ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 بهمن 1391     |     کد : 49323

امام(ره) مشروعیت نظام شاهنشاهی را زیر سؤال برد/ تاکتیک‌های مبارزاتی امام خمینی(ره)

امام خمینی(ره) در قامت یک احیاگر دینی تبیین تازه‌ای از مفاهیم و مضامینی چون «عدالت»، «شهادت» و «حکومت» ارائه کرد و با طرح تئوری ولایت فقیه، مشروعیت نظام شاهنشاهی را زیر سؤال برد.


امام خمینی(ره) در قامت یک احیاگر دینی تبیین تازه‌ای از مفاهیم و مضامینی چون «عدالت»، «شهادت» و «حکومت» ارائه کرد و با طرح تئوری ولایت فقیه، مشروعیت نظام شاهنشاهی را زیر سؤال برد.


به گزارش خبرگزاری مهر، روز پنجم دهه فجر امسال به عنوان «انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده» نامگذاری شده است.


موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت پنجمین روز از ایام الله دهه فجر اقدام به معرفی یکی دیگر از منشورات مرتبط خود با موضوع انقلاب اسلامی و با محوریت امام خمینی (ره) می نماید.


تاکتیک‌های مبارزاتی امام خمینی(ره)، تألیف: حسین احمدی، تاریخ انتشار: تیر 1391



وجود سه عنصر رهبری، حضور مردم و ایدئولوژی انقلابی‌برای هر انقلابی لازم است. در انقلاب اسلامی ‌ایران نیز پیوند عمیق و آگاهانه‌ رهبری و مردم براساس مکتب تشیع عامل محرکه‌ انقلاب بود. امام‌خمینی(ره) روحانی مجاهد و مرجع تقلید مبارزی بود که با الهام از سیره‌ نبی ‌گرامی ‌اسلام(ص) و امامان شیعه و در سایه‌ درس‌آموزی از تاریخ اسلام و کسب تجربه از رویدادهای زندگی، مبارزه با ظلم و جور سلسله‌ پهلوی را تکلیف شرعی و الهی دانسته و ابتدا در یک فرایند نسبتاً طولانی با توکل بر خدا و اخلاص در اعمال و رفتار خویش، با تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، مردم و فضای فکری حوزه‌های علمیه را با جریان مبارزه همراه نمود.



سپس در قامت یک احیاگر دینی تبیین تازه‌ای از مفاهیم و مضامینی چون «عدالت»، «شهادت» و «حکومت» ارائه کرد و با طرح تئوری ولایت فقیه، مشروعیت نظام شاهنشاهی را زیر سؤال برد. ایشان بعد از قیام 15 خرداد 42 مورد توجه آحاد جامعه‌ ایران قرار گرفته و با افشای جنایات خاندان پهلوی و وابستگی آنان به اجانب، سرنگونی حکومت را اولویت اصلی مبارزه شمرد و در وطن و تبعید، همه‌ آزادیخواهان را به یاری فرا خواند.



امام(ره) در نهایت نیز به لطف الهی و در سایه‌ وحدت اقشار مختلف جامعه و استفاده از تاکتیک‌هایی چون تظاهرات خیابانی، اعتصاب و دعوت از سربازان و افسران ارتش برای فرار از پادگان‌ها و پیوستن به موج انقلاب، موفق به سرنگونی نظام شاهنشاهی و استقرار جمهوری اسلامی ‌در ایران شد که در این اثر در راستای تبیین تاکتیکهای مبارزاتی ایشان تهیه شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 16 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode