ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1391     |     کد : 50985

بهره‌برداری از 13 سد در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداری 13 سد با هزینه سه هزار و 485 میلیارد ریال در دولت نهم و دهم خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌برداری از 13 سد در آذربایجان‌شرقی 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداری 13 سد با هزینه سه هزار و 485 میلیارد ریال در دولت نهم و دهم خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ارسلان هاشمی شامگاه یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در دوران دولت نهم و دهم اعتبارات بخش آب به دو و نیم برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: در این مدت 13 سد با ظرفیت یک هزار و 212 میلیون متر مکعب با سرمایه بالغ بر سه هزار و 485 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در این مدت سدهای: جوقان، گلفرج جلفا، صومعه علیا میانه و یالقوزآقاج، سهند، قیصرق، خرمدرق و ماهی‌آباد در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در این مدت تعداد شش پمپاژ با ظرفیت 83 میلیون متر مکعب و با سرمایه 158 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

هاشمی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم چهار هزار و 104 کیلومتر رودخانه‌های داخلی با سرمایه 104 میلیارد ریال و 21.5 کیلومتر با سرمایه 174 میلیارد ریال ساماندهی شده است.

بهره‌برداری از 18 هزار هکتار از پایاب سدها

وی ادامه داد: شبکه‌های پایاب‌ سدها به وسعت 18 هزار و 319 هکتار با سرمایه‌ای بالغ بر سه هزار و 103 میلیارد ریال در دوران دولت نهم و دهم احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قبل از انقلاب آب استحصالی در آذربایجان‌شرقی یک هزار و 150 میلیون متر مکعب آب بود، افزود: این میزان بعد از انقلاب تا ابتدای دولت نهم به 468 میلیون مترمکعب و در طول دولت نهم و دهم به دو هزار و 20 میلیون مترمکعب رسیده است.

هاشمی درباره احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی گفت: در دوران دولت نهم و دهم 18 هزار و 319 هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی احداث شده که بعد از انقلاب تا باتدابیر دولت نهم 29 هزار و 950 هزار هکتار و قبل از انقلاب 100 هکتار بود.



طراحی تولید تولید 168 گیگاوات ساعت انرژی در سد شهریار

وی خاطرنشان کرد: در آبان امسال عملیات آبگیری بزرگ‌ترین سد بتنی دو قوسی در شمال‌غرب کشور با حضور رئیس‌جمهوری آغاز شد.

وی ادامه داد: سد بتنی دو قوسی شهریار به عنوان بزرگ‌ترین سد بتونی دوقوسی شمال‌غرب کشور در 37 کیلومتری شمال‌شرقی شهرستان میانه به منظور تامین نیاز آبی اراضی و شالیزارهای استان گیلان و جبران کاهش حجم مخزن سد سفیدرود توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: این سد افزون بر کاربری تامین نیاز آبی کشاورزی و صنعتی استان گیلان، 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان میانه و محیط زیست، کنترل سیلاب و ایجاد سیلاب‌های مصنوعی برای رسوب‌زدایی مخزن سد سفیدرود، برای تولید 168 گیگاوات ساعت انرژی پیک در سال طراحی و اجرا شده است.

هاشمی یادآور شد: این سد بر روی رودخانه قزل‌اوزن و با هدف تامین آب کشاورزی و صنعتی 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان میانه و 100 هزار هکتار از اراضی منطقه احداث شده است.

وی ادامه داد: تولید 168 گیگابایت برق در سال، کنترل سیلاب‌ها و ایجاد سیلاب‌های مصنوعی از دیگر اهداف احداث این سد بتنی دوقوسی است.

مدیرعامل آب منطقه‌‌ای آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این سد در دولت نهم و دهم ساخته شده و برای آن 3 هزار و 635 میلیارد ریال هزینه شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 21 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode