ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 آبان 1391     |     کد : 45360

کارکرد مساجد با محوریت روحانیت احیا شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: کارکرد مساجد تنها برای برگزاری مراسم ختم نیست بلکه این مراکز محوری برای انجام امور فرهنگی و ترویجی است و این جایگاه باید با محوریت روحانیت احیا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی: کارکرد مساجد با محوریت روحانیت احیا شود 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: کارکرد مساجد تنها برای برگزاری مراسم ختم نیست بلکه این مراکز محوری برای انجام امور فرهنگی و ترویجی است و این جایگاه باید با محوریت روحانیت احیا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در جمع مسئولان اداری، هیئت امنای مساجد، قاریان و حافظان قرآن در این شهرستان با اشاره به اینکه غدیرخم امتداد رسالت نبوی است، اظهار داشت: امامت و ولایت در جامعه همانند جایگاه قلب در انسان، نقش بسیار ممتاز و ویژه‌ای را ایفا می‌کند و همان‌گونه که هر نوع نارسایی در قلب سلامت وجود انسان را به خطر می‌اندازد، نبود جایگاه امامت و ولایت در جامعه بشری نیز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از این رو باید به این موضوع اهمیت داده شود.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ولایت را هدف گرفته و می‌خواهند با تضعیف این جایگاه ارتباط مردم با ولایت و امامت را قطع کنند، از این رو آنان با گسترش برخی افکار می‌خواهند مسیر را از مسیر ولایت به انحراف بکشانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، مساجد را سنگری برای حفظ دین و اسلام خواند و خاطرنشان کرد: کارکرد مساجد تنها برای برگزاری مراسم ختم نیست بلکه این مراکز محوری به منظور انجام امور فرهنگی و ترویجی است و این جایگاه باید با محوریت روحانیت احیا شود.

وی، به وجود 160 ماهواره برای ترویج مباحث نامناسب اشاره کرد و افزود: عدم توجه به ترویج امور فرهنگی اسلامی و سالم ما را از تربیت نسل جوان غافل کرده و جوانان بی‌هویت را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

حسینی گفت: باید تلاش کرد از قافله تربیت نسل جوان عقب نمانده و در ایجاد احساس مسئولیت در آنان تلاش کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، مساجد را محل دفاع در برابر جنگ نرم دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: باید در کنار تقویت ترکیب هیئت امنای مساجد، از افراد تحصیلکرده و جوان نیز استفاده شود تا عملکردی مثبت و قابل قبول به جامعه ارائه دهیم.

وی در بخشی از سخنان خود به عملکرد ضعیف این اداره کل در قبل از انقلاب و مدتی در بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: همین ضعف‌ها باعث شده است تا با از بین رفتن برخی موقوفات، نگاه مردم در بعضی بخش‌ها به این اداره مثبت نباشد ولی اکنون با ایجاد سامانه جامع موقوفات ریالی از موقوفات ضایع نشده و امیدواریم این اعتماد عمومی مردم ترمیم یابد.


نوشته شده در   يکشنبه 14 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode