ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 فروردين 1392     |     کد : 52154

آیت الله شبستری: کثرت نامزدها موجب تشتت آرا می‌شود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کثرت نامزدها باعث تشتت آرا می‌شود، گفت: افرادی باید وارد این میدان سیاسی شوند که حرفی برای گفتن داشته باشند.



کنار گذاشتن منافع شخصی و پرهیز از وعده‌های پوچ از سوی کاندیداها

آیت الله شبستری: کثرت نامزدها موجب تشتت آرا می‌شود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کثرت نامزدها باعث تشتت آرا می‌شود، گفت: افرادی باید وارد این میدان سیاسی شوند که حرفی برای گفتن داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی اظهار کرد: با نگاهی به نامگذاری سال‌های اخیر، متوجه می‌شویم که پیشرفت و توسعه کشور دغدغه معظم له است.

وی افزود: حماسه در لغت به معنای دلاوری و شجاعت بوده و رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی، پیگیری بیشتر و جهش سریع را در این دو زمینه از مردم و به خصوص مسئولان خواستار شدند.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: به‌ کار بردن کلید واژه حماسه نشانگر نیاز به تحرک عملی، همگانی و بسیج‌وار برای تحقق بیشتر استقرار سیاسی و اقتصادی در داخل و در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی کلید واژه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را مشارکت مردم دانست و افزود: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بهترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های دشمن است.

وی گفت: نظر به اینکه در 24 خرداد شاهد انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خواهیم بود حضور گسترده و آگاهانه مردم غیور می‌تواند حماسه سیاسی را رقم بزند این مشارکت نشان خواهد داد که مشکلات تاثیری در عزم و اراده ملت ایران ندارد.

کاندیداها منافع شخصی را کنار بگذارند

خطیب جمعه تبریز از نامزدهای شرکت کننده در انتخابات خرداد امسال خواست منافع شخصی خود را کنار بگذارند و به فکر منافع جامعه باشند و اسیر هوا و هوس خود نباشند.

آیت الله شبستری کثرت نامزدها را باعث تشتت آرا دانست و تصریح کرد: همه چیز حد و مرز دارد نامزدها باید مصالح جامعه را در نظر بگیرند و کسانی که خود را واجد شرایط می‌دانند به دور از منافع شخصی و شهرت طلبی وارد عرصه شوند.

پرهیز از وعده‌های پوچ از سوی کاندیداها

وی با بیان اینکه کسانی که توان رفع کاستی‌ها و ضعف‌های موجود را دارند وارد صحنه شوند، گفت: کاندیداها از حرف‌ها و وعده‌های بی‌اساس و پوچ پرهیز کنند.

آیت الله شبستری در مسیر ولایت بودن را یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌های مردم از نامزدهای انتخاباتی دانست و تصریح کرد: کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شوند باید پیرو مقام عظمای ولایت بوده چون مردم خیر و برکات را از ولایت می بینند.






افرادی که با ولایت زاویه می‌گیرند پیش ملت منفور هستند

وی گفت: هر کسی در مسیر ولایت حرکت نکند قطعا از چشم مردم افتاده و پیش مردم منفور است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: مسئولان نباید فقط به دنبال نظر شخصی خود باشند و بدون در نظر گرفتن قانون نظر شخصی خود را اعمال کنند و لج‌بازی کنند قطعا از چشم مردم می‌افتند و جایگاهی پیش ملت ندارند.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: دولتی باید بر سر کار آید که توانایی حرکت به سوی حماسه اقتصادی و سیاسی را داشته و به قول‌های خود عمل کند.

حماسه اقتصادی وقتی رخ می‌دهد که تغییر در وضعیت زندگی مردم اتفاق افتد

وی تصریح کرد: در بعد اقتصادی وقتی حماسه رخ می‌دهد که تغییری در وضعیت زندگی مردم را شاهد باشیم، در بعد سیاسی هم این اتفاق زمانی می‌افتد که در سیاست بین‌الملل بهبودی حاصل شده و به موفقیت‌هایی در مذاکرات با گروه 1+5 برسیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید راه حل خوبی برای مهار تورم و گرانی در جامعه بیابد، گفت: رئیس جمهور انتخابی باید روابط بین المللی را تقویت کرده و همچنین راه حل مناسبی برای رفاه حال مردم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور بردارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مردم از مجلس و دولت انتظار دارند در سال حماسه اقتصادی و سیاسی شاهد رشد تولید و کاهش نرخ تورم باشند.

وی تصریح کرد: مطمئنا ملت ولایت مدار و غیور ایران به ویژه آذربایجان به ندای مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت و با حضور گسترده، آگاهانه، با بصیرت بانشاط و پرشکوه و دشمن شکن خود در انتخابات 24 خرداد حماسه بیاد ماندنی و بی‌نظیری ایجاد خواهند کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه به 29 فروردین و روز ارتش اشاره کرد و ضمن تبریک آن به نیروهای مسلح، ارتش را پاسدار ارزش‌ها و تمامیت ارضی میهن اسلامی دانست و برای ادامه راه امام و شهدا همچنین حفظ اقتدار و استقلال کشور توسط فرزندان ارتشی دعا کرد.

وی همچنین به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از شخصیت‌هایی است که با رعایت اصول انسانی در زندگی خود از بهترین الگوها برای بشر امروزی به شمار می‌رود.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: ما باید همواره در زندگی خود سیره این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار دهیم.

آیت الله شبستری درگذشت تعدادی از هموطنانمان را بر اثر زلزله به ملت ایران تسلیت گفت و خواستار کمک مردم به زلزله زدگان و تسریع در رفع مشکلات زلزله زدگان از سوی دولت شد.


نوشته شده در   جمعه 23 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode