ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 شهريور 1388     |     کد : 4792

دانشمندان گوجه فرنگي ضد سرطاني توليد کردند

محققان از طريق اصلاح ژنتيکي، گوجه فرنگي هاي ارغواني رنگي پرورش داده اند که به پيشگيري از سرطان در موش ها کمک مي کند...

محققان از طريق اصلاح ژنتيکي، گوجه فرنگي هاي ارغواني رنگي پرورش داده اند که به پيشگيري از سرطان در موش ها کمک مي کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاري رويترز، اين يافته که در مجله "Nature Biotechnology" منتشر شده است در واقع تاکيدي است بر اين طرز تفکر که امکان بهبود سلامت مردم از طريق اصلاح ژنتيکي گياهان ميسر است.

"کتي مارتين" و همکارانش در "مرکز جان اينز" در انگليس گزارش دادند، موش هاي مستعد ابتلا به سرطان که از اين گوجه فرنگي اصلاح شده تغذيه کردند بسيار بيشتر از موش هايي که رژيم غذايي با يا بدون گوجه فرنگي معمولي دريافت نمودند، زنده ماندند.

مارتين که زيست شناس گياهان است گفت که اين تاثير بسيار بيشتر از انتظار آنها بوده است.

محور توجه اين مطالعه بر "آنتوسيانينز"، يک نوع آنتي اکسيدان قرار دارد که در انواع توت ها مانند توت سياه که موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان، بيماري قلبي و برخي بيماري هاي عصبي مي گردند، يافت مي شود.

اين ميوه ها با وجود تاثير سلامت بخش آنها به حد کافي مصرف نمي شوند.

محققان با استفاده از ژن هايي که به رنگ آميزي گل ميمون کمک مي کند دريافتند امکان توليد ماده anthocyanins در گياه گوجه فرنگي وجود دارد. در اثر اين فرايند، گوجه فرنگي به رنگ ارغواني درآمد.

در اين مطالعه ديده شد ، موش هاي که از طريق اصلاح ژنتيکي مستعد ابتلا به سرطان شدند، پس از مصرف گوجه فرنگي هاي ارغواني رنگ بطور متوسط 182 روز زنده ماندند. در حالي که موش هايي که غذاي استاندارد خوردند فقط 142 روز عمر کردند.

مارتين گفت: اکنون باور اينکه تغيير رژيم غذايي و يا استفاده از مواد خاصي در رژيم غذايي مي تواند سلامت حيوانات و احتمالا انسانها را بهبود بخشد، بسيار دلگرم کننده شده است.

اين يافته ها در حقيقت تاکيدي است بر تحقيقاتي که نشان مي دهند مردم تنها با ايجاد تغييرات ساده در رژيم غذايي روزانه خود مي توانند وضعيت سلامتي خود را به ميزان زيادي بهبود بخشند.

 


نوشته شده در   دوشنبه 30 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode