ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 مهر 1388     |     کد : 5024

استفاده خودسرانه از بخورها موجب اختلال در عملكرد مژک‌هاي تنفسي مي‌شود

يک متخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: اقدام به بخور دادن که در فصل سرد شايع است، بايد با تشخيص و صلاحديد پزشک صورت پذيرد...

 

يک متخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: اقدام به بخور دادن که در فصل سرد شايع است، بايد با تشخيص و صلاحديد پزشک صورت پذيرد.

دكتر بهرام حاج کريم در گفت‌وگو با ايسنا، بخور را درماني کمکي جهت رقيق کردن ترشحات ريه عنوان كرد و اظهارداشت: در برخي بيماري هاي مزمن ريوي نيز يکسري از داروها از طريق بخور وارد ريه بيمار مي شود.

وي افزود: در سرماخورگي نيز از برخي بخورها جهت رفع احتقان و گرفتگي مجاري تنفسي بهره گرفته مي شود تا تنفس به راحتي صورت گيرد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي زنجان با اشاره به اينکه بخور دادن هيچ اثر پيشگيرانه‌اي در بروز بيماري‌ها ندارد، تصريح كرد: استفاده خودسرانه از برخي بخورها موجب ايجاد اختلال در عمل مژک هاي تنفسي مي شود.

دكتر حاج کريم با بيان اين مطلب که هواي تنفسي بايد داراي استناداردهاي لازم از جمله رطوبت و اکسيژن مناسب باشد، خاطرنشان کرد: به افرادي که زمينه مشکلات تنفسي دارند و تنفس هواي خشک و سرد ممکن است براي آنها مشکل ساز گردد، توصيه مي شود كه رطوبت هواي منزل خود را متعادل نمايند.

وي با بيان اينكه عطاري‌ها نيز همانند داروخانه بوده و هرگونه تشخيص بيماري و تجويز دارو در آنها بدون نسخه پزشک غيرمجاز مي‌باشد، ابرازداشت: تشخيص اوليه بيماري از اهميت بالايي برخورداراست و بايد برعهده پزشک باشد چرا که يک علامت ممکن است چندين علت داشته باشد، به طوري که علائم مشاهده شده در يک فرد ممکن است نشان از آلرژي باشد و نه سرماخوردگي.

اين پزشک متخصص با بيان اين مطلب که حتي داروهاي گياهي نيز بايد با تجويز پزشک مصرف شوند، گفت: حجم مصرف انواع دارو و بخور نيز بايد مورد توجه قرار گيرد. همچنين مصرف خودسرانه اين مواد ممکن است با داروهاي مصرفي ديگر تداخل داشته باشد.

دكتر حاج کريم در عين حال متذکرشد: ازآنجايي که شيشه هاي اکثر بخورها مشابه شيشه هاي شربت سرماخوردگي است، مصرف اشتباهي آنها و ايجاد مسموميت در کودکان از اين طريق شايع است.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 15 مهر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode