ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1388     |     کد : 4620

سيدالوصيين تأكيد كننده ولايت امام علی(ع) است

سيدالوصيين تأكيد كننده ولايت امام علی(ع) است...

سيدالوصيين تأكيد كننده ولايت امام علی(ع) است

اگر پيامبر اسلام (ص) ولايت امام علی (ع) را ابلاغ نمی‌كردند و دستور خداوند اجرا نمی‌شد

تمامی رسالت پيامبر و اقداماتی كه توسط آخرين فرستاده خدا برای گسترش اسلام صورت گرفته بود، منتفی می‌شد

حجت‌الاسلام و المسلمين «مهران جوادچاوشی»، رئيس ستاد اقامه نماز اهواز، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خوزستان، اظهار كرد: سيد الوصيين يعنی سرور و بزرگ جانشينان و امر وصايت و جانشينی زمان از حضرت آدم(ع) مطرح بوده و شامل همه پيامبران بوده به نحوی كه همه پيامبران موظف بودند شخصی را بعد از خود به عنوان جانشين معرفی كنند.

وی گفت: اين امر تا زمان حضرت محمد(ص) ادامه داشت و به دليل اين كه ايشان خاتم‌النبين بودند، بايد شخصی را به عنوان جانشين معرفی می‌كردند كه از تمامی اوصاف پيامبری به جز نبوت برخوردار باشد و بتواند مساله وصايت و رهبری دين و دنيای مردم را داشته باشد.

پيامبر مكرم اسلام به امر خداوند در چندين مرحله به جانشينی امام علی(ع) اشاره كردند و به اين مسأله نيز تأكيد فراوانی داشتند.

وی تصريح كرد: امام علی(ع) ويژگی‌های بارزی داشتند و جانشينی ايشان در جاهای متعددی از جمله اولين كسی كه به پيامبر اسلام ايمان آورد، تنها كسی كه در بستر پيامبر اسلام(ص) خوابيد، تنها كسی كه همسر معصوم داشت، تنها امامی كه در زمان حيات به دو امام ديگر وصايت داشت، تنها كسی كه قلعه خيبر را فتح كرد، اولين كسی كه در محراب به شهادت رسيد نمود داشته و از عواملی بودند كه خداوند ايشان را به عنوان امام در نظر گرفته بود تا بتواند بعد از پيامبر اكرم(ص) به امور دينی و دنيوی مردم رسيدگی كند.

وی افزود: هيچ‌ كدام از امامان نيز از شأن و منزلت اولين امام شيعيان برخوردار نبودند و لقب «سيدالوصيين» و «اميرالمؤمنين» مختص امام علی(ع) است.

رئيس ستاد اقامه نماز اهواز، گفت: به مقوله وصايت اميرالمؤمين در كتاب‌های متعدد اهل سنت نيز اشاره شده است و برخی از افراد اهل سنت نيز حادثه غدير را قبول دارند ولی تنها تعدادی از اهل سنت معتقدند كه منظور پيامبر از كلمه مولا در حادثه غدير دوست بوده و نه ولايت و سرپرستی.

وی افزود: در زمان حضرت محمد(ص)، صحابه‌ای كه بعد از عرضه اسلام توسط حضرت محمد(ص) ايمان می‌آورند، «رضی‌الله عن» لقب می‌گرفتند ولی به دليل اين كه امام علی(ع) از زمان نوجوانی مسلم بودند و هيچ لحظه‌ای بت نپرستيدند، لقب «كرم‌الله وجه» گرفت و اين مسأله مورد قبول اهل سنت و شيعه بوده است و بر مسلمان بودن امام علی(ع) صحه می‌گذارد.

رئيس ستاد اقامه نماز اهواز، تأكيد كرد: از سويی ديگر شيعيان معتقدند كه اگر منظور پيامبر از كلمه مولا تنها دوست بوده، لزومی نداشت كه مقدمات و موخرات ارايه می‌داد. همچنين آيه‌ای در اين باره نازل نمی‌شد و به ولايت تأكيد نمی‌شد.

وی گفت: برخی از افراد اهل سنت امام علی(ع) را به عنوان امام چهارم مسلمانان قبول دارند و به مسأله غدير نيز اتفاق نظر دارند.

 مسأله ولايت از اهميت خاصی برخوردار است. وصايت نيز فقط برای امام علی(ع) مطرح شده است.


نوشته شده در   جمعه 20 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode