاریخی سید تقی در مجموعه بازار جهانی تبریز خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرمت این مسجد قاجاری با حضور و مشارکت فعال هیئت امنای بازار و مسجد سید تقی انجام گرفته است.



وی با بیان اینکه مسجد سیدتقی در راسته رهلی بازار قرار گرفته است، افزود: این مسجد دارای دو ورودی یکی از راسته رهلی بازار و نیز ورودی دیگری از داخل کوچه با دربی جداگانه است.



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی مسجد سیدتقی را تشکیل شده از طاق و طویزه خواند و گفت: این مسجد دارای ستون‌های سنگی و دو نیم طبقه در شرق و غرب آن است.



محمدی با اشاره به مرمت‌های انجام شده در این مسجد تصریح کرد: دیوار ضلع شرقی که نشست کرده و دچار ترک‌هایی شده بود مرمت شده و سقف و پشت بام نیز آواربرداری، سبک‌سازی و مرمت شده است.



وی تصریح کرد: داخل مسجد سیدتقی لایه‌برداری شده و با مرمت بخش‌های فرسوده بندکشی مجددی نیز انجام گرفته است.



این مقام مسئول همچنین مرمت نیم طبقه‌های داخل مسجد، کف‌سازی، اجرای کانال نم‌زدا و بلوکاژ را از دیگر مرمت‌های انجام گرفته در مسجد سیدتقی برشمرد.



محمدی با تاکید بر مشارکت 50 درصدی هیئت امنای بازار و مسجد در مرمت این بنای تاریخی و مذهبی یادآور شد: با اتمام مرمت، این مسجد هم‌اکنون آماده بهره‌برداری از سوی بازاریان و نمازگزاران است و تنها مرمت نمای بیرونی آن در ورودی راسته رهلی بازار در دست کار قرار دارد.



وی با اشاره به وجود 14 مسجد تاریخی در محوطه بازار جهانی تبریز خاطرنشان کرد: فضای معنوی بازار تبریز از دیرباز تاکنون با وجود مساجد تاریخی متعدد برجسته و ممتاز بوده است.


نوشته شده در   شنبه 29 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode