ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 آبان 1391     |     کد : 45278

ایل‌باغی به پارک‌های تبریز پیوست

با حضور 50 هزار شهروند تبریزی و به مناسبت عید سعید غدیر، عید ولایت و امامت ظهر امروز از پارک 230 هکتاری ایل‌باغی در بالا دست اتوبان شهید کسایی تبریز بهره‌برداری شد.


با 230 هکتار مساحت
ایل‌باغی به پارک‌های تبریز پیوست
با حضور 50 هزار شهروند تبریزی و به مناسبت عید سعید غدیر، عید ولایت و امامت ظهر امروز از پارک 230 هکتاری ایل‌باغی در بالا دست اتوبان شهید کسایی تبریز بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محدوده 230 هکتاری پارک ایل باغی که سه سال قبل از سوی منابع طبیعی استان برای آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های رفاهی تفریحی و گردشگری به شهرداری تبریز تحویل داده شده بود، سرانجام و پس از اجرای طرح‌های متعدد رفاهی، تفریحی، درختکاری، توسعه فضای سبز و ایجاد مجموعه‌ها و زیرساخت‌های بازی و تفریح از جمله مجتمع سورتمه سواری، شهر بازی‌های مدرن و جدید، آبشار مصنوعی، آلاچیق و مبلمان پارکی ظهر امروز در این مجموعه و به مناسبت عید سعید غدیر به بهره‌برداری رسید.

علیرضا نوین شهردار تبریز در آیین بهره‌برداری از این مجموعه رفاهی تفریحی بزرگ که فرماندار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند، گفت: مدیریت فعلی شهرداری تبریز با درک اهمیت حفظ و حتی ایجاد و توسعه فضای سبز شهری به عنوان میراث نسل‌های آتی، برنامه‌ریزی جامع و هدفمندی را برای تحقق و احیای دوباره باغ‌شهر تبریز در یک دوره زمانی مشخص انجام داده و طی پنج سال گذشته نیز علاوه بر جلوگیری از تغییر کاربری فضاهای سبز به مسکونی و تجاری و تخریب فضای سبز شهری، بسترهای لازم برای دستیابی به این هدف فراهم شده است.

وی افزایش سرانه فضای سبز شهری تبریز از هشت متر مربع در سال 84 به 15 مترمربع در سال‌جاری را مهم‌ترین دستاورد مدیریت و برنامه‌ریزی هدفمند شهرداری در این حوزه طی سال‌های اخیر اعلام و خاطرنشان کرد: پارک 230 هکتاری ایل‌باغی یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی شهرداری تبریز به شمار می‌رود که به نوبه خود نقش قابل توجهی در افزایش سرانه فضای سبز شهری داشته است.

نوین در عین حال مجموع اعتبارات هزینه شده برای آماده‌سازی و تجهیز مجموعه 230 هکتاری ایل باغی را 200 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از عموم شهروندان خواست در حفظ و نگهداری بوستان‌ها ، پارک‌ها و فضای سبز شهری مشارکت کنند.


نوشته شده در   جمعه 12 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode