ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 21 ارديبهشت 1403
جمعه 21 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 آبان 1391     |     کد : 44827

مردم شناسی خصوصیتی که امام(ره) را از رهبران دنیا ممتاز می کند

حضرت امام خمینی(ره) با توجه به آگاهی و شناختی که از ملت خود داشتند، باعث تحریک و بیداری احساسات آنان شدند که در نتیجه آن، سرنوشت ملت تغییر کرد. این همان خصوصیتی است که امام خمینی(ره) را از سایر رهبران بزرگ دنیا ممتاز می سازد.

خبرگزاری مهر ـ  حضرت امام خمینی(ره) با توجه به آگاهی و شناختی که از ملت خود داشتند، باعث تحریک و بیداری احساسات آنان شدند که در نتیجه آن، سرنوشت ملت تغییر کرد. این همان خصوصیتی است که امام خمینی(ره) را از سایر رهبران بزرگ دنیا ممتاز می سازد.
مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی از نظام جمهوریت که هدف آن تجلی ارزشهای اسلامی و برقرار کردن نظام اجتماعی جمهوری اسلامی بوده، برخوردار شدند و جهت نیل به اهداف رهبران انقلاب از حمایت خود، دریغ نورزیدند.

حضرت امام خمینی(ره) یک شخصیت جهانی بودند، ایشان با توجه به آگاهی و شناختی که از ملت خود داشتند، باعث تحریک و بیداری احساسات آنان شدند که در نتیجه آن، سرنوشت ملت تغییر کرد. این همان خصوصیتی است که امام خمینی(ره) را از سایر رهبران بزرگ دنیا ممتاز می سازد.

تجربه تاریخ نشان می دهد کسانی افراد خاصی را معبود درون خود قرار داده و باعث بدعتگذاری در آداب و رسوم مذهبی شده اند و در نتیجه در مردم احساس خودباختگی را به وجود آورده اند و این انسانهای خودباخته همواره در انتظار آمدن یک منجی هستند که با آمدن او از مصائب و رنجها رهایی یابند، اما در مقابل، حضرت امام خمینی(ره) با پیروی از راه اسلام و قرآن، خدا را که هدف و سر منزل مقصود است، انتخاب کرد.



اندیشه امام خمینی(ره) نه تنها نجات دهنده بود، بلکه شرایطی را مهیا ساخت که موجب ترقی و پیشرفت نظام اجتماعی مهجوریت در ایران شد. در دوران جنگ ایران و عراق، با وجود محاصره اقتصادی و تسلیحاتی، کار انتخابات بدون هیچ وقفه و تعللی ادامه یافت و در این نظام رأی قابل احترام مردم، در برابر هیچ دلیل و مصلحتی پایمال نشده است. مردم ایران این موقعیت را با تغییر نظام استبدادی به جامعه ایده ال، بعد از یک جد و جهد طولانی به دست آوردند.

این ملت نه به یک حرکت افراطی اعتقاد دارند و نه به آزادی غیر مشروع؛ راه این ملت راه اعتدال و میانه روی است. یکی از ژنرالهای امریکایی بنام «عمر بریدلی» این تفاوتها و دوگانگی را در جامعه آمریکایی به طور واضح آشکار ساخته و می نویسند: «و ما صاحب علمی هستیم که در آن اندیشه و آگاهی وجود ندارد. ما صاحب قدرتی هستیم که فاقد احساس و فکر است، ما قتل و کشتار را بیش از نجات زندگی بشر، و جنگ را بیش از امنیت می شناسیم. ما را لحاظ سلاحهای هسته ای همچون دیوی قوی هیکل شده ایم ولی از لحاظ اخلاقی یک ملت شیرخواره هستیم.»

انقلاب ایران به جای گسستگی اخلاقی، پیوند اخلاقی را به جامعه جهانی آموخت، البته سیاستمداران و استعمارگران جهانی آنرا نپذیرفتند. جای تأسف است که غرب، جامعه ایران و اندیشه ایرانی را منفی قلمداد کرده و این کشور را در محاصره های گوناگون قرار داده است. امام خمینی(ره) اسوه و الگوی ملت ایران و نجات بخش جامعه ایران هستند؛ جامعه ای که در آن، قدرت تنها مختص گروهی از مردم نیست، بلکه قدرت اصلی از آن همه مردم است.

در واقع انقلاب ایران نور امیدی برای مصیبت زدگان جهان بود. جنگ عراق علیه ایران بین سالهای 1980- 1990 توطئه ای برای ناکام ساختن انقلاب اسلامی ایران با هدف بازگرداندن نظام استبدادی و دیکتاتوری بود. ایران در این جنگ نه تنها پیروز شد، بلکه با این تجربه جنگی، خود را مستحکم ساخت و انقلاب نیز استوار شد و امروز این کشور آماده رویارویی با هرگونه تجاوزگری است و این قدرت در دنیا عزت و وقار خاصی به ایران بخشیده است.


نوشته شده در   شنبه 6 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode