ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1391     |     کد : 50326

با آمریكا روابط ایجاد نخواهیم كرد؛ مگر این كه آدم بشود

اگر مقصود از روابط آن روابطی است كه تا حالا بین ایران و آمریكا بوده است، در زمان شاه سابق بین ایران و آمریكا بوده است...


رابطه با آمریكا از نگاه امام خمینی (ره)

با آمریكا روابط ایجاد نخواهیم كرد؛ مگر این كه آدم بشود

اگر مقصود از روابط آن روابطی است كه تا حالا بین ایران و آمریكا بوده است، در زمان شاه سابق بین ایران و آمریكا بوده است، این، روابط نبوده است، این یك آقایی بوده با نوكرش هر كاری می‌خواسته، هر امری كه می‌كرده عمل می‌كرده ـ اگر می‌گویید ـ ما اگر چنانچه بخواهیم اسلام را پیش ببریم دیگر نباید نوكر باشیم. اگر نوكر نباشیم رابطه‌اش را با ما قطع می‌كند، ما از خدا می‌خواهیم كه رابطه قطع بشود. بهتر این است با آنهایی كه می‌خواهند ما را بچاپند رابطه نداشته باشیم.


* آری اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول كند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین(ع) را با دست‌های خود ویران نماید، آن وقت ممكن است جهانخواران او را به عنوان یك ملت ضعیف، فقیر و بی‌فرهنگ به رسمیت بشناسند؛ ولی در همان حدی كه آنها آقا باشند ما نوكر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند ما جیره‌خوار و حافظ منافع آنها، نه یك ایران با هویت ایرانی ـ اسلامی، بلكه ایرانی كه شناسنامه‌اش را آمریكا و شوروی صادر كند؛ ایرانی كه ارابه سیاست آمریكا و شوروی را بكشد و امروز همه مصیبت و عزای آمریكا و شوروی شرق و غرب در این است كه نه‌تنها ملت ایران از تحت‌الحمایگی آنان خارج شده است كه دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می‌كند.

* ... با توسل به دامن آمریكا، ضعف و ناتوانی خود را بر ملا نسازید و از گرگ‌ها و درنده‌ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید، ابرقدرت‌ها آن لحظه‌ای كه منافعشان اقتضا كند شما و قدیمی‌ترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می‌كنند و پیش آنان دوستی و دشمنی و نوكری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد. آنان منافع خود را ملاك قرار داده‌اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن می‌گویند....

* ضرورتی نیست كه در چنین شرایطی ما به دنبال ایجاد روابط و مناسبات گسترده باشیم، چراكه دشمنان ممكن است تصور كنند ما به وجود آنان چنان وابسته و علاقه‌مند شدیم كه از كنار اهانت به معتقدات و مقدسات دینی خود ساكت و آرام می‌گذریم.

* آمریكا شماها را برای نفتتان می‌خواهد، شما را برای این می‌خواهد كه بازار درست كند كه نفتتان را ببرد و بنجل‌ها را بیاورد به شما بفروشد.

* مهم‌ترین و دردآورترین مسأله‌ای كه ملت‌های اسلامی و غیراسلامی كشورهای تحت سلطه با آن مواجه است، موضوع آمریكاست.

* ما اعتقادمان این است كه باید مسلمین با هم متحد بشوند و تودهنی بزنند به آمریكا و بدانند كه می‌توانند.

* اگر ما همه از بین برویم بهتر است از این كه ذلیل باشیم زیر دست صهیونیسم و زیر دست آمریكا.

* ما نمی‌خواهیم به آمریكا ظلم كنیم و نمی‌خواهیم زیر بار ظلم آمریكا برویم. آنها كارهایی كه كردند و ظلم به ما بوده است، ما آنها را تحمل نخواهیم كرد، اما روابط دوستانه با همه ملت‌ها داریم و دولت‌ها هم اگر به طور احترام با ما رفتار كنند، ما هم احترام متقابل را رعایت می‌كنیم.

* با آمریكا روابط ایجاد نخواهیم كرد مگر این كه آدم بشود و از ظلم كردن دست بردارد.

* جمهوری اسلامی ما با تمام ممالك روابط حسنه دارد و احترام متقابل قائل است، در صورتی كه آنها هم احترام متقابل قائل باشند.

صحیفه نور


نوشته شده در   سه شنبه 8 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode