ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391     |     کد : 51039

فعالیت 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه نزدیک به 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند، گفت: باید از فرصت‌های موجود برای افزایش کمی و کیفی این کانون‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه نزدیک به 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند، گفت: باید از فرصت‌های موجود برای افزایش کمی و کیفی این کانون‌ها استفاده کنیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تبریز، مساجد را از جمله فضاهایی عنوان کرد که در زمان حکومت‌های گذشته به خصوص در زمان طاغوت برای کاهش رونق این مراکز توطئه‌ها و فعالیت‌های بسیاری انجام و هزینه‌های هنگفتی صرف می‌شد.

وی ادامه داد: طاغوتیان و دشمنان اسلام و قرآن خوب می‌دانستند که مساجد سرچشمه جوشش ارزش‌ها و آگاهی‌هاست به همین منظور از راه تهدید مساجد و فعالان مسجدی به کم رونق شدن این مراکز تاثیرگذار می‌پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای ‌بی‌شمار آن که بر گرفته از مساجد است، موجب رونق مساجد شد و این مراکز توانستند در مسیر پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی آن به سرچشمه اصلی خود بازگردند و نشاط و شادابی دینی در این مراکز راه خود را با رونق بیشتری ادامه بدهد.

داننده با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌های موجود برای افزایش کمی و کیفی کانون‌های مساجد استفاده کنیم، یادآور شد: در حال حاضر 670 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که اوایل سال 88 تعداد آنها 187 کانون بوده و رشد کمی قابل توجهی یافته است.

داننده، بیشترین ارقام و آمار فعالیت‌های حوزه‌های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی را مربوط به حوزه مساجد و فعالیت‌های کانون‌های مسجدی عنوان کرد و گفت: 265 باب کتابخانه و قرائت‌خانه مسجدی، 670 کانون فرهنگی هنری، تلاوت نور در 888 باب مسجد، 250 باب کتابخانه باز، 22 کانون تخصصی و 10 باب خانه فرهنگ دیجیتال، 24 باب خانه نور با فعالیت و حضور60 هزار نفر در 65 هزار مترمربع فضای آموزشی با در اختیار داشتن یک میلیون و 400 هزار جلد کتاب در این استان فعالیت می‌کنند.


نوشته شده در   سه شنبه 22 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode