ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 آذر 1391     |     کد : 46642

بزرگترین تابلو فرش جهان در آستانه رونمایی در تبریز

مراحل بافت بزرگترین تابلو فرش جهان با موضوع تاریخ آذربایجان به اتمام رسید و این اثر نفیس در آستانه رونمایی قرار گرفت.

خبرگزاری مهر: مراحل بافت بزرگترین تابلو فرش جهان با موضوع تاریخ آذربایجان به اتمام رسید و این اثر نفیس در آستانه رونمایی قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری مهر، این تابلو فرش که توسط ناصر محمدیان هنرمند تبریزی طراحی شده است مبین تاریخ آذربایجان است و در ابعاد 24 متر مربع و با وزن تقریبی چهار تن بافته شده و در بافت آن از هنر معرق چوب ، معرق صدف و منبت استفاده شده است.

تابلوی فوق با 12 میلیون گره ترکی در رج شمار 50 با 40 درصد ابریشم و 60 درصد کرک به اندازه 7 در4.20 بافته می شود که تصویر امام خمینی(ره) در درب سمت راست و عکس مقام معظم رهبری در درب سمت چپ آن قرار گرفته دارد.

همچنین در متن این تابلوفرش ، تصاویری از علامه عبدالحسین امینی ، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، علامه محمدتقی جعفری، آیت اله شهید مدنی ، آیت اله شهید قاضی طباطبایی، سیدعلی آقا قاضی ، استاد شهریار، پروین اعتصامی ، سردار شهید مهدی باکری ، سردار حسن شفیع زاده ، شیخ محمد خیابانی ، ثقة الاسلام ، ستارخان سردار ملی ، باقرخان سالار ملی ، باغچه بان ، میرزاحسن رشدیه ، زینب پاشا ، کلنل محمدتقی خان پسیان ، شمس تبریزی و مولانا استفاده شده است.

70درصد پروژه های عمرانی در حوزه حمل ونقل تبریز در دست اجرا است


علیرضا نوین شهردار تبریز در مراسم بهره‌برداری از دوربرگردان میان‌گذر چایکنار اظهار داشت: اگرچه پی‌گیری و حل تمامی مشکلات ترافیکی شهر و نیز حمل و نقل درون‌شهری تنها وظیفه شهرداری نیست با این حال مدیریت شهری تبریز طی سال‌های گذشته گام‌های بلندی در این راستا برداشته و می‌توان گفت بالغ بر 70 درصد اعتبارات و طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری در حوزه حمل و نقل درون‌شهری و ترافیک هزینه و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای دهها طرح مسیرگشایی و تعریض معابر و خیابان‌ها ، ساخت پل‌ها و زیرگذرها ، اجرای طرح‌های اصلاح هندسی ، نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها ، آسفالت رویه و اساسی و نیز لکه‌گیری معابر از مهم‌ترین اقدامات سال‌های اخیر شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل و ترافیک به شمار می‌رود.

نوین افزود: مدیریت شهری تبریز تمام تلاش و همت خود را حول محور خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به شهروندان و توسعه تبریز متمرکز کرده و این هدف را تا تحقق اهداف مورد نظر و نیز دستیابی به شهری در شأن تاریخی شهروندان دنبال خواهد کرد.



نوشته شده در   شنبه 11 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode