ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392     |     کد : 53966

عاشورائیان آذربایجان‌شرقی با پای پیاده به سوی تهران حرکت کردند

نوزدهمین کاروان پیاده آذربایجان ‌شرقی با عنوان کاروان امام علی (ع) از تبریز با رمز فاطمه زهرا (س) عازم مرقد امام راحل شدند تا پس از 750 کیلومتر با پای پیاده در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل شرکت کنند.



به منظور شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

عاشورائیان آذربایجان‌شرقی با پای پیاده به سوی تهران حرکت کردند

نوزدهمین کاروان پیاده آذربایجان ‌شرقی با عنوان کاروان امام علی (ع) از تبریز با رمز فاطمه زهرا (س) عازم مرقد امام راحل شدند تا پس از 750 کیلومتر با پای پیاده در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل شرکت کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نوزدهمین حرکت حماسی کاروان پیاده آذربایجان‌شرقی با عنوان کاروان امام علی (ع) تجدید‌میثاق عاشورائیان با آرمان‌های انقلاب و مقام‌ معظم رهبری امروز از مقابل مصلای امام خمینی این شهر و پس از اقامه نماز جمعه عازم مرقد امام راحل شد.

این کاروان با بدرقه نماز‌گزاران تبریز حرکت خود به سمت مرقد امام راحل را آغاز کرد.

مسئول کاروان‌های پیاده مرقد امام راحل آذربایجان‌شرقی ‌در حاشیه این برنامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز به تشریح برنامه‌های این کاروان پرداخت.

احمد تیزچنگ گفت:‌ این کاروان‌ها در مدت 19 سال گذشته با حضور 110 نفر از داوطلبان که به نام مبارک علی (ع) انتخاب شده‌اند با پای پیاده در مراسم گرامیداشت امام خمینی (ره) شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این کاروان عمدتاً از رزمندگان دوران دفاع مقدس، پدران و یادگاران شهدا، جانبازان، آزادگان، بسیجیان، دانشجویان و طلاب آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حرکت کاروان پیاده مرقد امام راحل همراه با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است، گفت: این برنامه در 18 روز با توقف در 59 شهر و روستا بعد از طی مسافت‌هایی در استان آذربایجان‌شرقی، زنجان، قزوین، البرز و تهران انجام شده و در شهرهای مختلف برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

تیزچنگ حفظ سوره‌های قرآنی و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی با گرایش فرهنگی از آیات قرآن و نهج‌البلاغه را از برنامه‌های این کاروان برشمرد که در روستاهای مسیر انجام می‌شود.

وی گفت: این کاروان پس از حضور در مرقد امام راحل و شرکت در برنامه‌های سالگرد ارتحال ایشان، به تبریز باز خواهد گشت.

تیزچنگ همچنین با بیان اینکه عشق به آرمان‌ها، ارزش‌ها و میراث معنوی امام راحل بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که عشق و محبت نسبت به امام راحل، ولایت و شهدا در سینه جوانان این مرز و بوم موج می‌زند، استکبار جهانی نمی‌تواند در قالب جنگ نرم و شبیخون فرهنگی، نظام جمهوری اسلامی را با استحاله فرهنگی و سیاسی مواجه سازد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) محبوب‌ترین شخصیت تاریخ در بین مردم ایران بوده و نه تنها مردم ایران بلکه بسیاری از مردم جهان به ویژه مسلمانان به ایشان عشق می‌ورزند و امام خمینی (ره) را موجب عظمت، دینداری اسلام و مسلمانان در عصر افیون دین می‌دانند.

*استمرار راه امام فقط با اطاعت از ولایت امکانپذیر است

وی تاکید کرد: استمرار راه ‌امام خمینی (ره) در زمان حاضر و آینده فقط با اطاعت از مقام معظم رهبری و ولایت امکانپذیر است.

این مسئول افزود: تبعیت از رهبری و ولایت موجب می‌شود تا جامعه اسلامی بتواند در مسیر اندیشه‌های والای امام خمینی (ره) گام بردارد.

این آزاده هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: مردم قهرمان ایران ‌اسلامی در سال‌های گذشته به ‌جهانیان نشان دادند که در خلأ ناشی از فقدان امام و پیر و مراد خویش به آرمان‌های آن حضرت و نهضت مقدس ایشان وفادار بوده و هستند.

تیزچنگ تصریح کرد: ولایت فقیه در سایه امام راحل احیا شد و استقلال و آزادی، مرهون ایثار و همت امام راحلمان بود؛ امام راحل برجستگی‌های شخصیتی فراوانی داشتند که مهم‌ترین آنها قیام برای اقامه حق و حرکت در راه خدا و برای خدا بود.

وی در ادامه بازخوانی آرا، افکار فرهنگی، سیاسی و دینی امام امت را ضروری دانست.

گزارش فارس حاکی است، کاروان امام علی (ع) بعد از ارتحال امام نخستین کاروان پیاده در سطح کشور بود که حرکت خود را برای شرکت در مراسم ارتحال امام و تجدید‌میثاق عاشورائیان با مقام ولایت آغاز کرده و در این سال‌ها مورد استقبال خوب مردم تبریز و 59 شهر و روستای مسیر تبریز به تهران قرار گرفته است.


نوشته شده در   جمعه 27 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode