ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 آذر 1388     |     کد : 5653

خطر آلاینده‌های ترافیک و غبار خانه براي آسم کودکان

نوزادانی که در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک در خارج خانه و "اندوتوکسین‌های" هوای درون خانه قرار دارند،‌در معرض خطر افزایش‌یافته آسم هستند...

نوزادانی که در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک در خارج خانه و "اندوتوکسین‌های" هوای درون خانه قرار دارند،‌در معرض خطر افزایش‌یافته آسم هستند.

اندوتوکسین- بخشی از باکتری است که اعتقاد بر این است که پاسخ ایمنی را در انسان‌ها بر می‌انگیزد- در غبار یافت می‌‌شود.

به گزارش هلث‌دی نیوز پژوهشگران دانشگاه کالج پزشکی دانشگاه سینسیناتی دریافتند که خس‌خس مداوم (نشانه هشداردهنده اولیه آسم یا سایر مشکلات ریوی) در 36 درصد کودکان سه‌ساله‌ای که در دوران نوزادی، در معرض میزان‌های بالای آلودگی هوای ناشی از ترافیک و اندوتوکسین درون خانه بوده‌اند، وجود دارد.

پژوهشگران می‌نویسند خس‌خس سینه در 11 درصد کودکانی که در دوران نوزادی در معرض مقادیر پایین مواد آلرژی‌زای در  بیرون و درون خانه قرار گرفته‌اند، و در 18 درصد کودکانی که در معرض مقادیر بالای آلودگی هوای ناشی از ترافیک و مقادیر پایین اندوتوکسین درون خانه قرار داشتند، دیده شد.

این پژوهشگران می‌گویند قرارگیری در معرض اندوتوکسین نیز به نظر می‌رسید که اثر چندانی بر کودکان ندارد.

پاتریک رایان، استادیار بهداشت زیست‌محیطی و سرپرست این پژوهش در این باره گفت:"به نظر می‌رسد این دو منبع آلودگی- هنگام یکه به طور همزمان به مقادیر بالا وجود داشته باشند- با یکدیگر عمل می‌کنند و بر سلامت ریه‌های در حال رشد کودکان کم‌سن اثر منفی می‌گذارد."

رایان توضیح داد: "به نظر می‌رسد که ذرات ناشی از ترافیک و اندوتوکسین یک پاسخ التهابی در کودکان مورد بررسی ایجاد می‌کرد. هنگامی که این دو عامل همراه هم باشند، این اثر تشدید می‌شود و پاسخ ایمنی قوی‌تری را باعث می‌شوند. هر چه این قرارگیری در معرض این آلاینده‌ها در سنین پایین‌تری رخ دهد، ممکن است در درازمدت تاثیر بیشتری بر ریه‌ها بگذرد. رشد ریه‌ها تا 18 تا 20 سالگی ادامه دارد.

قرارگیری در معرض اندوتوکسین و آلاینده‌‌های ترافیک در سنین پایین‌تر تاثیر بیشتری بر ریه‌های در حال رشد خواهد داشت تا بزرگسالانی که ریه‌‌های‌شان قبلا تکامل یافته است.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 5 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode