ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 فروردين 1392     |     کد : 52274

امضا و مبادله قرارداد خواهر خواندگی غزه و تبریز

: با حضور شهرداران دو شهر، قرارداد خواهرخواندگي شهرهاي تبريز ايران با غزه فلسطين به امضاي علیرضا نوين و رفيق سالم مكي رسيد.

با همت شهرداری تبریز انجام شد؛
امضا و مبادله قرارداد خواهر خواندگی غزه و تبریز 
خبرگزاری مهر: با حضور شهرداران دو شهر، قرارداد خواهرخواندگي شهرهاي تبريز ايران با غزه فلسطين به امضاي علیرضا نوين و رفيق سالم مكي رسيد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اين قرارداد در ديدار امروز صبح شهرداران شهرهاي تبريز و غزه در تالار تبريز عمارت شهرداري امضا و مبادله شد.

علیرضا نوين در اين خصوص گفت: تبريز به عنوان شهري 3500 ساله در تاريخ، امروز در اغلب نقاط و كشورهاي جهان شناخته شده است و مديريت شهري اين شهر تلاش مي‌كند تا به منظور بسط و گسترش تعاملات و ارتباطات فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي تبريز با شهرهاي جهان، نسبت به عقد تفاهم‌نامه و قراردادهاي خواهرخواندگي اقدام نمايد كه در اين راستا و طي سال‌هاي اخير نسبت به نهايي كردن خواهرخواندگي تبريز با شهرهاي استانبول تركيه، قازان تاتارستان، باكو آذربايجان، هامبورگ آلمان و غزه فلسطين اقداماتي انجام گرفته است.

وي با اشاره به نهايي شدن موضوع خواهرخواندگي تبريز غزه به عنوان يكي ديگر از اقدامات شهرداري تبريز در حوزه تقويت روابط دولت‌شهرها افزود: موضوع خواهرخواندگي تبريز با غزه به دنبال حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به اين منطقه از سوي شوراي اسلامي شهر تبريز مورد تأكيد و تصويب قرار گرفت و مقدمات خواهرخواندگي تبريز به عنوان اولين پايتخت جهان تشيع و شهر غزه به عنوان نماد مقاومت و ايثار و پايداري همزمان با جنگ دوم غزه با اسرائيل در سال گذشته در دستور كار قرار گرفت.

شهردارتبريز در عين حال افزود: قرارداد خواهرخواندگي تبريز با غزه در نهايت پس از طي مراحل لازم ديپلماتيك امروز به امضاي شهردار تبريز و رفيق سالم مكي شهردار غزه رسيد.

غزه، نماد مقاومت و عزت فلسطين است

علیرضا نوين در ديدار امروز صبح خود با رفيق سالم مكي شهردار غزه كه به منظور امضاي رسمي و نهايي قرارداد خواهرخواندگي اين شهر با تبريز به ايران سفر كرده است با اعلام اين مطلب مقاومت مردم غزه در برابر متجاوزان صهيونيست را مايه غرور و سربلندي جهان اسلام و تمامي آزاديخواهان جهان برشمرد و اين سطح از مقاومت را زمينه‌ساز بيداري و هوشياري ملت‌هاي مسلمان و آزاديخواه دانست.

شهردار تبريز در ادامه با اشاره به ميزباني تبريز از اين كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه در دو سال قبل افزود: شهر تبريز، اولين پايتخت جهان تشيع، شهر آزاديخواهي ايران اسلامي و خاستگاه مبارزان، دليرمردان و شيرزنان راه اسلام و آزادي ، ديار سرداران دلاور عاشورايي ، شهر ادب و عرفان و فرهنگ، مهد استبداد‌ستيزي و خانه ارادت مومنان به اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، در شرايطي ميزبان و پذيراي كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه بود كه به جهت جنگ دوم غزه با رژيم صهيونيستي امكان سفر شهردار محترم اين شهر مقاوم براي عقد و امضاي قرارداد خواهرخواندگي فراهم نشد و ما بسيار خرسنديم كه اين امكان امروز براي اين دو شهر فراهم گرديده است.

وي از غزه به عنوان دژ بلند و نفوذناپذير جهان اسلام در برابر رژيم غاصب صهيونيستي ياد كرد و افزود: غزه، اين دژ بلند پايداري، نماد مقاومت و ايستادگي جهان اسلام در برابر رژيم غاصب صهيونيستي، رژيمي كه با وجود ماشين جنگي سرتاپا مسلح و مجهز و برخورداري از حمايت‌هاي مادي و نظامي ناتو و غرب، تنها در عرض 22 روز، مقهور انتفاضه سنگ و ايمان شد و چنان به خاك ذلالت و حقارت پوزه مال گرديد كه تا ابدالدهر نام بلند غزه، لرزه بر اندام سردمداران جنايتكار صهيونيست خواهد انداخت.

خواهرخواندگي با تبريز مايه قوت قلب مردم غزه است

شهردار غزه گفت: اعلام خواهرخواندگي شهر تبريز در بحبوحه جنگ با رژيم صهيونيستي مايه قوت قلب مردم غزه مقاوم شد.

رفيق سالم مكي شهردار غزه فلسطين در ديدار امروز صبح خود با شهردار تبريز و در حاشيه امضا و مبادله قرارداد خواهرخواندگي اين دو شهر با اعلام اين كه ايران اسلامي و ملت بزرگ ايران همواره پشتيبان و حامي ملت فلسطين و غزه بوده‌اند اعلام حمايت و نيز آمادگي تبريز براي خواهرخواندگي با غزه در بحبوحه جنگ دوم با رژيم غاصب صهيونيستي را مايه قوت قلب و دلگرمي مردم اين شهر دانست.

وي افزود: بي ترديد بدون حمايت‌ها و كمك‌هاي مردم ايران ، امكان موفقيت و پيروزي ما در جنگ با رژيم صهيونيستي ميسر نمي‌شد و ما با تكيه بر سلاح ايمان و نيز حمايت‌هاي ايران اسلامي از اين آزمون سخت ، سربلند بيرون آمديم.

شهردار غزه در بخش ديگري از سخنان خود از تبريز به عنوان شهري تاريخي، زيبا، تميز و قديمي ياد و خاطرنشان كرد: شهرهاي تبريز و غزه از ديرباز و به واسطه قرار گرفتن در مسير جاده ابريشم ، روابط تجاري و اقتصادي محكمي داشته‌اند و امضاي تفاهم‌نامه خواهرخواندگي در تحكيم اين روابط موثر خواهد بود.



نوشته شده در   يکشنبه 25 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode