ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 فروردين 1392     |     کد : 52069

عطر 12 آلاله دوران هشت سال دفاع مقدس فضای تبریز را بهشتی می‌کند

در آستانه شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) عطر تشییع پیکر 12 آلاله گمنام دفاع مقدس فضای تبریز را بهشتی می‌کند.

تبریز میزبان 12 گوهر ناب آسمانی
عطر 12 آلاله دوران هشت سال دفاع مقدس فضای تبریز را بهشتی می‌کند
در آستانه شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) عطر تشییع پیکر 12 آلاله گمنام دفاع مقدس فضای تبریز را بهشتی می‌کند.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن استوارآذر بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از سال‌ها فراق و دوری، پیکر پاک هفت تن از سرداران قبیله خورشید آمدند، دلاور‌مردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی (ع)، یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمینگاه‌های خطر گذشتند.

وی اضافه کرد: فردا فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک هفت حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای معلی خواهد شد و حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخاری بزرگ برای امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه، ایثار و جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید‌ بیعت و میثاق کنند.

استوارآذر ادامه داد: همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) پیکرهای مطهر 12 شهید گمنام دوئران دفاع مقدس در شهرستان‌های شبستر، خدا آفرین، پادگان الزهرا(س)، پایگاه نیروی هوایی شهید فکوری و دانشگاه های صنعتی سهند تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر تشییع و تدفین می‌شود.‌

وی افزود: این شهدای عظیم الشان از مناطق عملیاتی مجنون، فاوع قصرشیرین و فکه تفحص شده‌اند که شهرستان شبستر افتخار میزبانی سه شهید گمنام، خمارلو دو شهید گمنام، پادگان الزهرا (س) دو شهید گمنام، دانشگاه صنعتی سهند تبریز دو شهید گمنام، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر دو شهید گمنام و پایگاه شهید فکوری یک شهید گمنام را دارد.

استوارآذر با اشاره به فرمایش حضرت امام که «همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود»، خاطرنشان کرد: وجود این شهدای عظیم‌الشان باعث معنویت خاصی در سراسر استان شده و حرم مطهر آن واصلانع زیارتگاه خیل عاشقان و مردم ولایی و شهید پرور دانشجویان و جوانان است.

وی گفت: پیکرهای مطهر این آلاله‌های گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس روز شنبه 24 فروردین ساعت 11 صبح از میدان شهدا به طرف میدان ساعت در تبریز تشییع می‌شوند که مردم شهید پرور ولایی استان با حضور پرشکوه خود بار دیگر با آرمان‌های حضرت امام و شهدای عظیم‌الشان و فرامین مطاع مقام عظمای ولایت تجدید میثاق می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: پس از برگزاری مراسم تشییع سراسری در تبریز پیکرهای مطهر شش شهید گمنام در شهرستان‌های شبستر، خدا آفرین و پایگاه هوایی شهید فکوری و روز یکشنبه 25 فروردین همزمان با سالروز شهدات حضرت فاطمه زهرا(س) و پیکرهای مطهر شش شهید گمنام دیگر نیز به پادگان الزهرا(س)، دانشگاه‌های صنعتی سهند تبریز و آزاد اسلامی از روز دوشنبه 26 فروردین ماه تشییع و تدفین می‌شوند.

وی با تاکید بر حفظ فرهنگ شهادت در میان اقشار مختلف جامعه تصریح کرد: رسالت عصر حاضر حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه‌حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.

استوارآذر از امت حزب‌الله به ویژه جوانان و دانشجویان خواست برای استفاده معنوی از این گوهرهای ناب آسمانی در مراسم تشییع و تدفین حضور پرشکوه داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با تدفین پیکرهای مطهر 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) استان آذربایجان‌شرقی مفتخر و مزین به وجود 150 شهید گمنام در 35 نقطه از استان می‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 21 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode