ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 اسفند 1391     |     کد : 50822

امام جمعه تبریز: هشدار نسبت به پشت پرده شیعه‌کشی آمریکا، عربستان و قطر در منطقه

امام جمعه تبریز نسبت به پشت پرده شیعه‌کشی و شیعه‌ستیزی آمریکا، عربستان و قطر در منطقه هشدار داد و گفت: مجامع بین‌المللی سکوت خود را بشکنند.



 امام جمعه تبریز نسبت به پشت پرده شیعه‌کشی و شیعه‌ستیزی آمریکا، عربستان و قطر در منطقه هشدار داد و گفت: مجامع بین‌المللی سکوت خود را بشکنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با محکوم کردن جنایات تروریستی علیه شیعیان در عراق و پاکستان، اظهار کرد: دولت پاکستان باید هر چه سریع‌تر، کشتار شیعیان در این کشور را متوقف کرده و با جنایتکاران، به صورت قاطعانه برخورد کند در غیر این صورت اعتراض‌های سراسری در کشورهای اسلامی علیه این اقدام‌های تروریستی صورت خواهد گرفت.

وی به پشت پرده شیعه ستیزی کشورهای کشورهای آمریکا، عربستان و عراق اشاره کرد و افزود: این توطئه‌های برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان انجام شده و به طور قطع تبعات خطرناکی خواهد داشت.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مسلما تبعات شیعه‌کشی و شیعه ستیزی بانیان آن را خواهد گرفت، از مجامع بین‌المللی خواست در برابر این جنایات سکوت خود را بشکنند.

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: دولت پاکستان یک ذره عرضه داشته باشد و هر چه سریع‌تر مسببان کشتار شیعان را متوقف و مسببان را به اشد مجازات برساند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به فرمایشات مقام عمظمای ولایت در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری فرمودند: مردم و مسئولان در نظام اسلامی باید اعتقاد قلبی عمیق به حضور خدا در همه جا داشته باشند که اگر این اعتقاد باشد همه کارها و مشکلات قابل حل است و باید این سخن رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی عنوان کرد: همانطور که رهبری گفتند دشمن تلاش زیادی دارد تا ایران را با درگیر کردن در تحریم‌ها با مشکل مواجه کند این درحالی است که خود روز به روز در مشکلاتش بیش از گذشته غرق می‌شود.






تقویت امید در میان مردم

آیت الله شبستری یکی از سخنان مهم رهبری در جمع خبرگان را تقویت امید برای مردم عنوان کرد و افزود: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند، امید به آینده باید در نسل جوان تقویت شود چرا که دشمن تلاش دارد روحیه ناامیدی را در جامعه ایجاد کند.

وی عنوان کرد: فشارهای اقتصادی که دشمن ایجاد کرده برای تضعیف روحیه مردم است در حالی که پیشرفت در همه ابعاد هست و دشمن به همین خاطر مایوس و ناراحت است.

*توجه به شئونات اسلامی در برنامه‌های صدا و سیما

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رئیس صدا و سیما، میهمان ویژه جلسه مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری بود، افزود: در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها در صدا و سیما تهیه و پخش می شود که خانم و آقا محرمیت ندارند و با معیارهای اسلامی تطبیق نداشته که تذکرات لازم داده شد.

*از درختکاری غفلت نشود

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه همچنین با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، درختکاری را یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های الهی بیان کرد و افزود: تلطیف هوا یک مسئله حیاتی است و برای همه ما محسوس است که زندگی ماشینی موجب به وجود آمدن معضلات زیست محیطی شده است و دست‌اندرکاران امر باید با برنامه‌ریزی مناسب در افزایش فضای سبز و درختکاری بیشتر از آلودگی هوا بکاهند.

* رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به برگزاری آیین جشن نیکوکاری گفت: فلسفه زندگی انسان، عبادت است و کمک به همنوع یکی از عبادت‌های مهم محسوب می‌شود و رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد.

وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار بی‌بدیل معمار بزرگ انقلاب است که امید نیازمندان و افراد بی‌سرپرست و فقیر شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید با شرکت در مراسم نیکوکاری فرهنگ نوعدوستی و کمک به یکدیگر را که ریشه در فرهنگ غنی اسلام دارد در جامعه حفظ کرده و بیش از پیش آن را تقویت کنیم.

وی با اشاره به مناسبت های این هفته بیان داشت: 22 اسفند سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید در سال 58 است.

امام جمعه تبریزافزود: امروز موفقیت های بدست آمده در عرصه های مختلف کشور را مرهون جانفشانی شهدا و صبر و تحمل خانواده های معظم آنها هستیم.

آیت الله شبستری خواستار زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا شد.

وی در عین حال با اشاره به سالروز انفجار بمب در محل اقامه نماز جمعه تهران توسط منافقان کوردل و محکوم کردن این اقدام تروریستی، یاد و خاطره شهدای این حادثه را گرامی داشت.


نوشته شده در   جمعه 18 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode