ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 دي 1386     |     کد : 53

افق آينده كشور بسيار روشن است

حضرت آيت الله خامنه اي:

افق آينده كشور بسيار روشن است

رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان بسيجي، افق آينده كشور را بسيار روشن و تابناك دانستند.

A0347342.jpg

به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: ادامه مسير پرافتخار عزت، استقلال و اقتدار كشور در گرو تقويت اراده، افزايش معرفت ديني، تلاش علمي همراه با خلاقيت همه آحاد ملت به ويژه جوانان و تقويت روزافزون وحدت و همدلي دولت و ملت است.
ايشان با اشاره به حوادث تاريخي 13 آبان به ويژه سخنراني امام خميني (ره) عليه قانون مصونيت قضايي اتباع امريكا، و تبعيد ايشان در سال 43 و همچنين حادثه تلخ كشتار دانش آموزان در تهران به دست مزدوران امريكا در سال 57 افزودند: اگرچه ايادي امريكا در اين دو واقعه به ملت ايران ضربه زدند، اما جوانان پرشور و انقلابي كشور در سيزده آبان 58 با تسخير سفارت امريكا كه مركز جاسوسي بود، جواب محكم و سختي به دولت زورگوي امريكا دادند.
رهبر انقلاب اسلامي سرنوشت ملت ها را همواره منوط به تصميم تاريخي آنها براي سلطه پذيري و سكوت در برابر زورگويي، و يا مقابله با سلطه گران و ايستادگي در مقابل آنها دانستند و خاطرنشان كردند: ملت ايران در اين تصميم گيري سرنوشت ساز، راه دوم را انتخاب كرد و پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) سيلي محكم ملت ايران به سال ها زورگويي، تحقير و سلطه طلبي امريكا بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به استمرار مبارزه با نظام سلطه افزودند: قدرتهاي استكباري و سلطه گران به راحتي تسليم نمي شوند، اما در مقابل اراده يك ملت و عزم او براي ادامه مسير استقلال و عزت، كاري از پيش نخواهند برد.
ايشان با يادآوري هزينه هايي كه ملت ايران براي استقلال و عزت خود متحمل شده است، از جمله هشت سال دفاع مقدس، تأكيد كردند: امروز ملت ايران و جوان ايراني الهام بخش دنياي اسلام و بسياري از كشورهاي دنياست و جايگاه و شأن ايران اسلامي در جهان قابل مقايسه با گذشته نيست.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم تقويت اراده، توانايي هاي فكري، روحي و معرفت ديني، و ادامه مسيرنوآوري علمي خاطرنشان كردند: هسته هاي علم و معرفت و سياست در دانشگاه ها و مدارس كه با عناوين مختلفي همچون انجمن اسلامي، جامعه اسلامي، جنبش عدالتخواهي و بسيج دانشجويي به فعاليت مي پردازند و همچنين مجموعه هاي جوان ديگري كه در اين مسير حركت مي كنند، برگ زريني از تلاش ملت ايران هستند كه بايد تقويت شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي اين حركت و تلاش خستگي ناپذير را بسيج واقعي ملت دانستند و با اشاره به نام مقدس بسيج افزودند: بسيج، تلاش و حركت همراه با مسئوليت پذيري در مسير استقلال و آباداني كشور است و بسيج عمومي يك ملت به معناي آمادگي و هوشياري دائم آحاد مردم، به ويژه جوانان و همچنين مسئولان در اين راه پرافتخار است كه نتيجه آن، آسيب ناپذيري كشور و ملت خواهد بود.
ايشان با اشاره به پيشرفت ملت ايران در عرصه هاي گوناگون و همچنين رشد آگاهي و انگيزه هاي انقلابي و اسلامي در جوانان، موفقيت هاي علمي در زمينه هسته اي را يكي از نمونه هاي پيشرفت كشور برشمردند و افزودند: علت اصلي مخالفت قدرتهاي استكباري و در رأس آنها امريكا با اين موضوع، مخالفت آنها با پيشرفت و قدرت علمي ملت ايران است، زيرا قدرت علمي موجب افزايش اعتماد به نفس و تقويت اراده يك ملت مي شود و در چنين شرايطي، ديگر نمي توان آن ملت را تحت سلطه درآورد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به اظهارات مقامات كاخ سفيد و تبليغات و جنجال رسانه هاي امريكايي درخصوص نقش ايران در كشتار نظاميان امريكايي در عراق، آن را دروغ محض خواندند و خاطرنشان كردند: سياست هاي ابلهانه امريكا در عراق موجب كشته شدن نظاميان اين كشور شده و دولت امريكا به دليل اين سياست هاي غلط، در معرض نقد مردم خود نيز قرار گرفته است، ولي چون پاسخي ندارد به دروغ، ايران را متهم مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي تصريح كردند: امروز عامل اصلي ناامني در منطقه خاورميانه، امريكاست و دخالت هاي امريكا در عراق، لبنان و فلسطين موجب بي ثباتي شده است.
ايشان افزودند: ملت ها متوجه اين امر شده اند و به همين دليل است كه هريك از دولتمردان امريكايي به هركشوري كه سفر مي كند، با اعتراض هاي گسترده مردمي مواجه مي شود و اين يعني انزوا و فروريختن هيمنه و ابهت ابرقدرتي.
ايشان در پايان خاطرنشان كردند: جسارت، جرأت و آگاهي ملت ها نتيجه قيام و ايستادگي ملت ايران به ويژه جوانان است كه از دشمن نمي هراسند و بر حرف حق پافشاري مي كنند و خداوند نيز رحمت و بركات خود را نازل مي كند.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode