ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 شهريور 1388     |     کد : 4785

صبحانه ات را قورت بده!

بسياري از عادت‌هايي كه تا هميشه با ما مي‌مانند يادگاري از دوران كودكي و نوجواني ما هستند...


بسياري از عادت‌هايي كه تا هميشه با ما مي‌مانند يادگاري از دوران كودكي و نوجواني ما هستند.

يكي از مهم‌ترين اين عادت‌ها، خوردن صبحانه است. صبحانه اصلي‌ترين وعده غذايي روز محسوب مي‌شود. اهميت خوردن صبحانه وقتي بيشتر معلوم مي‌شود كه بدانيم بعد از شستن دست و صورت، حداقل هفت، هشت ساعت فعاليت زياد فكري و جسمي خواهيم داشت.

همچنين چون مغز در طول شب، ذخيره غذايي‌اش را مصرف كرده، براي شروع فعاليت روزانه، به مواد قندي و پروتئين نياز دارد.

خوردن يك صبحانه كامل و البته سالم، نيازهاي بدن ما را در طول روز بهتر برآورده مي‌كند. كساني كه قبل از رفتن به مدرسه صبحانه مي‌خورند، كمتر در طول روز دچار دل‌درد مي‌شوند، مواد معدني و ويتامين‌ها را بهتر جذب مي‌كنند و كمتر به سراغ مواد غذايي بي‌ارزش مي روند. مطالعات دانشمندان هم نشان مي‌دهد تغذيه صحيح مخصوصاً خوردن صبحانه، در قدرت يادگيري بسيار مؤثر است.

صبحانه كامل، صبحانه‌اي است كه انرژي لازم براي شروع فعاليت‌هاي روزانه را براي ما فراهم كند. اگر تأكيد بر خوردن صبحانه است، منظور خوردن صبحانه «سالم» است؛ صبحانه‌اي كه در آن به اندازه كافي از غلات و لبنيات استفاده شود. اگر تغذيه ما در دوران نوجواني- كه دوران اوج رشد جسمي است- صحيح نباشد، به دليل نرسيدن بعضي مواد به بدن دچار سوءتغذيه خواهيم شد و بدن ما نيز نخواهد توانست آن‌طور كه بايد و شايد به رشد خودش ادامه دهد. براي همين ممكن است به انواع و اقسام بيماري‌ها مبتلا شويم؛ بيماري‌هايي كه براي درمان يا جلوگيري از پيشرفتشان شايد لازم باشد تا آخر عمر دارو مصرف كنيم!

اينها همه در حالي است كه مي‌توانيم در همين سنين نوجواني از بروز خيلي از آن مشكلات جلوگيري كنيم؛ فقط لازم است در خوردنمان كمي دقت كنيم و به جاي استفاده از خوردني‌هايي كه ارزش غذايي چنداني ندارند، از خوردني‌هاي سالم و مغذي استفاده كنيم.

 

مريم قنواتي

همشهری انلاین


نوشته شده در   يکشنبه 29 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode