ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1388     |     کد : 5287

اقدامات خونين در برخي كشورهاي اسلامي كار عوامل بيگانه است

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأكيد كردند: اقدامات خونيني كه در برخي كشورهاي اسلامي از جمله عراق، پاكستان و برخي نقاط كشور انجام مي شود، با هدف ايجاد تفرقه و اختلاف ميان مسلمانان شيعه و اهل سنت بوده و كار عوامل بيگانه است...

 

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأكيد كردند: اقدامات خونيني كه در برخي كشورهاي اسلامي از جمله عراق، پاكستان و برخي نقاط كشور انجام مي شود، با هدف ايجاد تفرقه و اختلاف ميان مسلمانان شيعه و اهل سنت بوده و كار عوامل بيگانه است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار كارگزاران فرهنگي و اجرايي حج امسال يكي از نيازهاي ضروري اين مقطع كنوني را اهتمام به وحدت اسلامي دانستند و تأكيد كردند: حج بايد مظهر عزم راسخ امت اسلامي در مقابل هر اقدام تفرقه افكنانه و مخالف وحدت و پيشرفت دنياي اسلام باشد.

رهبر انقلاب اسلامي حج را يك فرصت عظيم و بسيار ارزشمند خواندند و افزودند: از فرصت حضور در كنار مسجدالحرام و مسجدالنبي، و مراقد ائمه هدي و بزرگان صحابه، بايد در جهت افزودن سرمايه ايمان، معنويت و خشوع در مقابل پروردگار استفاده كرد.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: زائران بايد مراقب باشند كه اين فرصت گرانبها، صرف كارهاي كم ارزش دنيوي نشود.

ايشان يكي ديگر از امتيازات اين فرصت كم نظير را، ارتباط با بدنه عظيم دنياي اسلام برشمردند و افزودند: زائر ايراني مي تواند با رفتار، حركات، و منش مبتني بر آداب اسلامي، اسلام جمهوري اسلامي ايران را به زائران ديگر كشورها معرفي كند.

رهبر انقلاب اسلامي يك نمونه از آداب اسلامي و تربيت قرآني را، حضور در نمازهاي جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبي بيان و خاطرنشان كردند: امام بزرگوار ما كه انساني بيدار و آگاه بود، همواره همه زائران خانه خدا را به حضور در نمازهاي جماعت توصيه مي كردند زيرا اين حضور يكي از مصاديق عملي نمايش وحدت است.

حضرت آيت الله خامنه اي برگزاري مراسم دعاي كميل، و مراسم برائت از مشركين را بزرگترين تبليغ در حج خواندند و تأكيد كردند: مظهر توحيد، حج است زيرا در حج اثبات ولايت خداوند و نفي ولايت غيرپروردگار وجود دارد و اين، همان برائت است.

ايشان با تأكيد بر اهميت وحدت اسلامي در شرايط كنوني افزودند: اقدامات خونيني كه در برخي كشورهاي اسلامي از جمله عراق، پاكستان و برخي نقاط كشور انجام مي شود، با هدف ايجاد تفرقه و اختلاف ميان مسلمانان شيعه و اهل سنت است، بنابراين موضوع اتحاد مسلمانان، بايد بسيار مورد توجه قرار گيرد.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: كساني كه اين اقدامات تروريستي و خونين را انجام مي دهند، مستقيم يا غيرمستقيم، عوامل بيگانه هستند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: حجاج بيت الله الحرام نمي توانند در مقابل آنچه كه در جهان اسلام بويژه در عراق، افغانستان، فلسطين، و بخشي از پاكستان روي مي دهد، بي تفاوت باشند.

ايشان تأكيد كردند: در حج بايد نسبت به كارهاي خلاف وحدت اسلامي و يا تلاشهايي كه براي ضربه زدن به پرچم برافراشته دنياي اسلام، كه در ايران به اهتزاز درآمده است، حساس بود.

رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از برخي اهانت ها و رفتارها بر عليه مسلمانان شيعه و حتي جسارت به نواميس در بقيع، و يا مسجدالحرام و مسجدالنبي، خاطرنشان كردند: اينگونه اقدامات، برضد وحدت و در جهت اهداف و خواسته امريكا، و سرويس هاي جاسوسي بيگانه است و دولت سعودي بايد به وظيفه خود براي مقابله با اينگونه اقدامات عمل كند.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان ضمن تشكر از زحمات همه دست اندركاران حج بويژه حجت الاسلام والمسلمين ري شهري، آقاي خاكسار قهرودي، و وزراي ارشاد سالهاي اخير خاطرنشان كردند: بايد برنامه ريزيهاي فرهنگي، سياسي، و مديريتي كاروانها، براساس نيازهاي هر دوره و اقتضائات آن باشد.

در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين ري شهري نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني، گزارشي از اقدامات فرهنگي و پژوهشي انجام گرفته بويژه براي آموزش كارگزاران حج، روحانيون، و زائران خانه خدا و همچنين اطلاع رساني مناسب پيام حج گفت: حج و انتظار، محور فعاليتهاي فرهنگي و تبليغي حج امسال انتخاب شده است.

آقاي سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين ديدار سخناني درباره حج و آثار معنوي آن بر زائران بيان كرد.

همچنين آقاي خاكسار قهرودي رئيس سازمان حج و زيارت گزارشي از امور اجرايي انجام گرفته بمنظور ايجاد شرايطي مناسب جهت بهره مندي بيش از پيش زائران از بركات معنوي سفر حج ارائه كرد.

 


نوشته شده در   سه شنبه 5 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode