ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 آبان 1391     |     کد : 45237

پخش آنلاین کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی ‌آقاقاضی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از پخش آنلاین کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی از طریق وب سایت کنگره خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد
پخش آنلاین کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی ‌آقاقاضی
خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از پخش آنلاین کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی از طریق وب سایت کنگره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده گفت: کنگره بزرگداشت مقام علمی و عرفانی آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی در جهت معرفی شخصیت برجسته این فقیه متاله پانزدهم و شانزدهم آبان ماه جاری با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر علاقمندان به شخصیت متعالی آیت‌الله قاضی، ستاد اجرایی کنگره تمهیداتی را جهت پخش آنلاین مراسم اندیشیده و براساس آن علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنت http://www.seiedalighazi.ir به صورت آنلاین این مراسم را مشاهده نمایند.

داننده گفت: اقدامات متعددی در جهت تبیین ابعاد و زوایای شخصیتی این عالم برجسته انجام گرفته که رونمایی از هفت عنوان کتاب شامل کتاب آسمان توحید و معرفت در رابطه با شهود توحیدی و مراتب آن در مکتب قرآن و اهل بیت (ع) نوشته حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمدباقر تحریری، کتاب اخلاص‌مند اخلاص کیش که شامل فرازهایی از نامه‌های مرحوم آیت‌الله حاج سید علی آقا قاضی به مرحوم آیت‌الله سیدمحمدباقر قاضی، تالیف حجه‌الاسلام والمسلمین محمود لطیفی، کتاب انوار هدایت شامل مجموعه احادیث اخلاقی، ‌گردآوری و تالیف حجه‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد غروی، کتاب زینت الارشاد شامل حواشی سلطان الموحدین آیت‌الله قاضی به کتاب ارشاد شیخ مفید از حجت‌الاسلام و المسلمین علی صدرایی خویی، کتاب کوه توحید شامل بررسی سیر زندگی، ‌افکار و آثار سیدالعارفین آیت‌الله سیدعلی آقا قاضی تبریزی(ره) نوشته دکتر هادی هاشمیان و مجموعه مقالات برگزیده در دو جلد، از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

وی همچنین نامگذاری یکی از خیابان‌های تبریز به نام آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی و رونمایی از تمبر یادبود وی را از دیگر برنامه‌های ستاد برگزاری کنگره عنوان کرد.

براساس این گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بنیاد نیمه شعبان مسجد‌آیت‌الله انگجی کنگره بزرگداشت مقام علمی عرفانی آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی را در پانزدهم و شانزدهم آبان ماه 1391 در تبریز برگزار می‌کند.

آیت‌الله سید علی قاضی فرزند حاج سید حسین قاضی، در سال 1285هـ.ق. در تبریز متولد شد و بعد از بلوغ و رشد به تحصیل علوم ادبیه و دینیه مشغول شد.

وی در سال 1313هـ.ق. در سن 28 سالگی به نجف اشرف مشرف شد و تا آخر عمر آن جا را موطن اصلی خویش قرار داد.

مرحوم آیت الله قاضی پس از اقامت در نجف اشرف، تحصیلات حوزوی خود را نزد استادانی ازجمله فاضل شربیانی، شیخ محمد مامقانی، شیخ فتح الله شریعت، آخوند خراسانی ادامه داد.

میرزا علی آقا قاضی پس از سال‌ها تدریس معارف اسلامی، در روز دوشنبه چهارم ماه ربیع المولود سال 1366 قمری مطابق هفتم بهمن ماه در نجف اشرف وفات و در وادی الاسلام نزد پدر خود دفن شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode