ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 مرداد 1388     |     کد : 4318

دستورالعمل‌ پيشگيري از آنفلوانزاي نوع A پيش از بازگشايي مدارس ابلاغ مي‌شود

وزير بهداشت گفت: دستورالعمل‌هاي لازم براي پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A پيش از بازگشايي مدارس ابلاغ به آموزش و پرورش مي‌شود...

 

وزير بهداشت گفت: دستورالعمل‌هاي لازم براي پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A پيش از بازگشايي مدارس ابلاغ به آموزش و پرورش مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، كامران باقري لنكراني امروز در حاشيه مراسم تقدير از حاميان ولايت حوزه سلامت در حوادث پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري با توصيه به هموطنان درباره پيشگيري از آنفلوانزاي نوع A مبني بر حاضر نشدن در فضاهاي عمومي و در صورت نياز، استفاده از ماسك براي جلوگيري از انتقال ترشحات تنفسي افراد، افزود: از حدود يك ماه پيش ذخيره‌سازي داروي موثر در درمان آنفلوانزاي نوع A دو برابر شده است.

باقري لنكراني ادامه داد: شتاب انتقال آنفلوانزاي نوع A در سطح جهان كمتر شده است اما از آن جايي كه دوره‌هاي اين بيماري قابل پيش‌بيني نيست نمي‌توان نسبت به آن برنامه‌ريزي كرد.

وي افزود: به دليل آنكه مدارس محل تجمع كودكان و نوجوانان است بايد مقررات مشخصي وجود داشته باشد مبني بر اينكه چه كساني نبايد در كلاس حاضر شوند و چه مدارسي در چه مرحله بايد تعطيل شوند و قبل از شروع سال تحصيل به مدارس ابلاغ شود.

باقري لنكراني گفت: در نيمه شعبان با انبوهي از تجمع مردم در مسجد جمكران مواجه بوديم كه خوشبختانه گزارشي از بيماري‌هاي مسري يا ناشي از آب و غذا و آنفلوانزاي نوع A نداشتيم.

وي افزود: مصرف واكسن آنفلوانزاي فصلي محدود به موارد خاصي است. فصل آنفلوانزاي انساني در نيمكره جنوبي از 3 ماه پيش آغاز شد اما با اين وجود شيوع آنفلوانزاي نوع A در اين نيمكره به جز كشور آفريقاي جنوبي بيش از آنفلوانزاي انساني بود.

وزير بهداشت با اشاره به اينكه واكسن آنفلوانزاي انساني از آنفلوانزاي نوع A جلوگيري نمي‌كند، افزود: اما به افراد بالاي 65 سال داراي بيماري ريوي، قلبي و ديابتي توصيه مي‌شود تا براي حفاظت خود در برابر اين بيماري و نيز جلوگيري از تلفيق اين دو بيماري از اين واكسن در نيمه دوم سال استفاده كنند.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 28 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode