ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 تير 1391     |     کد : 39479

بیش از هفت هزار نفر نیمه اول تیر ماه از موزه مشروطه تبریز بازدید کردند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بازدید هفت هزار و 203 نفر در نیمه نخست تیر ماه سال جاری از موزه مشروطه خبر داد.

خبرگزاری مهر : رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بازدید هفت هزار و 203 نفر در نیمه نخست تیر ماه سال جاری از موزه مشروطه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، تراب محمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: از این تعداد بازدید کننده هفت هزار و 56 نفر مهمانان داخلی و 147 نفر مهمانان خارجی را شامل می شوند.

وی با اشاره به مهمانان خارجی موزه مشروطه گفت: موزه مشروطه در روزهای نخست تابستان، پذیرایی مهمانانی از کشورهای مختلف بوده و گروهی از کنسولگری ترکیه و کارکنان سفارت فرانسه نیز از این موزه بازدید کردند.

محمدی به پیشینه موزه مشروطه اشاره کرد و اظهار داشت: بنای تاریخی خانه مشروطه با معماری دوره قاجار، در محله قدیمی راسته کوچه و در ضلع غربی مجموعه بازار تبریز واقع شده است و مالک نخستین آن حاج مهدی کوزه کنانی (معروف به ابوالمله) از شیفتگان حریت و آزادی بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: بنا به قسمت الحاقی آن در زمینی به مساحت 1300 متر مربع و با دو طبقه اندرونی و بیرونی حاصل ذوق هنرمندانه معمار تبریزی به نام «حاج ولی معمار» است که سالها در روسیه ساکن بود و پس از بازگشت به تبریز در سال 1247 ﻫ . ش آن را بنا نهاد.

محمدی ویژگی های خاص معماری دوره قاجار را یادآور شد و گفت: تزئینات چشمگیر به کارگیری نورگیر زیبا و چشم نواز موسوم به کلاه فرنگی با ستونها و در اتاق اصلی موسوم به «طنبی» و غلام گردش دور راه پله، هر کدام به نوعی ذوق و هنر ایرانی را به نمایش گذاشته و آنرا به یک نمونه منحصر به فرد تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: پس از مرمت و تجهیز طبقه اول که شامل تالار اصلی و اتاقهای گوشواره ای است، این بنا با نمایش اسناد و مدارکی از دوران پر فراز و نشیب انقلاب مشروطه با عنوان موزه آغاز به کار کرد که از مهمترین اموال ارایه شده در آن می توان فرش مشروطه، اسلحه کمری ستارخان، لوازم شخصی سران انقلاب و دیگر اسناد و مدارک اهدایی مرتبط با انقلاب مشروطه را نام برد.



نوشته شده در   پنجشنبه 22 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode