ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 مهر 1388     |     کد : 5165

آنفلوانزا براي ورود به كلاس درس‌ اجازه نمي‌‌گيرد

مردم نگران شيوع بيماري آنفلوانزاي نوع A در مدارس هستند...

  مردم نگران شيوع بيماري آنفلوانزاي نوع A در مدارس هستند.

وزارت بهداشت خبر تعطيلي چند كلاس درس در كشور را به‌دليل افزايش دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزاي نوع A اعلام كرد. اين در حالي است كه مسئولان وزارتخانه بدون وزير آموزش و پرورش ترجيح مي‌دهند سكوت كنند.

ورود بيماري آنفلوانزاي نوع A به مدارس موضوعي نيست كه بتوان با سكوت از كنار آن عبور كرد. معاون مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت نيز در اين باره به مهر گفت: «هيچ ضرورتي ندارد كه چه تعداد دانش‌آموز به اين بيماري مبتلا شده باشد.  مهم اين است كه اين بيماري در مرحله پاندمي قرار دارد و همه را مبتلا مي‌كند.»

شتاب ورود بيماري آنفلوانزا به مدارس شدت گرفته و براساس آمار وزارت بهداشت طي هفته گذشته تعداد دانش‌آموزان مبتلا به بيماري آنفلوانزاي نوع A افزايش يافته است.

اين در حالي است كه از ديد مسئولان وزارت آموزش و پرورش همچنان هيچ موردي از ابتلاي دانش‌آموزان به بيماري آنفلوانزاي خوكي گزارش نشده و مشكلي از اين بابت در مدارس وجود ندارد.

نمونه بارز اظهارات اخير رئيس آموزش و پرورش تهران است كه گفته است: در شهر تهران فقط 3 معلم به آنفلوانزا مبتلا شده‌اند كه پس از طي دوره نقاهت، براي تدريس در مدارس خود حاضر خواهند شد.

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت نيز در اين باره به ايسنا گفت: 3-2 كلاس در سطح مدارس كشور تعطيل شده و پيش‌بيني مي‌شود كه طي هفته جاري تعداد استان‌هاي درگير آنفلوانزاي نوع A بيشتر شود.

براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، افزايش موارد جديد ابتلا به بيماري آنفلوانزاي نوع A بيشتر در ميان دانش‌آموزان بوده است. همچنين اغلب مبتلايان به اين بيماري نوجوان و جوان هستند.

دانش‌آموزان با علائم بيماري به مدرسه نروند

با توجه به احتمال شيوع بيماري آنفلوانزاي نوع A، وزارت بهداشت به اولياي دانش‌آموزان اكيداً توصيه كرده‌است  درصورتي كه فرزندانشان تب يا علائم بيماري آنفلوانزا دارند آنها را به هيچ عنوان به مدرسه نفرستند. اولياي مدرسه نيز از حضور دانش‌آموزان با اين مشخصات در واحد آموزشي خودداري كنند.

به گفته رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت، دانش‌آموزان درصورت ابتلا به بيماري آنفلوانزا تا زمان بهبودي كامل و قبل از اجازه پزشك معالج به هيچ عنوان نبايد به مدرسه بروند.

براساس دستورالعمل پيشگيري از آنفلوانزاي نوع A در مدارس، سرما‌خوردگي بيش از 15درصد دانش‌آموزان يك كلاس، منجر به تعطيلي آن كلاس به‌مدت يك هفته مي‌شود.

با وجود اظهار بي‌اطلاعي مسئولان آموزش و پرورش، براساس اعلام تلفني خانواده‌ها در برخي از مدارس تهران نيز مواردي از بيماري آنفلوانزاي نوع A ديده شده‌است. خوشبختانه اولياي مدارس با اطلاع از اين موضوع از ورود دانش‌آموزان مشكوك به بيماري به مدرسه جلوگيري كرده‌اند.

از نوشت‌افزار ديگران استفاده نكنيد

برخي از كارشناسان توصيه مي‌كنند با توجه به اينكه آنفلوانزاي نوع A در فصل زمستان شديدتر خواهد شد، دانش‌آموزان براي پيشگيري از اين بيماري با يكديگر دست ندهند و از نوشت افزار يكديگر استفاده نكنند.

 

 همشهري انلاين- علي اصغر محمدي

 


نوشته شده در   دوشنبه 27 مهر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode