ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391     |     کد : 51057

گفتگوهای چهره به چهره در مساجد احیا شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، بر احیای گفتگوهای چهره به چهره در مساجد تاکید کرد و گفت: باید جوانان در هیئت امنای مسجد نقش داشته باشند.


 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، بر احیای گفتگوهای چهره به چهره در مساجد تاکید کرد و گفت: باید جوانان در هیئت امنای مسجد نقش داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت در کانون‌های فرهنگی هنری را موجب مباهات و مایه افتخار عنوان کرد و گفت: ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری در کنار مساجد و فعالیت در این مراکز، به دلیل حضور در مسجد و اقامه ارزش‌های معنوی و اقامه نماز مایه خیر و برکت است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مساجد را پایگاه عبادت و جایگاه سیاست خواند و یادآور شد: مسجد زادگاه انقلاب اسلامی است و برای حفظ انقلاب باید مساجد را حراست کرد و محور حرکت‌های سیاسی اجتماعی قرار داد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی افزود: دست اندرکاران فرهنگی، برنامه ریزان و مسئولان باید جایگاه مسجد را در برنامه‌های توسعه شهری و فعالیت‌های خود لحاظ کنند و نباید از این مسئله غفلت کنند، چرا که محلات و مناطقی که در آن مسجد نیست آسیب‌زا بوده و باید در همه نقاط مسجد باشد.

وی اظهار کرد: گاهی اوقات شهرک جدیدی احداث می‌شود و نهایتا دنبال جا برای ساخت مسجد می‌گردند در حالی که مکان و جایگاه ساخت مسجد را باید قبل از ایجاد و احداث شهرک‌های جدید مشخص کرد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به روایتی در خصوص برخورد پیامبر اکرم (ص) با همسایه یهودی، خاطرنشان کرد: با روی خوش و مدارا، باید جوانان را جذب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کنیم و نباید اجازه دهیم با کینه و تفرقه فضای همدلی و همکاری به خطر افتد چرا که مسجد پایگاه وحدت است و کانون و بسیج به عنوان دو بازوی مقتدر در کنار امام جماعت مسجد نقش خود را ایفا می‌کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر احیای گفتگوهای چهره به چهره در مساجد تاکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های پیامبر این بود که منتظر نمی‌ماند مردم به او مراجعه کنند و از وی سوال بپرسند ایشان همیشه به سراغ مردم می‌رفتند.

وی با تاکید بر مطالعه سیره پیامبر، این شیوه را درس آموز خواند و تاکید کرد: پیامبر انسان‌ها را با اخلاق جذب می‌کردند و منش ما نیز باید منش پیامبر باشد، اگر چهره به چهره و با همدلی عمل کنیم می‌توانیم نسل جوان را به مساجد جذب کرده و این پایگاه را تقویت کرده و در مقابل تهاجم فرهنگی، جوانان را ایمن سازیم.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی، یادآور شد: در استان آذربایجان شرقی با وجود 670 باب کانون فرهنگی هنری، در خصوص ایجاد کانون، کتابخانه در مساجد، مصلاها و ایجاد کانون فرهنگی هنری تخصصی، شاهد یک جهش هستیم و بعد از این نیز تعمیق بخشی به فعالیت های انجام شده و تقویت فعالیت‌های فرهنگی در کنار توسعه این فعالیت ها باید مد نظر باشد.

مشاور وزیر با تجلیل از حضور افتخاری و پرشور جوانان در مساجد و اداره کانون های فرهنگی هنری، خاطرنشان کرد: باید جوانان نیز در هیئت امنای مساجد نقش پررنگی داشته باشند چرا که حضور نیروهای جوان و تحصیلکرده و تازه نفس در مساجد همگام با تجربه‌های روحانیان و پیشکسوتان، موجب رونق بیش از پیش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری می‌شود. 


نوشته شده در   سه شنبه 22 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode