ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1388     |     کد : 4562

رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي هيئت دولت:واكنش برخي نسبت به حركت عظيم مردم در انتخابات جوانمردانه و اخلاقي نبود

رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي هيئت دولت:واكنش برخي نسبت به حركت عظيم مردم در انتخابات جوانمردانه و اخلاقي نبود...

رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي هيئت دولت:واكنش برخي نسبت به حركت عظيم مردم در انتخابات جوانمردانه و اخلاقي نبود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با بيان اينكه انتخابات رياست جمهوري دهم صفحه تازه‌اي در حيات انقلاب و نظام گشود، فرمودند: البته واكنش برخي نسبت به اين حركت عظيم مردمي، نجيبانه، جوانمردانه و اخلاقي نبود.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت بر پيگيري رويكردهاي اساسي همچون عدالت، فساد ستيزي، حمايت از طبقات ضعيف، ساده زيستي، توجه به مناطق محروم و تلاش خستگي ناپذير براي حل مشكلات مردم بويژه تورم و اشتغال تأكيد كردند.

ايشان همچنين سند چشم انداز 20 ساله را معيار و ملاك سنجش فعاليت‌هاي دولت برشمردند و دولت دهم را به اجراي كامل سياست‌هاي اصل 44، پرهيز از شتابزدگي، توجه به ديدگاههاي نخبگان، اهتمام به فرهنگ، رعايت دقيق قانون، استقبال از نقدهاي خيرخواهانه، مغتنم شمردن توصيه هاي علما و مراجع و طراحي و تدوين الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت توصيه كردند.

در اين ديدار كه اعضاي دولت نهم نيز حضور داشتند رهبر انقلاب اسلامي ياد شهيدان رجايي و باهنر را گرامي دانستند و با اشاره به تثبيت و استقرار دولت افزودند: حضور 85 درصدي ملت در انتخابات پرشور و فراموش ناشدني 22 خرداد، نشان دهنده اراده، اختيار و احساس مسئوليت مردم در تعيين مسئولان كشور است كه همه بايد اين لطف بزرگ خداوند را نسبت به نظام و انقلاب، شاكر باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با اشاره به ضرورت درك صحيح پيام هاي حضور چهل ميليوني مردم در انتخابات و انتخاب يك رئيس جمهور با نصاب جديد حدود 25 ميليوني خاطرنشان كردند: اگر مسئولان كشور و نخبگان و زبدگان سياسي اين پيامها را درك كنند بسياري از گره‌ها و مشكلات حل مي شود.

ايشان حضور 85 درصدي ملت در انتخابات دهم رياست جمهوري را پتك جمهوريت بر سر دشمنان انقلاب دانستند و افزودند: ملت و انقلاب اسلامي با اين حركت جمهوريت خود را با فريادي قوي اثبات كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تثبيت اسلاميت نظام را از ديگر پيامهاي انتخابات 22 خرداد برشمردند و افزودند: سخنان نامزدهاي رياست جمهوري مبني بر پايبندي به اسلام و انقلاب و خط امام نيز در واقع نشان مي دهد كه ملت به اين سمت گرايش دارد و به همين علت نامزدهاي محترم تلاش مي كردند خود را دلبسته امام و انقلاب نشان دهند.

رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه افزودند: انتخابات رياست جمهوري دهم صفحه تازه اي در حيات انقلاب و نظام گشود البته واكنش برخي نسبت به اين حركت عظيم مردمي، نجيبانه، جوانمردانه و اخلاقي نبود اما آنچه براي كشور و تاريخ مهم و ماندني است نعمت الهي حركت عظيم مردم و جريان پربركت انقلاب اسلامي است.

ايشان مسئولان و بيش از همه رئيس جمهور را به شكرگزاري و مغتنم شمردن اين نعمت الهي و پرهيز كامل از غرور فراخواندند و تأكيد كردند: بايد به رأي مردم مفتخر و مستظهر بود اما در اوج تواضع، از هرگونه غرور پرهيز كرد چرا كه غرور از دامهاي بزرگ شيطان است و انحرافات و انحطاطات گوناگوني را بهمراه مي آورد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تشكر از زحمات يكايك اعضاي دولت پرتلاش نهم، ورود به عرصه خدمت به مردم را به دولت دهم خوش آمد گفتند و افزودند: موقعيت كنوني، كار فراوان كمي همراه با ظرافت و كيفيت كامل مي طلبد كه به فضل الهي آقاي رئيس جمهور خستگي نشناس و پرانرژي در همين مسير حركت مي كنند.

رهبر انقلاب اسلامي با بيان توصيه هاي دهگانه به دولتمردان افزودند: توكل و توجه به خدا و مستحكم ساختن درون و باطن، مهمترين عامل پيروزي بر همه مشكلات و دشواريهاست.

ايشان دولت دهم را به آمادگي براي مواجهه با انواع بدخواهي ها و توطئه ها توصيه كردند و افزودند: عليه اين دولت و عليه نظام تلاشهاي فراواني انجام خواهد شد اما تواناييها، اميدها و فرصتهاي دولت و ملت بيشتر از همه توطئه ها و مشكلات پيش روست.

رهبر انقلاب اسلامي ادامه رويكردهاي اساسي دولت نهم نظير عدالت، مبارزه با فساد، حمايت از قشرهاي ضعيف، ساده زيستي، توجه به مناطق محروم و تلاش بي پايان براي حل مشكلات مردم را ضروري خواندند و افزودند: ادامه تلاش در اين مسير، خدا را راضي و مردم را هم خشنود خواهد كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با اشاره به لزوم تعريف دقيق عدالت خاطرنشان كردند: بايد در همه كارها و رفتارها، حتي در قضاوتها و موضعگيريها، عدالت و تعادل را شاخص قرار داد.

رهبر انقلاب اسلامي توزيع نشدن عادلانه ثروت و درآمد عمومي كشور را نمونه مشخصي از بي عدالتي خواندند و خاطرنشان كردند: در بحث يارانه ها، قشرهاي فقير از كمكهاي دولت بهره كمتري مي برند كه هدفمند كردن يارانه ها كه به دولتهاي قبلي نيز توصيه مي شد مي تواند اين مشكل را حل كند.

ايشان در بحث عدالت، توجه به عقلانيت و معنويت را نيز ضروري دانستند و افزودند: برخي برخوردهاي افراطي بعضي گروهها در گذشته، اكنون به تغييرات 180 درجه اي مواضع آنها تبديل شده است چرا كه عدالت خواهي آنان با عقلانيت و تفكر همراه نبود.

توصيه سوم رهبر انقلاب به دولت دهم، توجه كامل به سند چشم انداز بيست ساله بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين زمينه افزودند: سند چشم انداز به تعبيري، بعد از قانون اساسي مهمترين سند كشور است بنابراين بايد هم فعاليتها و جهت گيريهاي كاري دولت با شاخص سند چشم انداز سنجيده شود.

ايشان گذشت 4 سال از آغاز اجراي سند چشم انداز را يادآوري كردند و افزودند: بايد به سمت آينده روشن پيش بيني شده در اين سند مهم حركت كنيم و دولت دهم بايد ضمن تنظيم سرعت اجراي برنامه ها، سهم خود را در تحقق اهداف اين سند، پيگيري و ادا كند.

اجراي كامل سياستهاي اصل 44، توصيه ديگر رهبر انقلاب به رئيس جمهور و كابينه جديد بود.

ايشان كارهاي انجام شده در اين زمينه را ناكافي دانستند و افزودند: نبايد منتظر تغييرات اساسي در زيرساختها و تصويب طرح تحول اقتصادي ماند و كار را به بن بست رسيده فرض كرد بلكه بايد به هر شكل ممكن، در مسير اجراي سياستهاي اصل 44 به جلو رفت.

رهبر انقلاب اسلامي حل مشكلات اقتصادي كشور و مردم به ويژه تورم و اشتغال را بسيار مهم خواندند و افزودند: بايد به گونه اي برنامه ريزي و تلاش كرد كه فشار تورمي به مردم از ابعاد مختلف از جمله از ناحيه هزينه خدمات دولتي كم شود.

سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار با دولت دهم با تأكيد بر پرهيز از شتابزدگي در طرحهاي اقتصادي و بهره گيري مناسب از ديدگاههاي كارشناسي ادامه يافت.

ايشان در اين زمينه تأكيد كردند: از ديدگاههاي كارشناسي درست و دقيق، به ويژه در مسائل اقتصادي، مالي و پولي به طور كامل استفاده كنيد زيرا كم توجهي به مسائل كارشناسي در مباحث اقتصادي ممكن است به زيانهاي بزرگي منجر شود.

اهتمام به مسائل فرهنگي و توجه كامل به هدف گذاري صحيح فرهنگي توصيه ديگر رهبري انقلاب به رئيس جمهور و دولت بود.

ايشان تأكيد كردند: وظيفه مسئولان، اداره امور زندگي مردم همراه با هدايت جامعه است بنابراين از ظرفيتها و امكانات دستگاههاي حكومتي نظير صدا و سيما، فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و آموزش عالي به گونه اي استفاده كنيد كه مردم به مباني ديني بيشتر علاقمند و پايبند شوند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با رد گرايشهاي بي مبنا و افراطي در باب فرهنگ افزودند: بايد مسائلي را كه مبناي صحيح ديني و شرعي دارد با افتخار تبليغ و ترويج كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دولت دهم را به پايبندي كامل و رعايت دقيق قانون توصيه و خاطرنشان كردند: اگر در مسئله اي، قانون ناديده گرفته شد موضوع به نقض يك قانون ختم نمي شود بلكه راهي براي بي اعتنايي به قانون بازخواهد شد.

سينه گشاده، روي گشوده و گوش شنوا در مقابل نقد و انتقاد هشتمين توصيه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به دولت جديد بود.

ايشان خاطر نشان كردند: هدف از برخي انتقادهاي داخلي كه به پشتوانه رسانه هاي بيگانه صورت مي گيرد تخريب است اما نقدهاي مصلحانه و خيرخواهانه اي هم وجود دارد كه از سوي طرفداران دولت هم نيست كه بايد به آنها توجه و عمل كرد.

رهبر انقلاب اسلامي اقدام دولت نهم را در تحمل اهانتها و كينه توزيها داراي اجر الهي دانستند و افزودند: نبايد در اين راه خسته شد يا انتقادهاي كوچك را حمل بر دشمني كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رئيس جمهور و همراهانش در كابينه را به مغتنم شمردن توصيه ها و نصيحتهاي مراجع، علما و بزرگان ديني توصيه مؤكد كردند و افزودند: بزرگان علما در مناطق مختلف كشور و مراكز حوزه هاي علميه، طرفداران نظام اسلامي هستند و خدمات دولت را هم مي بينند بنابراين توصيه هاي آنان از روي محبت و علاقه مندي است و بايد مغتنم شمرده شود.

ايشان همچنين استقبال از انتقادات نخبگان و فرزانگان دانشگاهي را موجب قوي تر شدن پشتوانه دولت برشمردند و افزودند: ممكن است نخبگان خيرخواه، اعتراضي هم داشته باشند كه لازم است با استقبال از آنها ذهن فعال و پوياي نخبگان را براي خود ذخيره كرد.

طراحي و تدوين الگوي اسلامي، ايراني پيشرفت و استفاده از متفكرين براي تحقق اين مهم، آخرين توصيه رهبر انقلاب به دولت بود.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به لزوم همراهي ذاتي عدالت با برنامه هاي پيشرفت تأكيد كردند: بگونه اي حركت كنيد كه اقدامات شما در فرصت 4 ساله خدمت، پايه هاي محكمي براي مسئولان آينده كشور فراهم كند تا انشاءالله در همه زمينه ها حركتي قوي تر از دولت نهم انجام شود.

 

 


نوشته شده در   سه شنبه 17 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode