ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 شهريور 1388     |     کد : 4798

سید رضا بها الدینی

از همان سنین کودکی ، آثار معنویت در چهره اش هویدا بود...

ولادت :1327 ق.

محل ولادت: قم .

وفات:1418ق.

محل دفن:قم .

محل تحصیل: قم

اساتید: حضرات شیخ ابوالقاسم کبیر قمی، شیخ عبدالکریم حائری ، محمد علی شاه آبادی و...

از همان سنین کودکی ، آثار معنویت در چهره اش هویدا بود. خود درباره آن می فرماید یک ساله که بودم افراد پاک طینت و نیکو سرشت را دوست داشتم و علاقه ای قلبی به آن پیدا می کردم . خیر وشر را می فهمیدم و بین انسانهای خیر و نیکوکار و افراد شرور و طغیان گر فرق می گذاشتم. از نوجوانی به روزه و نماز شب علاقه داشت. از خود ایشان نقل است " از هفده سالگی در ما دگرگونی پدید آوردند و ما را به خود مشغول کردند ، تا جایی که وجود حضرت حق را لمس می کنیم ". می فرمود: از عواملی که باورهای اعتقادی انسان را سست می کند و مانع پیشرفت معنوی انسان می شود . شهرت های بیجا و بی فایده است ، براساس این اعتقاد ایشان از قبول مصاحبه های تلویزیونی و معروفیت در مرجعیت سرباز می زد. وقتی با اصرار برخی ارادتمندان روبه رو می شد، می فرمود:" بالاتر از این ها فکر کنید! گیرم نام بنده بر سر زبان ها افتاد ، وقتی پیش خدا دستم خالی است ، آن شهرت برای من چه سودی دارد؟"

آگاهی از حقایق عالم صفحه ای دیگر از کتاب شکوه و شخصیت ازجمند حضرت آیت الله بها الدینی است ، یکی از شاگردان روزی سخن از او به میان آمد . ایشان فرمود " فلانی در برزخ چنان رشد علمی پیدا کرده و حرف هایی می زند که اگر در حیاتش برای او گفته می شد نمی فهمید . درباره موضوعی در باب طهارت با ما بحث کرد و در نظر ما را تغییر داد!

دیده باطن بین آن پیر روشن ضمیر بارها و بارها مشکلات و موانع دیگران را برایشان می گشود در این باب نقل ها و خاطره ها بسیار است. یکی از آقایان اهل علم می گفت : روزی لباس خوبی پوشیده بودم می آمدم خدمت آريالا ماشینی از کنارم رد شد و گل و لای را به لباس من ریخت . خیلی ناراحت شدم و شروع کردم به بد و بیراه گفتن به راننده . برگشتم منزل لباسم را عوض کردم و خدمت ایشان رسیدم تا نشستم آقا فورا فرمودند: زیبنده نیست اهل علم بد زبانی کند ، حالا مثلا یک ماشین هم آمد زد به آب و گل و لباس ها را گل آلود کرد نباید انسان متانت را از دست بدهد و بد و بیراه بگوید! سال های بسیاری در قنوت ایشان آیات نورانی قرآن کریم و دعاهای معصومین (ع) شنیده می شد ، ناگهان نوع کلمات و عبارات ایشان تغییر یافت و در قنوت برای امام عصر (عج) دعا کرد. روزی که در این باره از ایشان پرسش شد به یک جمله بسنده کرد : " حضرت پیغام داده اند در قنوت برای من دعا کنید".

 


نوشته شده در   دوشنبه 30 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode