ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 شهريور 1388     |     کد : 4512

محمدرضا مظفر

علامه مظفر تلاش فراوانی در راه ترویج فرهنگ دینی و ایجاد اصلاح در کتب درسی حوزه داشت که مورد توجه بزرگان حوزه آن عصر نیز بود...

 

ولادت: 1322ق.

محل ولادت: نجف

وفات: 1383ق.

محل دفن: کوفه

محل تحصیل: نجف

اساتید: حضرات آقا ضیاء الدین عراقی ، میرزا محمد حسین نائینی ، شیخ محمد حسین اصفهانی و...

شاگردان : سید محمد حسن قاضی ، شیخ جواد قسام و...

تالیفات: اصول الفقه ، السقیفه ، دیوان اشعار و ...

علامه مظفر تلاش فراوانی در راه ترویج فرهنگ دینی و ایجاد اصلاح در کتب درسی حوزه داشت که مورد توجه بزرگان حوزه آن عصر نیز بود. به اعتراف بسیاری از شخصیت های علمی و دینی اگر علامه مظفر سرمایه عمر خود را در پی اصلاح حوزه نمی گذاشت بی شک یکی از مراجع تقلید می شد.

از میان اساتید ایشان آیت الله شیخ محمد حسین غروی اصفهانی نقش زیادی در شکل دهی شخصیت وی داشت بدان حد که خط مشی اصول و فقهی و فلسفی علامه مظفر ، متاثر از دیده گاههای این استاد است . به سفارش همین استاد و نیز توصیه میرزا حسن بجنوردی برای فهم برخی مباحث علمی مشکل و توضیح بیشتر آن ها به مرحوم آیت الله سید علی قاضی مراجعه می کرد.

وقتی که علامه مظفر با خبر شد که آقای قاضی به همراه تنی چند از شاگردان در مسجدی منسوب به آل طریحی نماز می خوانند و جلساتشان را برگزار می کنند . بسیار خوش حال شد و از همسایه ها خواست که برای روشنایی مسجد چراغی در آنجا قرار دهند. طلبه های مخالف مرحوم وقتی خبردار شدند به آنجا حمله کردند و چراغ مسجد را شکستند و سجاده زیر پای مرحوم قاضی را کشیدند . علامه مظفر وقتی آقای قاضی را دید خواست لب بگشاید و تاسف خود را ابراز دارد اما مرحوم قاضی انگشت خود را به نشانه سکوت بر لب گذاشت و علامه مظفر می گفت : سال ها گذشت تا اینکه برای من روشن شد که سکوت و گذشت بهترین روش مقابله با امثال این قضایاست و تفرقه بدترین چیزی است که این امت به آن مبتلا و آزمایش شده اند. 

 


نوشته شده در   يکشنبه 15 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode