ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 تير 1392     |     کد : 56738

مجوز خروج کالا تا سقف 80 دلار از منطقه آزاد ارس به مسافران دارای کارت سبز

مدیر گمرک منطقه آزاد ارس گفت: قانون کالای همراه مسافر از هفته آتی در این منطقه اجرایی شده و مسافران می‌توانند برابر مقررات با دریافت کارت سبز کالای همراه مسافر نسبت به خروج کالای خریداری شده تا 80 دلار از این منطقه اقدام کنند.

مدیر گمرک منطقه آزاد ارس گفت: قانون کالای همراه مسافر از هفته آتی در این منطقه اجرایی شده و مسافران می‌توانند برابر مقررات با دریافت کارت سبز کالای همراه مسافر نسبت به خروج کالای خریداری شده تا 80 دلار از این منطقه اقدام کنند.

خبرگزاری فارس: مجوز خروج کالا تا سقف 80 دلار از منطقه آزاد ارس به مسافران دارای کارت سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عزیز علی‌نژاد با بیان اینکه هزینه‌های ترخیص کالا برای عرضه و فروش بر اساس نرخ معادله که از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود اعمال می‌گردد، افزود: با استناد به ماده 31 آیین‌نامه قانون و مقررات صادرات و واردات، هر مسافر در یک سال اجازه واردات کالا به ارزش 80 دلار را داشته و کالاهایی که از لحاظ شرعی و قانونی ممنوعیت ورود به داخل خاک ایران را نداشته باشند «از جمله کالاهای ساخت و مبدأ رژیم جعلی اسرائیل» ممنوعیت وارداتی ندارند.



وی ادامه داد: هر شخصی که دارای کارت سبز کالای همراه مسافر ارس باشد، مجاز برای خروج کالا از درب‌های منطقه آزاد ارس بوده و در گیت‌های فعال شده قره‌برون و ایواوغلی و ریاحی بعد از بررسی همکاران گمرک ایران اجازه خروج کالاهای خود به خارج از محدوده ارس را خواهد داشت.



علی‌نژاد در رابطه با چگونگی دریافت کارت سبز کالای همراه مسافر ارس گفت: در راستای سهولت دریافت این کارت هموطنان می‌توانند با مراجعه به گیت‌های اصلی منطقه آزاد ارس و یا گمرک این منطقه و ارائه کارت ملی و شناسنامه نسبت به دریافت کارت سبز اقدام کنند.



وی تصریح کرد: کلیه اصناف موظف به عرضه و فروش کالا به مسافران دارای کارت سبز (کالای همراه مسافر ارس) می‌باشند و در صورت عرضه عمده کالاها و یا هرگونه تخلف در فروش، با برخورد قانونی بازرسان بازرگانی منطقه آزاد ارس روبرو خواهند شد.



علی‌نژاد با بیان اینکه اصناف و بازرگانان کالاهای حجیم مانند یخچال، یخچال فریزر، اجاق گاز و سایر کالاها را می‌توانند وارد و در محدوده منطقه آزاد ارس عرضه کنند، تصریح کرد: واردات کالاهای حجیم به وسیله قانون کالای همراه مسافر مجاز نیست ولی با توجه به اینکه در محدوده ارس سکونت هزاران نفری وجود دارد برای رفاه حال شهروندان ارس مذاکراتی با گمرک ایران صورت گرفت و با واردات کالاهای حجیم و فروش فقط در محدوده منطقه آزاد ارس موافقت گردید.



وی گفت: اصناف و بازرگانان می‌توانند واردات کالا از کشورهای خارجی را در منطقه آزاد ارس انجام دهند با عنایت به اینکه قبض انبار تفکیکی در منطقه آزاد ارس بلامانع است بازرگانان می‌توانند با واردات کالا و تجمیع در گمرک امکان توزیع و ترخیص تفکیکی کالا برای اصناف را نیز فراهم آورده و روند ورود کالا به محدوده جلفای منطقه آزاد ارس را تسهیل نمایند.



وی راه‌اندازی کالای همراه مسافر را در راستای ارائه کالا با هزینه کم و بدون تردد به خارج از کشور دانست و افزود: اکثر واردات کالای بازرگانان و اصناف از طریق مرز ایران و نخجوان بود که در پی ارائه ویزا برای اتباع ایرانی از سوی نخجوان، اجرای کالای همراه مسافر در ارس نقش مهمی در کاهش قیمت تمام شده کالاها داشته و نیازی به تردد حداکثری به خارج از کشور برای تامین مایحتاج نیست.



علی‌نژاد با اشاره به مزیت‌های فرامنطقه‌ای کالای همراه مسافر در ارس گفت: با توجه به عدم محدودیت منطقه‌ای مسافران برای خرید در قالب کالای همراه مسافر از بازارهای منطقه آزاد ارس و وجود استان‌های با بیش از 9 میلیون نفر جمعیت امکان توسعه و رونق وضعیت معیشت مردم و توسعه خدمات گردشگری در این استان‌ها نیز فراهم می‌شود.




نوشته شده در   جمعه 28 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode