ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 آذر 1388     |     کد : 5599

رهبر معظم انقلاب در ديدار با نخست وزير كويت:كشورهاي منطقه خليج‌فارس بايد جايگاه بهتري در سياست جهاني داشته باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به منابع طبيعي غني كشورهاي منطقه خليج فارس تصريح كردند: اين كشورها با توجه به ثروت طبيعي عظيمي كه در اختيار دارند بايد جايگاه بهتري از لحاظ پيشرفت‌هاي علمي و مادي و تأثيرگذاري در سياست جهاني داشته باشند...

 حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به منابع طبيعي غني كشورهاي منطقه خليج فارس تصريح كردند: اين كشورها با توجه به ثروت طبيعي عظيمي كه در اختيار دارند بايد جايگاه بهتري از لحاظ پيشرفت‌هاي علمي و مادي و تأثيرگذاري در سياست جهاني داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار با شيخ ناصر محمد الاحمد الصباح نخست وزير كويت و هيأت همراه فرمودند: كشورهاي اسلامي بويژه كشورهاي منطقه خليج فارس بايد همكاري‌ها و ارتباطات خود را بيش از پيش گسترش دهند.

ايشان با اشاره به منابع طبيعي غني كشورهاي منطقه خليج فارس افزودند: اين كشورها با توجه به ثروت طبيعي عظيمي كه در اختيار دارند بايد جايگاه بهتري از لحاظ پيشرفت‌هاي علمي و مادي و تأثيرگذاري در سياست جهاني داشته باشند و اين هدف جز با همكاري بيشتر با يكديگر محقق نخواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته اين همكاري، دشمناني هم دارد ولي همواره بايد برخلاف خواست دشمنان و براساس مصالح خود تصميم گرفت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لزوم توجه بيشتر كشورهاي اسلامي براي تقويت ارتباطات و همكاري‌ها را مورد تأكيد قرار دادند و تصريح كردند: حكمت اقتضاء مي‌كند كه انسان دوستان خود را بشناسد و با آنها همكاري كند و هرگونه همكاري نكردن كشورهاي اسلامي بويژه كشورهاي مسلمان همسايه خارج از چارچوب تدبير است.

ايشان با اشاره به حمله صدام به ايران و تحميل جنگ هشت ساله و سپس حمله صدام به كويت تأكيد كردند: اقدامات صدام خارج از چارچوب همسايگي بود و او صدمات زيادي را به كشورهاي منطقه وارد كرد.

رهبر انقلاب اسلامي مواضع دولت كويت و همكاري‌هاي اين كشور با جمهوري اسلامي ايران را خوب خواندند و خاطرنشان كردند: ايران از گسترش همكاري‌ها با كويت در همه زمينه‌ها استقبال مي‌كند اما بايد با پيگيري زمينه عملي شدن توافق‌ها هم فراهم شود.

 


نوشته شده در   دوشنبه 2 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode