ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 فروردين 1392     |     کد : 51932

رغبت زیاد اتباع کشورهای همسایه برای سفر به آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروز اتباع کشورهای همسایه نیز رغبت زیادی برای سفر به آذربایجان‌شرقی دارند و این موضوع محدود به ایام خاصی نیست و مدام در حال افزایش است.

استاندار آذربایجان‌شرقی:
رغبت زیاد اتباع کشورهای همسایه برای سفر به آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروز اتباع کشورهای همسایه نیز رغبت زیادی برای سفر به آذربایجان‌شرقی دارند و این موضوع محدود به ایام خاصی نیست و مدام در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان، با بیان این که اظهار رضایت گردشگران و مسافران نوروزی، نقطه قوت بخش گردشگری استان بود، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا نوروز به عنوان سکوی پرش در حوزه گردشگری استان تبدیل شود و با استفاده از این ظرفیت برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در فصل جدید گردشگری آماده شویم.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی افزود: نوروز برای ما یک پروژه ملی و تابلوی زیبایی از باور و محبت مردم به نوشدن طبیعت و تلاش دستگاه‌ها برای تجلی ظرفیت‌ها و زیبایی‌ها و به نمایش گذاشتن برجستگی‌ها و کارآمدی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: مردم وقتی می‌بینند که ساز و کارهای لازم برای این که آنها ایام نوروز را با آرامش سپری کنند فراهم شده، احساس ارزش و احترام می‌کنند و هرچه رضایت‌مندی مردم از گروه‌های فعال تحت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی افزایش یابد زمینه وفاق و همدلی و دلبستگی بیشتر به آب و خاک و ارتقای ایمان و معنویت را فراهم می‌کند.

علیرضابیگی تصریح کرد: تلاش‌هایی که برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در بهره‌مندی مردم از موهبت‌ها صورت گرفته مربوط به دیروز و امروز نیست و ما امروز ثمره تلاش‌های گذشته به ویژه در دولت‌های نهم و دهم را مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: با شاخص‌های بالایی که در زمینه جذب گردشگر به دست آورده‌ایم از این پس دیگر شاخص‌های پایین‌تر به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود و این حق مردم و سرزمین ماست که در جایگاه بالاتری خود را عرضه کنند.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی با بیان این که مردم ایام نوروز را به آرامی سپری کردند، افزود: این موفقیت محدود به تلاش یک یا چند دستگاه نبود؛ بلکه همه سازمان‌ها دست به دست هم دادند تا برای کسانی که آذربایجان شرقی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده بودند خاطره خوشی باقی بماند.

اتباع کشورهای همسایه رغبت زیادی برای سفر به آذربایجان‌شرقی دارند

وی اضافه کرد: امروز اتباع کشورهای همسایه نیز رغبت زیادی برای سفر به آذربایجان‌شرقی دارند و این موضوع محدود به ایام خاصی نیست و مدام در حال افزایش است.

علیرضابیگی گفت: در این فرصت از تمام کسانی که ساعت‌های آرامش و در کنار خانواده بودن را صرف خدمت به مردم و ایفای مسئولیت کردند قدردانی می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات چشمگیر در حوزه جذب گردشگر در استان، گفت: این مسئولیت تنها متوجه سازمان میراث فرهنگی نیست و همه دستگاه‌ها در آن سهیم هستند.

وی با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی به منطقه آزاد ارس، انعکاس ظرفیت‌های این منطقه در سطح ملی را یکی از عوامل جذب گردشگر به این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: منطقه آزاد ارس با تمام نرم‌افزارهایی که برای آن تعریف شده توانسته است خیل عظیم گردشگران را به سمت بهره‌مندی از موهبت‌های خدادادی جذب کند که این موضوع یک توفیق باارزش و یک ظرفیت ویژه محسوب می‌شود.

علیرضابیگی همچنین تلاش شهرداری‌های استان در ایجاد محیطی آرام و مناسب برای گردشگران و میهمانان نوروزی را برجسته و چشمگیر دانست و افزود: آنچه در ایام نوروز در شهرهای استان به ویژه در تبریز و شهرهایی چون مراغه و مرند مشاهده شد طراوت، پاکیزگی و محیطی آرام و دلچسب برای میهمانان بود که این فضا محصول تلاش همه شهروندان، شهرداران و فعالان مرتبط با خدمات شهری بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام این تلاش‌ها در شرایطی صورت گرفت که بخشی از استان، متاثر از حادثه زلزله بود و به فضل الهی توانستیم با اقدامات مربوط به بازسازی مناطق زلزله‌زده، صحنه‌های ناشی از این حادثه را به نقطه قوت تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فتح گردشگری در آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز تازه آغاز می‌شود، اظهار کرد: بهار و تابستان حتی پاییز و زمستان آذربایجان زیباست و باید هنرمندی داشته باشیم تا این زیبایی‌ها را معرفی و نشان دهیم.

در پایان این مراسم از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز و اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی با اهدای لوح و هدیه، قدردانی شد.


نوشته شده در   يکشنبه 18 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode