ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 مهر 1388     |     کد : 5207

آلرژي کودکان را سرماخوردگي تلقي نکنيد

آلرژي کودکان را سرماخوردگي تلقي نکنيد آلرژي براثر عوامل مختلفي در کودکان ايجاد مي گردد که با علايمي مشابه سرماخوردگي ظاهر مي شود. همين امر موجب تفکر غلط والدين نسبت به علايم ظاهري کودک مي شود که در نهايت نيز به خود درماني و تجويز آنتي بيوتيک توسط والدين به کودک ختم مي گردد. دکتر بهرام ملکوتي، فوق تخصص گوش، حلق و بيني اطفال در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: علايم سرماخوردگي يا آنفلوانزا با آلرژي يکسان است با اين تفاوت که سرماخوردگي با تب همراه بوده اما در آلرژي تب رخ نمي‌دهد يا اگر باشد به صورت خفيف


آلرژي براثر عوامل مختلفي در کودکان ايجاد مي گردد که با علايمي مشابه سرماخوردگي ظاهر مي شود. همين امر موجب تفکر غلط والدين نسبت به علايم ظاهري کودک مي شود که در نهايت نيز به خود درماني و تجويز آنتي بيوتيک توسط والدين به کودک ختم مي گردد.

دکتر بهرام ملکوتي، فوق تخصص گوش، حلق و بيني اطفال در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: علايم سرماخوردگي يا آنفلوانزا با آلرژي يکسان است با اين تفاوت که سرماخوردگي با تب همراه بوده اما در آلرژي تب رخ نمي‌دهد يا اگر باشد به صورت خفيف است، بنابراين بهترين راه افتراق اين دو بررسي وجود تب در فرد مي باشد چرا که در بسياري از مواقع به محض اينکه کودکي دچار علايمي مانند عطسه، سرفه، ريزش يا گرفتگي بيني مي‌شود، والدين آن را سرماخوردگي تلقي کرده اقدام به خود درماني کودک با آنتي بيوتيک‌ها کرده و يا با حساب اينکه کودک علايم سرماخوردگي دارد، وي را نزد پزشک مي برند و پزشک نيز با احتساب به اطلاعات داده شده از بيمار، بيماري آن را سينوزيت يا سرماخوردگي تشخيص مي دهد.

وي ادامه داد: در اين صورت پزشک بعد از تشخيص سينوزيت يا سرماخوردگي به تجويز آنتي بيوتيک روي مي‌آورد که اين تجويز مي تواند باعث ايجاد مشکلات بسياري در زمينه آلرژي که شيوع آن در شهرهاي بزرگ و صنعتي آلوده مانند تهران بيشتر است؛ شود. بنابراين با آگاهي کامل از علايم و نوع بيماري، ابتدا بايد مطمئن شد که مسئله فرد عفوني نيست و سپس اقدام به درمان يا تجويز آنتي بيوتيک ها کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 مهر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode