ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 اسفند 1391     |     کد : 51119

استاندار آذربایجان‌شرقی: باید از اقتصاد تک پایه‌ای نفت عبور کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دشمن با سوءاستفاده از تکیه اقتصاد کشورمان به درآمدهای نفتی، درصدد تضعیف اقتصاد کشورمان از طریق تحریم است و تمام سعی و تلاش ما نیز براین است که از اقتصاد تک پایه‌ای نفت عبور کنیم.


 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دشمن با سوءاستفاده از تکیه اقتصاد کشورمان به درآمدهای نفتی، درصدد تضعیف اقتصاد کشورمان از طریق تحریم است و تمام سعی و تلاش ما نیز براین است که از اقتصاد تک پایه‌ای نفت عبور کنیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مسجد چهارده معصوم (ع) روستای «چلقایی» از توابع شهرستان بناب در جمع اهالی این روستا و مسئولان منطقه اظهار کرد: بدون اینکه امتیازی از جمهوری اسلامی ایران سلب شود، در نشست اخیر نظام سلطه وادار به اقرار بر حق برخورداری جمهوری اسلامی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای شد.

وی با بیان اینکه این امر در گرو جدیت و پافشاری رهبر معظم انقلاب بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است؛ یادآورشد: تجربه نشان می‌دهد که پافشاری به ارزش‌ها و اهداف متعالی نظام همواره دستاوردهای مطلوبی را درپی داشته و در عوض کوتاهی و سازش با نظام سلطه نتیجه‌ای جز شکست و خواری نداشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی سایر ملت‌های ستمدیده واقع شود، به تحریم‌های جهان غرب اشاره کرد و افزود: همواره تبدیل تهدید به فرصت از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی است.

بیگی تأکید کرد: تا زمانی که تجهیزات و تسلیحات نظامی به پشتوانه‌های ایمانی و اعتقادی مسلح نباشد، حتی مدرن‌ترین تجهیزات نظامی و موشک‌های آنها آهن پاره‌ای بیش نیستند.

وی تصریح کرد: دشمنان با اطمینان از توان نظامی توأم با باورهای عمیق دینی و عقیدتی جمهوری اسلامی، مقابله خود را به حوزه‌های اقتصادی تسرّی داده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم؛ گفت: دشمن با سوءاستفاده از تکیه اقتصاد کشورمان به درآمدهای نفتی، درصدد تضعیف اقتصاد کشورمان از طریق تحریم است و تمام سعی و تلاش ما نیز بر این است که از اقتصاد تک پایه‌ای نفت عبور کنیم.

بیگی با تأکید بر اینکه باید به سمت اقتصاد واقعی حرکت کنیم؛ تصریح کرد: باید با افزایش و توسعه صادرات از دادن سوبسید و یارانه پرهیز کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی سپس با اشاره به برخی مخالفت‌ها با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اذعان کرد: مجلس مانع اجرای فاز دوم این طرح شد و امروز نیز اعلام کردند که هدفمندی یارانه‌ها در سه ماهه اول سال نیز اجرا نخواهد شد و پرداخت مبلغ اخیر به مردم به عنوان عیدانه منظور شده است.

وی افزود: امروز دولت در معرض انواع و اقسام اتهامات واقع شده است و مخالفان اتفاقات ریز و درشت را دستاویزی برای تخریب حجم انبوه خدمتگزاری دولت در هشت سال اخیر قرار داده اند.

بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: پیام راهپیمایی 22 بهمن امسال مهیا شدن ملت ایران برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بود و این حضور به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

وی در عین حال بیان کرد: ملت ایران با قدرت تمام با حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری حماسه عظیم دیگری خلق خواهند کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خدمت رسانی در دوران بعد از زلزله اهر، هریس و ورزقان را نشانه تمام عیار کارآمدی دولت دانست و گفت: حادثه زلزله علاوه بر مشکلات عدیده اجتماعی 5 هزار کیلومتر را شامل می‌شد و جمهوری اسلامی توانست با مدیریت صحیح و قابل تحسین خود 11 هزار و 500 منزل مسکونی و 10 هزار فضای دامی را تکمیل و در اختیار اهالی منطقه قرار دهد.

وی گفت: در طی این مدت بیش از یک‌میلیون و 500 هزار تن انواع مصالح ساختمانی به منطقه حمل شد.

بیگی اظهار کرد: امروز شرایط لازم برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل این حادثه به سکوی توسعه و پیشرفت منطقه ایجاد شده و همزمان با آغاز بهار، فصل جدیدی از شکوفایی منطقه ارسباران شکل خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از توجه اهالی روستای چلقایی به توسعه روستا به خصوص احداث بناهای اسلامی گفت: این روستا توانسته شرایطی را ایجاد کند که برای تبدیل شدن این روستا به شهر اهتمام کنیم و بنده نیز خود را متعهد می‌دانم که موضوع تبدیل این روستا به شهر را پیگیری کنم.

وی اظهار امیدواری کرد: با تحقق این امر شاهد مشارکت بیش از پیش اهالی در عمران و آبادانی منطقه باشیم.

* حل مشکل فاضلاب روستای چلقایی

فرماندار بناب نیز با ارائه گزارشی از سیمای روستای چلقایی گفت: امسال از محل پرداخت ارزش افزوده یک‌میلیارد و 700 میلیون ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی در این روستا پرداخت شده است.

سعید برقی افزود: روستای چلقایی با یک‌هزار و 500 خانوار جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر دارد که به علت بازگشایی مسیر، آسفالت و بهسازی روستا قدم‌های ارزنده‌ای برداشته‌اند و شورای اسلامی و دهیاری این روستا جزو شوراها و دهیاران موفق شهرستان هستند.

وی با اشاره به درخواست‌های اهالی و دارا بودن شرایط لازم، خواستار ارتقای این روستا به شهر شد و گفت: امیدواریم مسئولان امر برای تحقق خواسته اهالی جواب مثبت دهند.

فرماندار بناب در ادامه بر حل مشکل فاضلاب روستای چلقایی تأکید کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode