ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1388     |     کد : 4039

درمان تهوع با زنجبیل

زنجبيل" گياهي است با نام علمي Zingiber officinalis از خانواده Zingiber aceae (خانواده زنجبيل) كه از ريزوم (ريشه) آن استفاده مي ‌شود...

زنجبيل" گياهي است با نام علمي Zingiber officinalis از خانواده Zingiber aceae (خانواده زنجبيل) كه از ريزوم (ريشه) آن استفاده مي ‌شود. ريشه‌ها را از زمين خارج نموده و پس از پوست كندن به صورت تازه يا پودر استفاده مي ‌كنند. تازه ي آن داراي مقدار زيادي رطوبت است كه در اثر گذشت زمان خشك مي ‌شود.

در بيشتر بازارهاي جهان از جمله ايران، تكه‌هاي خشك ريزوم (كه تقريباً سفيد رنگ است) وجود دارد كه داراي بوي بسيار نافذي است. اين گياه در ايران وجود ندارد و از هندوستان يا نقاط ديگر وارد مي‌ شود. زنجبيل به عنوان معطركننده و ادويه، يكي از پرمصرف ‌ترين گياهان خوراكي و دارويي جهان است.

زنجبيل داراي خواص متعددي است اما يكي از خواص مهم آن ضد تهوع بودن است كه در بين گياهان جزء قوي‌ترين‌هاست.

مصرف زنجبيل در زمان تهوع ناشي از مسافرت و تهوع دوران بارداري بين افراد جهان بسيار شايع است.

بسياري از افراد بعد از سوار شدن به ماشين يا وسايل نقليه ديگر دچار تهوع مي ‌شوند كه براي جلوگيري از اين حالت مي توانند نيم تا يك ساعت قبل از سوار شدن نيم تا يك گرم پودر زنجبيل را مصرف نمايند.

همچنين خانم‌هاي حامله مي ‌توانند همين ميزان را اول صبح مصرف كنند تا تهوع ناشي از حاملگي، آن‌ها را ناراحت نكند. مصرف اين ميزان هر روزه، كاملاً بي‌ ضرر و در حد مصرف خوراكي آن مي ‌باشد.

براي خوردن آن مي‌ توان پودر زنجبيل را به روي غذا ريخت يا در يك نوشيدني مثل چاي حل نمود و مصرف كرد. البته زنجبيل از مزه ي ‌تند و تيزي برخوردار است و ممكن است بعضي قادر به خوردن مستقيم آن نباشند، به همين دليل مي ‌توان پودر آن را در كپسول‌هاي خالي ژلاتيني كه در داروخانه‌ها موجود مي‌ باشند پر نموده و مصرف كرد. كپسول‌هاي خالي در اندازه‌هاي 250 ميلي ‌گرم (يك چهارم گرم) و 500 ميلي‌ گرم (نيم‌گرمي) در داروخانه‌ها موجود بوده و جنس آن‌ها ژلاتيني و كاملاً خوراكي هستند.

 


نوشته شده در   شنبه 3 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode