ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 26 شهريور 1388     |     کد : 4729

سید ابوالقاسم خویی

این فقیه فرزانه و عالم مجاهد در طول هفتاد سال شیفتگان معارف جعفری را از کوثر زلال معارف آل محمد (ع) سیراب کرد و صدها عالم و مجتهد پرورش داد...

 

ولادت: 1317ق.

محل ولادت: خوی

وفات: 1413ق.

محل دفن : نجف

محل تحصیل: نجف

اساتید: حضرات محمد حسین غروی اصفهانی، آقا ضیاءالدین عراقی ، میرزا محمد حسین نائینی و....

استاد عرفان : آقا سید علی قاضی طباطبایی

شاگردان: محمد تقی بهجت ، میرزا جواد تبریزی، وحید خراسانی و...

تالیفات: البیان فی تفسیر قرآن ، معجم رجال الحدیث و....

این فقیه فرزانه و عالم مجاهد در طول هفتاد سال شیفتگان معارف جعفری را از کوثر زلال معارف آل محمد (ع) سیراب کرد و صدها عالم و مجتهد پرورش داد.

فرزانه خوی در فن مناظره با مخالفان و دانشمندان سایر ادیان نیز خبره بود. وی در مناظره شیوه سقراط را پیش می گرفت . گفت گوی او با عالم سنی حجاز ده شب در مسجد النبی (ص) به طول انجامید . در اثر همین مناظره ها بود که گروهی از برجستگان اهل سنت به مذهب مقدس تشییع گرویدند

در ایام جوانی به محضر استاد کل آیت الله قاضی مشرف شد و دستور العملی دریافت کرد. روز چهلم ، حالت مکاشفه ای برایش رخ داد که آینده زندگی خود را مشاهده کرد. دید بالای منبر درس می گوید و مراجعات مردم زیاده شده تا رسید به جایی که کسی از بالای گلدسته حرم امیر المومنین علیه السلام خبر فوت او را اعلام کرد و بعد به حالت عادی برگشت .

عشق به آن یگانه مطلق شب های چهارشنبه این شیر مرد بیشه فقاهت را به مسجد سهله می کشانید. گاه چهل شب پیاده تا مسجد سهله می رفت و گاه چهل شب جمعه جذبه ولایت و عشق امام حسین او را مجذوب آن حرم الهی می ساخت رمز موفقیت خود را انس با پروردگار و ارتباط عاشقانه با ائمه اطهار (ع) می دانست و هر روز پیش از شروع درس به حرم امیر امیر المومنین می رفت .

خدمات این مرجع بزرگ جهان تشیع ، فقط محدود به حوزه های ایران و عراق نبود بلکه با احداث کتابخانه ، مدرسه ، حسینیه ، درمانگاه و موسسات خیریه در کشورهای آمریکا ، هند ، فرانسه ، تایلند، انگلستان و ... معارف شیعی را در سطح جهان گسترش داد. 

 

 


نوشته شده در   پنجشنبه 26 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode