ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 آذر 1388     |     کد : 5652

رهبر معظم انقلاب در ديدار با بسيجيان سراسر كشور:امروز اولويت اصلي كشور مقابله با جنگ نرم دشمن است

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: امروز اولويت اصلي كشور مقابله با جنگ نرم دشمن كه هدف آن ايجاد ترديد، اختلاف و بدبيني ميان آحاد مردم است و مهمترين راه‌هاي مقابله با اين تهاجم حفظ و تقويت بصيرت، روحيه بسيجي، اميد كامل به آينده و مراقبت جدي در تشخيص‌ها است...

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: امروز اولويت اصلي كشور مقابله با جنگ نرم دشمن كه هدف آن ايجاد ترديد، اختلاف و بدبيني ميان آحاد مردم است و مهمترين راه‌هاي مقابله با اين تهاجم حفظ و تقويت بصيرت، روحيه بسيجي، اميد كامل به آينده و مراقبت جدي در تشخيص‌ها است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار هزاران نفر از بسيجيان سراسر كشور، بسيج را رمز پايداري، ماندگاري و عزت ملي دانستند و ضمن توصيه مؤكد به همه رسانه‌ها، فعالان سياسي و مسئولان براي پرهيز از اختلاف‌هاي جزئي و غيراصولي تأكيد كردند: امروز اولويت اصلي كشور مقابله با جنگ نرم دشمن كه هدف آن ايجاد ترديد، اختلاف و بدبيني ميان آحاد مردم است و مهمترين راه‌هاي مقابله با اين تهاجم حفظ و تقويت بصيرت، روحيه بسيجي، اميد كامل به آينده و مراقبت جدي در تشخيص‌ها است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي بسيج را يك استثناء و حادثه‌اي بي نظير در كشور خواندند و افزودند: اينكه در يك كشور مردم با همه وجود و با بهترين و مؤمن‌ترين عناصر خود از يك نظام بدون هيچ چشم داشتي و با همه توان دفاع كنند، فقط مخصوص انقلاب اسلامي ايران است كه دل نوراني امام بزرگوار (ره) توانست به اين حقيقت بزرگ دست پيدا كند و با كمك الهي آنرا تحقق بخشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نقش آفريني و امتحان‌هاي بزرگ بسيج در صحنه هاي مختلف انقلاب خاطرنشان كردند: يكي از اين صحنه‌ها عرصه دفاع از استقلال و عزت كشور بود كه اگر حضور بسيج در دوران دفاع مقدس شكل نمي‌گرفت امروز سرنوشت قطعا بگونه‌اي ديگر بود.

ايشان تأكيد كردند: بعد از پايان جنگ نيز بسيج همواره خط شكن و پيشرو بوده است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نقش آفريني بسيج در تثبيت اقتدار و ايستادگي سياسي در عرصه‌هاي فرهنگي و سازندگي و در عرصه‌هاي علمي افزودند: امروز افتخارات گوناگون كشور نتيجه حضور انسان‌هاي خدوم، توانا و بي‌نام و نشان در صحنه‌هاي گوناگون است كه اگر اين حقايق بدرستي شناخته نشود ظلم به بسيج است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بسيج را فراتر از قالب‌ها و سازمان‌هاي نظامي دانستند و خاطرنشان كردند: اگرچه بخش‌هاي نظامي از بهترين بسيجي‌ها هستند اما بسيج در واقع حضور فراگير، مقتدر و تمام نشدني قشرهاي مختلف مردم است كه هيچ وابستگي به پول، جاه و مقام و دستور از بالا ندارد و معيار او هم بصيرت و ايمان است.

ايشان با تأكيد بر اينكه سازمان فعلي بسيج با خصوصيات منحصر بفرد خود قابل تكرار و تقليد در هيچ مجموعه ديگري نيست، افزودند: بسيج واقعيتي نافذ و تأثيرگذار است كه در عين اقتدار و قدرت مظلوم هم واقع شده است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: مظلوميت به معناي ضعف نيست، همانگونه كه انقلاب اسلامي در عين حالي كه جزو مقتدرترين و نافذترين پديده‌هاي معاصر است، مظلوم هم است و يا شخص امام بزرگوار (ره) كه با وجود اقتدار و قدرت روحي از مظلوم ترين انسان‌هاي دوران خود بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر لزوم تقويت و تعميق اثرگذاري بسيج افزودند: تا هنگامي كه بسيج است هيچ تهديدي متوجه نظام اسلامي نخواهد شد و اين موضوع يك ركن اساسي است.

ايشان آسيب شناسي، شناخت نقص‌ها و آفت‌ها و همچنين پيش بيني‌هاي لازم بمنظور پيشرفت بيشتر را براي بسيج يك ضرورت دانستند و تأكيد كردند: با توجه به شكست استكبار در مواجهه سخت با نظام اسلامي در دهه اول انقلاب، اكنون دشمن جنگ نرم را در دستور كار خود قرار داده و امروز اولويت اصلي مقابله با جنگ نرم است.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين جنگ نرم افزودند: دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهاي فرهنگي و ارتباطاتي پيشرفته و با شايعه و دروغ پراكني و استفاده از برخي بهانه‌ها ميان آحاد مردم ترديد، بدبيني و اختلاف ايجاد كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي قضاياي بعد از انتخابات رياست جمهوري را نمونه‌اي از اين شيوه دانستند و خاطرنشان كردند: در اين قضايا به بهانه انتخابات ايجاد ترديد و اختلاف كردند تا دل‌هاي مردم نسبت به يكديگر و نسبت به مسئولان چركين شود و در چنين فضاي مشوش و شلوغي عناصر مغرض، خائن و دست آموز خود را براي كارهاي اخلال‌گرانه وارد صحنه كنند اما به دليل بصيرت مردم به نتيجه نرسيدند.

ايشان با تأكيد مجدد بر موضوع بصيرت افزودند: علت تأكيدهاي مكرر من بر لزوم بصيرت در جامعه در شرايط حاضر به اين دليل است كه مردم بدانند چه اتفاقي مي‌افتد و بتوانند صحنه‌گردان اصلي قضايا و عناصر خائن و بدخواه را از آحاد مردم تشخيص دهند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: هر اقدامي كه موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به يكديگر بدبين و مردد كند، به ضرر كشور است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: من اصرار دارم كه آحاد مردم و جريانات مختلف سياسي همه با يكديگر متحد در مقابل آن افراد معدودي باشند كه مخالف اصل انقلاب و استقلال كشور هستند و هدف آنها تقديم كشور به امريكا و استكبار است.

ايشان با تأكيد بر لزوم جداسازي ميان توده عظيم مردم اعم از خواص و عوام با معدود عناصر خودفروخته و تفاوت قائل شدن ميان اين دو، خاطرنشان كردند: نبايد با برخي اظهارات و حرف‌ها فضا را بگونه‌اي مغشوش كرد كه مردم سردرگم و نسبت به يكديگر و نسبت به نخبگان و مسئولان بدبين شوند، اين كار درستي نيست.

رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد شديد از برخي مطبوعات، رسانه‌ها و دستگاه‌ها كه دائما به دنبال ايجاد اختلاف، بدبيني و شايعه سازي هستند، افزودند: به كساني كه بدنبال مصالح كشور هستند توصيه مي كنم از اين اختلاف‌هاي جزئي و غيراصولي صرف‌نظر كنند.

حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي با انتقاد از فضاي تهمت‌زني و شايعه‌سازي بر ضد مسئولان كشور تأكيد كردند: اينگونه كارها در جهت خواست دشمن است، زيرا مسئولان كشور اعم از رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه قضاييه، و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همه كساني هستند كه زمام كشور را بدست دارند و مردم بايد به آنها اعتماد و حسن ظن داشته باشند.

ايشان با اشاره به ترديد افكني‌هاي بعد از انتخابات در عملكرد مسئولان رسمي انتخابات اعم از وزارت كشور و شوراي نگهبان افزودند: اين ترديدافكني ها بسيار مضر است و دشمن هم همين را مي‌خواهد.

رهبر انقلاب اسلامي جوانان بسيجي را به تقويت ايمان و بصيرت و رعايت موازين و معيارها در تشخيص‌ها فراخواندند و خاطرنشان كردند: نمي‌شود هر فردي را به دليل يك خطا منافق ناميد و همچنين نمي توان هر فردي را بدليل اختلاف نظر و ديدگاه ضدولايت فقيه خواند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: توصيه من به فرزندان بسيجي‌ام اين است كه ضمن حفظ پرقدرت انگيزه‌ها، ايمان و اميد به آينده در تشخيص‌ها و مصداقهاي مختلف بشدت مراقبت كنند زيرا بي‌دقتي در مصداق‌ها برخي اوقات ضررهاي زيادي در پي خواهد داشت.

ايشان تنوع عرصه هاي بسيج را مهم خواندند و افزودند: رويكرد اخير توجه به علم، نوآوري علمي و كارهاي فرهنگي در بسيج بسيار مبارك و پسنديده است زيرا كشور نيازمند كارهاي مختلفي است كه جز با روحيه بسيجي محقق نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: تا زماني كه بسيج و روحيه صدق و صفا و خدمت بي مزد و منت در ميان مردم و بويژه جوانان وجود دارد، دشمن نمي‌تواند هيچگونه لطمه‌اي به كشور، انقلاب و نظام اسلامي وارد كند.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: كساني هم كه با اشاره، تشويق و لبخند دشمن مي‌خواهند با نظام اسلامي، قانون اساسي و حركت عظيم مردمي مواجه شوند، بدانند كه سر به سنگ مي كوبند و تلاش آنان بيهوده است.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تسليت سالروز شهادت امام محمد باقر عليه السلام، دوران آن امام را دوران سربرآوردن حيات دوباره جريان اصيل اسلامي در مقابله با تحريف ها خواندند و با اشاره به نزديكي اعياد قربان و غديرخم افزودند: اين دو عيد بزرگ اسلامي دو مقطع مهم درخصوص موضوع امامت است زيرا در عيد قربان حضرت ابراهيم (ع) بعد از امتحانهاي سخت به مقام امامت نائل مي شوند و در روز عيدغدير خم هم حضرت علي (ع) بعد از امتحانهاي بزرگ به منصب والاي امامت مي رسند.

 

 


نوشته شده در   پنجشنبه 5 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode