ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 مرداد 1388     |     کد : 4045

مقام معظم رهبري در ديدار شركت كنندگان در مسابقات بين‌المللي قرآن كريم:قضاياي چند روز اخير نبايد وسيله‌اي براي ايجاد اختلاف و شكاف شود

مقام معظم رهبري در ديدار شركت كنندگان در مسابقات بين‌المللي قرآن كريم:قضاياي چند روز اخير نبايد وسيله‌اي براي ايجاد اختلاف و شكاف شود...

مقام معظم رهبري در ديدار شركت كنندگان در مسابقات بين‌المللي قرآن كريم:قضاياي چند روز اخير نبايد وسيله‌اي براي ايجاد اختلاف و شكاف شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در داخل كشور خاطرنشان كردند: قضاياي چند روز اخير نبايد وسيله‌اي براي ايجاد اختلاف و شكاف شود و همه بايد برادرانه با هم همكاري و براي پيشرفت كشور تلاش كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار شركت‌كنندگان در بيست و ششمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم، عمل به قرآن را موجب عزت، پيشرفت، عظمت و اتحاد امت اسلامي دانستند و با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در داخل كشور خاطرنشان كردند: قضاياي چند روز اخير نبايد وسيله‌اي براي ايجاد اختلاف و شكاف شود و همه بايد برادرانه با هم همكاري و براي پيشرفت كشور تلاش كنند.

ايشان هدف از برگزاري اينگونه نشست‌ها و مسابقات قرآني را نزديك شدن به قرآن بيان كردند و با اشاره به اينكه بهره ما از تلاوت قرآن نبايد فقط بهره در مجلس و گوش و چشم باشد بلكه دل ما نيز بايد از تلاوت قرآن بهره ببرد، تصريح كردند:قرآن براي عمل كردن، فهميدن و انديشيدن است و هر مقداري كه به قرآن عمل كنيم همان قدر اثر آن را خواهيم ديد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي وعده نصرت خداي متعال را به مؤمنين حتمي برشمردند و با اشاره به اينكه اگر به شرايط تحقق وعده الهي و دستورات قرآن عمل كنيم، در عرصه زندگي، وعده الهي را خواهيم ديد خاطر نشان كردند: امروز دنياي اسلامي تشنه عمل به قرآن است و قرآن بايد معيار و محور معرفت و عمل ما باشد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي به تلاش دشمنان اسلام و قرآن براي ضربه زدن به اتحاد اسلامي و بدبين كردن دلهاي امت اسلامي نسبت به يكديگر اشاره كردند و افزودند: دشمنان اسلام با خدعه و نيرنگ مي‌گويند كه با قرآن مخالفتي ندارند اما با آنچه كه محور تربيت و تعليم قرآني است مخالف هستند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به وحدت و يكپارچگي ملت ايران خاطرنشان كردند: معناي اتحاد و اعتصام به حبل الله اين است كه در اصول همدل باشيم هرچند ممكن است در برخي از فروع با هم اختلاف داشته باشيم و اين مطلقاً مانع وحدت و اتحاد نيست.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با توصيه به مراقبت در گفتار و پرهيز از ايجاد اختلاف افزودند: رد و طرد ديگران بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نيست و همه بايد براي ساختن كشور برادرانه كمك و همكاري كنند.

ايشان با اشاره به قضاياي 2 الي 3 روز اخير خاطرنشان كردند: اين موضوع نبايد موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آنكه نبايد به كسي بيهوده تهمت زد و او را به خاطر يك امر از همه آن چيزهايي كه صلاحيت محسوب مي‌شود نفي كرد.

رهبر انقلاب اسلامي همگان را به رعايت انصاف در عمل و گفتار دعوت كردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعايت انصاف و عدالت حتي در برخورد با دشمنان خاطرنشان كردند: در نظام جمهوري اسلامي همه ضمن اعلام پايبندي خود به اصول، و با سلايق مختلف در كنار هم باشند.

ايشان اختلاف سليقه را امري طبيعي دانستند و با اشاره به اينكه اختلاف سليقه در همه دورانهاي مختلف وجود داشته است افزودند: اگر اين اختلاف سليقه‌ها و برداشتها با هواي نفس مخلوط شد كار خراب مي‌شود، بنابراين بايد ملاحظه كرد كجا اختلاف سليقه براساس هواي نفس و كجا براساس احساس تكليف است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي دقت در عمل به تكليف و رعايت تقوا يعني تلاش و مراقبت براي انجام وظيفه را موجب لطف و فضل الهي دانستند و خاطرنشان كردند: در احساس تكليف هم، دقت لازم است تا قدم از دايره تكليف آن طرف تر نگذاشت و زياده روي نكرد.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان با اشاره به ضرورت تلاش براي عمل به وظايف و رعايت تقوا افزودند: بحمدالله تا امروز لطف و مدد الهي شامل حال ملت ايران بوده است.

 خبرگزاري فارس


نوشته شده در   يکشنبه 4 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode