ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 آذر 1391     |     کد : 46718

برگزاری سومین جشنواره کتاب سال در تبریز

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از برگزاری جشنواره کتاب سال تبریز در سومین سال پیاپی خبر داد.

 خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از برگزاری جشنواره کتاب سال تبریز در سومین سال پیاپی خبر داد.

سید رضا علوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: جشنواره کتاب سال تبریز طی فراخوانی که منتشر شده، کار دریافت آثار نوسیندگان و ناشران را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دبیر جشنواره مشخص نشده است، اظهار داشت: محل دریافت آثار خانه ختایی تبریز بوده و آخرین مهلت ارسال آثار تا آخر بهمن سال جاری است.

علوی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سالهای گذشته گفت: برگزاری جشنواره کتاب سال تبریز یکی از اقدامات خوب و موفق سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز بوده که در جریان برگزاری آن در دو دوره گذشته بانک اطلاعات کاملی از نویسندگان، ناشران و نویسندگان خارج از استان که در مورد تبریز نوشته اند، جمع آوری شده که برای معرفی فرهنگ تبریز بسیار مفید است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز همچنین یادآور شد: حضور نویسندگان و ناشران خارج از استان آذربایجان شرقی در این جشنواره در طی دو دوره گذشته سیر صعودی داشته که این روند نشان از اهمیت و جایگاه خاص تبریز و آذربایجان شرقی در میان فعالان و پژوهشگران سایر استان ها است.

وی در ادامه افزود: تنها نویسندگان تبریزی بوده و یا نویسندگانی که در خصوص تبریز و آذربایجان شرقی نوشته اند، می توانند در این جشنواره حضور یابند.

علوی ادامه داد: جشنواره کتاب سال تبریز در شش محور اصلی به صورت موضوعی در بخش های تاریخ و فرهنگ و علوم دینی، هنر و ادبیات، پژوهش و تحقیق، کودک و نوجوان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بیداری اسلامی، مدیریت شهر و علوم اجتماعی و انسانی و بخش جنبی معرفی ناشر، گرافیست و تصویر ساز نمونه سال برگزاری می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اشاره به اختتامیه این جشنواره گفت: آثار دریافتی در اسفند ماه سال جاری داوری شده و اختتامیه جشنواره کتاب سال تبریز در اردیبهشت سال 92 برگزار می شود.

علوی همچنین با اشاره به دوره های اول و دوم این جشنواره اظهار داشت: در سالهای گذشته از بخش های هنر و ادبیات و کودک و نوجوان استقبال خیلی خوبی شد و از سوی دیگر شاهد حضور پژهشگران موفق تبریزی از سراسر کشور بودیم که این جای خرسندی دارد این جشنواره امکان معرفی و شناخت هرچه بیشتر با فعالان عرصه هنری در سراسر کشور را فراهم کرده است.



نوشته شده در   دوشنبه 13 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode