ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 شهريور 1388     |     کد : 4495

كاهش افسردگي با خوردن موز

ميليون‏ها نفر در سراسر دنيا مبتلا به افسردگي هستند و ثابت شده است كه بعضي درمان‏هاي خانگي مي‏توانند علائم افسردگي را برطرف كنند...

 

ميليون‏ها نفر در سراسر دنيا مبتلا به افسردگي هستند و ثابت شده است كه بعضي درمان‏هاي خانگي مي‏توانند علائم افسردگي را برطرف كنند.

موز داراي ويتامين‏ها و املاح شگفت انگيزي است كه از نظر علمي معلوم شده است مي‏تواند افسردگي، بيماري‏هاي قلبي، دردهاي قاعدگي، گرفتگي عضلات پا و دريافت انرژي را بهبود بخشد.

موز يكي از منابع غني تريپتوفان ( يك نوع اسيدآمينه و پيش ساز پروتئين) است. تريپتوفان در بدن تبديل به سروتونين مي شود. سروتونين يك ناقل عصبي است كه باعث ايجاد آرامش مي شود. ساير غذاهاي غني از تريپتوفان شامل شير، عسل، گوشت بوقلمون، سفيده تخم مرغ و ماهي تن است.

بر اساس تحقيقات مشخص شده است كه كمبود سروتونين در بدن باعث افسردگي مي شود.

روش هاي مصرف موز:

ما به شما مي‏گوييم كه چگونه با خوردن موز از افسردگي رها شويد:

1- پوست موز را جدا كنيد. سپس اين پوست را به تكه‏هاي خيلي كوچكي خرد كنيد. آن را با آب ميوه ، شير يا ساير ميوه‏ها مخلوط كنيد تا بتوانيد بخوريد. همچنين مي‏توانيد آن را همراه با يخ خرد شده در مخلوط كن بريزيد تا نرم‏تر شود. پوست موز، علائم افسردگي را كاهش مي‏دهد.

2- صبح كه از خواب بلند شديد، يك موز از يخچال برداريد و پوست آن را جدا كنيد. موز را با چاقو چند قسمت كنيد و در بشقاب قرار دهيد. اگر دوست داشتيد مي‏توانيد كمي عسل هم روي آن بريزيد. سپس به آرامي آنها را بخوريد تا از طعمشان لذت ببريد.

3- هر روز يك عدد موز كامل بخوريد. حداقل به مدت يك ماه اين كار را انجام دهيد تا اثراتش را در كاهش هر نوع درد و ناراحتي ناشي از افسردگي مشاهده كنيد.

4- اگر شاغل هستيد، هر روز يك عدد موز با خودتان سر كار ببريد. هر موقع استرس داشتيد يا هر نوع فكر يا موضوع ناراحت كننده‏اي سراغتان آمد، براي مدت 5 دقيقه استراحت كنيد و يك عدد موز بخوريد.

خواهيد ديد كه استراحت و تغذيه، افسردگي شما را كم مي‏كند.

5- از پزشك معالج خود درباره فوايد موز سئوال كنيد. او به شما مي‏تواند بگويد كه چگونه اين ميوه را در برنامه غذايي روزانه خود مصرف كنيد. همچنين تحت نظر پزشك مي‏توانيد مكمل‏هايي را از داروخانه بخريد و روزانه در كنار غذاها مصرف كنيد.

 


نوشته شده در   يکشنبه 15 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode