ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 دي 1386     |     کد : 54

اگر بخواهند با ابزار شوراي امنيت بي قانوني كنند ، ما هم مي توانيم بي قانوني كنيم

رهبرمعظم انقلاب درجمع زائران حرم مطهر امام رضا(ع):
اگر بخواهند با ابزار شوراي امنيت بي قانوني كنند ، ما هم مي توانيم بي قانوني كنيم
آبروي ملت ايران در ميان ملتها رو به افزايش است

حضرت آيت الله خامنه اي- رهبر معظم انقلاب اسلامي، در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي، ايجاد كشوري آزاد، مرفه، سربلند و برخوردار از پيشرفتهاي علمي را خواست ملي ايرانيان دانستند و تأكيد كردند: ايران براي دستيابي به دانش هسته اي طبق مقررات بين المللي عمل كرده است اما اگر قرار باشد با ابزار شوراي امنيت بي قانوني كنند و حق مسلم ملت ايران را ناديده بگيرند ما هم مي توانيم بي قانوني كنيم و خواهيم كرد.
به گزارش ايلنا ، حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك عيد نوروز و حلول ماه ربيع الاول، آغاز سال جديد را فرصتي براي تقويت عزم ملي دانستند و افزودند: ملت زنده و عزيز ايران، براي استمرار موفقيتها، بايد موقعيت دروني و جايگاه بين المللي خويش را بشناسد، چالشهاي پيش رو را درك كند و از خطوط اساسي مقابله با اين چالشها نيز آگاه باشد.
ايشان، «سربلندي ايران اسلامي و الگو شدن در ميان ملتهاي مسلمان» را هدف عمده ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: تحقق اين هدف بزرگ نيازمند «استقلال و عزت ملي»، برخورداري از «رفاه عمومي و عدالت اجتماعي» و استفاده از همه ظرفيتهاي ملي است.
حضرت آيت الله خامنه اي، استعداد، استقامت، «غيرت ديني و ملي» و عشق به ميهن را از جمله ظرفيتهاي بي پايان ملت ايران براي تحقق اهداف بزرگ خويش خواندند و افزودند: اگر چه ملت ايران، حدود 200 سال، بر اثر سلطه استكبار و زمامداران وابسته عقب نگه داشته شده بود اما تجربيات موفق علمي و سياسي سه دهه اخير نشان مي دهد كه ملت ايران قادر است به الگوي ديگر ملتها تبديل شود.
رهبر انقلاب اسلامي، پيشرفتهاي جوانان و دانشمندان پرافتخار كشور در زمينه هايي همچون انرژي هسته اي، سلولهاي بنيادي، درمان ضايعات نخاعي و دهها زمينه ديگر را باعث تحسين جهانيان برشمردند و افزودند: در ميدان رقابتهاي سياسي نيز موضعگيري مسئولان كشور در سطح منطقه و جهان، برجسته و شاخص است و ملت ايران توانسته است مفاهيمي همچون «مردم سالاري ديني» و «دين محوري در سياست» را به فرهنگِ سياست بين المللي وارد كند و مجموعه واقعيات سه دهه اخير نشان مي دهد كه ملت ايران مي تواند در ميدان رقابتهاي «علمي - سياسي - صنعتي - اقتصادي و فرهنگي جهاني»، به موقعيتهاي چشمگيري دست يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي راه پيش روي ملت ايران را راهي درخشان اما داراي فراز و نشيب دانستند و در تبيين چالشهاي پيش رو افزودند: ملت ايران با دو دشمن دروني و بيروني روبروست كه دشمن دروني يعني خصلتهاي ناپسند نظير تنبلي - نداشتن نشاط كاري - نااميدي - بدبيني و نداشتن اعتماد به نفس فردي و ملي خطرناكتر از دشمن بيروني است و ملت بايد با همه وجود با اين ميكروبها و موريانه هاي ويران كننده مقابله كنند.
ايشان نظام سلطه بين المللي را دشمن بيروني ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: شبكه صهيونيزم جهاني و دولت كنوني ايالات متحده امريكا سمبل دشمنان بيروني ملت ايران به شمار مي روند كه البته دشمني ناكام آنها با اين ملت از بعد از انقلاب شروع شده و همچنان ادامه دارد.
رهبر انقلاب اسلامي ستايش ملتها از «مردم ايران و نظام جمهوري اسلامي» و اتهامات همزمان استكبار به اين ملت را تناقض آشكار ميان گرايش ملتهاي جهان و خواست سلطه گران برشمردند و افزودند: اين رخنه فرسايشي، بناي ليبرال دمكراسي غرب را روز بروز متزلزل تر خواهد كرد.
ايشان استقبال به ياد ماندني ملتهاي مختلف از جمله مردم كشورهاي امريكاي لاتين از رئيس جمهور اسلامي ايران و تظاهرات ضدامريكايي مردم همين منطقه هنگام سفر اخير رئيس جمهور امريكا را نشانه اي از تناقض موجود ميان نگاه ملتها و مواضع دولتهاي استكباري برشمردند و افزودند: اين واقعيات نشان مي دهد كه آبروي ملت ايران در ميان ملتها رو به افزايش است و ليبرال دموكراسي غربي و دولت امريكا، هر روز بي آبروتر مي شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي «جنگ رواني»، «جنگ اقتصادي» و «مقابله با پيشرفت و اقتدار علمي ملت ايران» را سه روش عمده دشمنان خواندند و افزودند: جنگ رواني، مهمترين برنامه دشمن به شمار مي رود و مردم و مسئولان بايد اهداف و روشهاي تحقق اين برنامه ها را به خوبي بشناسند.
رهبر انقلاب اسلامي، مرعوب كردن مسئولان و نخبگان - تضعيف اراده عمومي - تلقين مكرر مطالب غيرواقعي براي تغيير درك مردم از واقعيات جامعه، تضعيف اعتماد به نفس مردم - سست كردن وحدت مردم و مسئولان - و دامن زدن به اختلافات قومي، مذهبي، سياسي و صنفي، را از جمله اهداف جنگ رواني دشمنان دانستند و افزودند: دولت امريكا كه مظهر حمايت از تروريسم، نقض حقوق بشر، فتنه گري و دخالت در امور ديگر كشورهاست امروز با متهم كردن ايران به اينگونه اقدامات، درصدد است جاي متهم و مدعي را عوض كند اما همه مي دانند كه ملتها از آمريكايي ها طلبكار هستند و آنها بايد در جايگاه متهم در مقابل اقدامات خود پاسخگو باشند.
ايشان ترساندن همسايگان جنوبي ايران را از ديگر اهداف جنگ رواني امريكا خواندند و افزودند: اين تلاش ها از اول انقلاب تاكنون ادامه داشته كه برخي همسايگان ما در خليج فارس آگاهانه اين توطئه را درك كرده اند و برخي ديگر ممكن است در دام آن بيفتند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به آمادگي ايران براي انعقاد پيمان دفاعي مشترك با كشورهاي حوزه خليج فارس افزودند: ايران مانند تمام سالهاي پس از انقلاب دست دوستي خود را به سوي اين همسايگان دراز كرده و معتقد است امنيت اين منطقه مهم بايد با همكاري كشورهاي خليج فارس تأمين شود.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه بحث خود درباره اهداف جنگ رواني دشمن در نصيحتي به عناصر سياسي داخلي افزودند: صاحبان قلم و بيان، تريبون و جايگاه مراقب باشند خواسته يا ناخواسته مقاصد دشمن را دنبال نكنند چرا كه امروز هركسي مردم را به «مسئولان و نظام و آينده» بي اعتماد كند و به اختلافات دامن بزند، به دشمن كمك كرده است.
ايشان جنگ اقتصادي را دومين برنامه دشمن براي مقابله با ملت ايران ارزيابي كردند و افزودند: آنها مي خواهند ملت را در مضيقه قرار دهند اما با ابلاغ سياستهاي اصل 44 و تلاش مجدانه دولت براي اجراي اين اصول، ميدان براي تحرك و رونق اقتصادي و فعاليت عموم مردم و صاحب ثروت باز شده است و به همين علت رويكرد دولت در سال جديد و يكي دو سال آينده بايد رويكردي اقتصادي باشد.
رهبر انقلاب اسلامي مسئولان را به تشريح راههاي مشاركت مردم در فعاليتهاي اقتصادي فراخواندند و افزودند: توليد ثروت از طريق قانوني در اسلام كاري پسنديده است و بايد با اجراي سياستهاي اصل 44 منابع درآمدي آحاد مردم به خصوص طبقات ضعيف متنوع بشود و گشايشي در زندگي مردم به وجود آيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تهديد دشمن مبني بر تحريم ايران خاطرنشان كردند: ملت ايران در ميان همين تحريم ها به انرژي هسته اي و پيشرفت و سازندگي دست يافته است بنابراين اين ملت را از تحريم نترسانيد.
ايشان مخالفت با استفاده مردم ايران از انرژي هسته اي را نمونه اي از تلاشهاي دشمنان براي مقابله با پيشرفت علمي ايران خواندند و افزودند: مگر ملت ايران براي به دست آوردن انرژي هسته اي از سلطه گران اجازه خواسته بود كه آنها مي گويند مخالفيم.
حضرت آيت الله خامنه اي انرژي هسته اي را يك نياز و ضرورت برشمردند و با انتقاد از تعدادي كه حرف دشمن را مبني بر «بي نيازي ملت ايران به انرژي هسته اي» تكرار مي كنند، افزودند: آيا به نظر اين عده، مسئولان اجازه دارند با عقب نشيني از خواست ملت، به نسلهاي آينده خيانت كنند و آينده كشور را به خطر بياندازند.
رهبر انقلاب اسلامي دستيابي به انرژي هسته اي را كاري بزرگتر از ملي شدن نفت دانستند و خاطرنشان كردند: تعدادي كه حرف دشمن را تكرار مي كنند امروز در حاليكه از ملي شدن صنعت نفت تمجيد مي كنند اما همان حرفهايي را مي زنند كه مخالفان دكتر مصدق و آيت الله كاشاني هنگام ملي شدن صنعت نفت مي زدند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نظارت آژانس هسته اي بر تمامي فعاليتهاي ايران افزودند: همه فعاليتهاي ما قانوني بوده است اما اگر بخواهند با هياهو و جنجال از شوراي امنيت استفاده ابزاري كنند و حق مسلم ملت ايران را ناديده بگيرند وبي قانوني كنند ما هم مي توانيم بي قانوني كنيم و خواهيم كرد.
ايشان همچنين تأكيد كردند: اگر بخواهند با تهديد و اعمال زور و خشونت رفتار كنند بدون ترديد ملت و مسئولان ايران از همه ظرفيت هاي خود براي ضربه زدن به دشمنانِ متعرض استفاده خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش پاياني سخنانشان با اشاره به نامگذاري سال جديد به سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي، آحاد مردم را به تلاش براي تقويت وحدت و يكپارچگي توصيه كردند و افزودند: براي افزايش انسجام اسلامي نيز بايد بر اصول مشترك ملتهاي مسلمان تكيه كنيم.
ايشان با توصيه به جوانان براي افزايش اعتماد به نفس فردي و ملي خاطرنشان كردند: شما جوانان عزيز مي توانيد كارهاي بسيار بزرگي انجام دهيد و كشور را به اوج عزت و اعتلا برسانيد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به حمايت مستمر ايشان از دولتهاي قبلي و فعلي افزودند: حمايت خاص از دولت فعلي نيز متكي بر دلايلي است كه جايگاه مهم دولت در ساختار سياسي - مسئوليتهاي سنگين قوه مجريه و جهت گيري اسلامي و انقلابي دولت نهم از جمله آنهاست.
ايشان سختكوشي - ارتباط با مردم - ذي مردمي و تلاش براي عدالت اجتماعي را از ديگر دلايل حمايت از دولت خواندند و افزودند: البته اين حمايت بي حساب و كتاب نيست و مبتني بر توقعاتي است كه خستگي ناپذيري - حفظ مردم زيستي - دوري از مخاصمات جناحي و عمل به برنامه هايي كه به مردم گفته مي شود از جمله آنهاست.
در ابتداي اين ديدار آيت الله واعظ طبسي نماينده ولي فقيه در استان و توليت آستان قدس رضوي ضمن عرض خيرمقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامي، از فعاليتهاي عمراني آستان و پژوهشي حوزه علميه خراسان گزارش داد و اعلام كرد: مسئولان استان ضمن هماهنگي و همكاري صميمانه با يكديگر براي تحقق شعار امسال يعني اتحاد ملي و انسجام اسلامي تلاش خواهند كرد.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 6 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode