ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 آذر 1391     |     کد : 46493

حجت الاسلام اسکندری: احتکار و گرانفروشی از بالاترین مصادیق منکر در جامعه است

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: احتکار و گرانفروشی از بالاترین مصادیق منکر در جامعه است.

خبرگزاری مهر : معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: احتکار و گرانفروشی از بالاترین مصادیق منکر در جامعه است.
به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام میکائیل اسکندری صبح امروز سه شنبه در نشست روسای اتحادیه های اصناف تبریز که در محل مجمع امور صنفی مشترک تبریز برگزار شد به تشریح برخی ابعاد فلسفه و اهداف قیام عاشورا پرداخت.

وی افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت ، مهم ترین هدف قیام سید الشهدا (ع) است و تنها عاملی که می توان از آن به عنوان مایه زنده ماندن شریعت و فرهنگ عاشورایی نام برد ، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در همین راستا ابراز داشت: اهمال و سستی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، موجب نزول بلا در جامعه است و باید مردم در احیای این فریضه الهی اهمال نکنند.

حجت الاسلام اسکندری ضمن بیان این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی بوده و منحصر به قشر خاصی از مردم نیست گفت: در قرآن کریم در آیاتی چند بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده است به همین دلیل باید مردم مسلمان و مسئول ایران اسلامی نهایت تلاش خود را در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر بکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع اقتصادی جامعه ، احتکار و گرانفروشی را از بالاترین مصادیق منکر در جامعه دانست و گفت: مردم باید دوشادوش مسئولان تلاش کنند تا در این برهه حساس اهداف اقتصاد اسلامی را در جامعه عملی تر کنند.

حجت الاسلام اسکندری خطاب به نمایندگان اصناف و اتحادیه ها گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر باید در اتحادیه ها و صنوف مختلف تشکیل شود و نهادهای ذیربط نیز باید با فرهنگ سازی و آموزش افراد متخصص ، وظیفه تذکر لسانی در جامعه را محقق سازند


نوشته شده در   چهارشنبه 8 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode