ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 تير 1388     |     کد : 3941

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان نظام اسلامي:موفق نشدن نخبگان در امتحان امروز الهي موجب سقوط آنان خواهد شد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: نخبگان مراقب باشند، زيرا در امتحان عظيمي قرار گرفته اند و موفق نشدن در اين امتحان، تنها مردود شدن نيست بلكه موجب سقوط آنان خواهد شد...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: نخبگان مراقب باشند، زيرا در امتحان عظيمي قرار گرفته اند و موفق نشدن در اين امتحان، تنها مردود شدن نيست بلكه موجب سقوط آنان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار مسئولان نظام اسلامي و جمعي از قشرهاي مختلف مردم، بعثت پيامبر عظيم‌الشان اسلام (ص) را مقطعي مهم در تاريخ بشريت دانستند و تاكيد كردند: امروز اصلي‌ترين نياز جامعه اسلامي عمل به پيام بعثت و ملاك قرار گرفتن عقل و خرد، حاكم شدن فضيلت‌هاي اخلاقي و مبنا قرار گرفتن انضباط قانوني در جامعه است كه در اين زمينه وظيفه نخبگان و بزرگان بسيار با اهميت است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تبريك عيد بزرگ مبعث پيامبر اعظم (ص) به امت اسلامي و ملت ايران‌، تربيت عقلاني و تاكيد بر خرد گرايي و تدبّر را مهمترين بخش از پيام بعثت بر شمردند و افزودند: اولين كار پيامبر مكرم اسلام (ص) حاكم كردن عقلانيت در جامعه اسلامي بود زيرا تربيت قدرت تفكر و نيروي خرد در جامعه، حَلاّل همه مشكلات، مهار كننده نفس و زمينه ساز عبوديت انسان است.

ايشان با اشاره به تربيت اخلاقي به عنوان دومين بخش از پيام بعثت خاطر نشان كردند: رواج فضيلتهاي اخلاقي در جامعه همچون هواي لطيفي است كه زمينه زندگي سالم را فراهم مي‌آورد و انسان را از حرص‌ها، جهالت‌ها، دنيا طلبي‌ها، بغض هاي شخصي و سوء ظن به يكديگر باز ميدارد و به همين دليل است كه در اسلام تزكيه و رشد اخلاقي بر تعليم مقدم است.

رهبر انقلاب اسلامي، تربيت و انضباط قانوني را سومين بخش از پيام بعثت خواندند و با اشاره به پيشقدم بودن پيامبر اسلام(ص) در عمل به احكام و دستورات اسلام افزودند: همه اين موارد براي جامعه اسلامي شاخص و معيار است و ميدان زندگي نيز صحنه آزمايش انسانها است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي عزت كنوني ملت ايران را نتيجه موفقيت و سربلندي در آزمايشهاي دشوار 30 سال گذشته دانستند و تاكيد كردند : خداوند متعال پاداش اين موفقيت‌ها را دستاوردهاي بسيار بزرگي براي ملت ايران قرار داده است و امروز نيز آحاد مردم در جهت اهداف بلند اسلام در حال حركت و مجاهدت هستند كه نتيجه آن هم احساس عزت و هويت ملت ايران است.

ايشان افزودند: اينكه قدرتهاي استكباري دنيا شعار خود را مقابله با جمهوري اسلامي ايران قرار داده اند و نظام اسلامي را مانع تحقق اهداف شوم خود بويژه در منطقه خاورميانه مي‌دانند نشان‌دهنده عظمت ملت، نظام، و دولت ايران است.

رهبر انقلاب اسلامي اين دستاوردها را نتيجه حركت ملت ايران در عرصه دستورات دين دانستند و با يادآوري نقش عامل بودن نخبگان، بزرگان جامعه و مسئولان بعنوان الگوي مردم، خاطر نشان كردند: ملت ايران در 30 سال گذشته نشان داده است كه ملت وفادار و با گذشتي است و در قضايا و حوادث اخير بعد از انتخابات رياست جمهوري نيز، اين ويژگي ملت ايران بار ديگر آشكار شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در ميان ملت ايران سلايق مختلفي در عرصه زندگي اجتماعي وجود دارند كه هر كدام نظر خود را بيان مي‌كنند اما آنجايي كه ملت احساس مي‌كنند، مسئله دشمني با نظام در ميان است و دستي، حركتي را براي ضربه زدن به نظام مديريت مي‌كند، از او فاصله مي‌گيرند، حتي اگر همان شعاري را بدهد كه ملت به آن معتقد است.

ايشان حوادث اخير را تجربه و درس مهم ديگري براي ملت ايران در كنار تجربه هاي سالهاي گذشته ارزيابي و تأكيد كردند: اين حوادث، اين تجربه و درس را بهمراه خود داشت كه حتي در زماني كه حركتي بزرگ در كمال آرامش و ثبات انجام مي گيرد، نبايد از نقشه و كيد دشمن غافل ماند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: در حاليكه همه اذعان داشتند انتخابات اخير با حضور چهل ميليوني مردم يك عظمت بي‌نظير از ابتداي انقلاب و نشان دهنده قدرت نظام براي به صحنه آوردن مردم بعد از گذشت 30 سال است، در عين حال همه متوجه شدند در چنين شرايطي نيز نبايد از كمين و برنامه ريزي دشمن بمنظور ضربه زدن به ملت غفلت كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ادعاي دشمنان ملت ايران مبني بر دخالت نكردن در مسائل داخلي كشور افزودند: در حاليكه دخالت دشمنان بويژه نقش رسانه هاي آنها كاملاً آشكار است، اين ادعا نشان دهنده بي‌حيائي است.

ايشان با يادآوري هشدار چند سال قبل در خصوص نقش برجسته دستگاه‌هاي تبليغاتي و اطلاعاتي استكباري براي مقابله با استقلال ملت‌ها و منصرف كردن آنان از حركت در مسير عزت و استقلال، خاطر نشان كردند: دشمنان ملت ايران از رسانه‌هاي خود، علناً براي گروههاي غافل و نادان اغتشاشگر، دستورالعمل چگونگي ايجاد نا امني ، تخريب و درگيري پخش مي‌كنند و از طرف ديگر مدعي مي‌شوند كه در امور داخلي ايران دخالت نمي‌كنند در حاليكه آشكارترين دخالت‌ها را انجام مي‌دهند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم تفاوت قائل شدن ميان اغتشاش گران و مردم افزودند: البته رسانه‌هاي استكباري بمنظور حمايت از اغتشاش گران آنها را مردم مي نامند در حاليكه مردم، آن جمعيت ميليوني است كه بمحض ديدن اين اغتشاشگران و مفسدان، خود را كنار مي‌كشد و آنها را با ديده نفرت و انزجار نظاره مي كند.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند : هر فردي با هر عنوان و موقعيتي، اگر بخواهد جامعه را به سمت ناامني سوق دهد از نظر عموم ملت ايران، انسان منفوري است.

ايشان با تأكيد بر اينكه اهداف بلند ملت ايران و سعادت دنيا و آخرت جامعه در سايه آرامش و امنيت محقق خواهد شد، برهم زدن امنيت را بزرگترين گناه دانستند و خطاب به نخبگان خاطر نشان كردند: نخبگان هوشيار باشند زيرا هرگونه حرف، تحليل، و اقدام آنان كه موجب بر هم خوردن امنيت جامعه شود، حركت در خلاف مسير ملت ايران است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: همه بايد مراقب گفتار و مواضع و حتي نگفتن‌هاي خود باشند زيرا نگفتن مسائلي كه بايد گفت، عمل نكردن به وظيفه است و گفتن مسائلي كه نبايد گفت، عمل كردن بر خلاف وظيفه است.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: نخبگان مراقب باشند، زيرا در امتحان عظيمي قرار گرفته اند و موفق نشدن در اين امتحان، تنها مردود شدن نيست بلكه موجب سقوط آنان خواهد شد.

ايشان تنها راه رهائي از چنين سرنوشتي را ملاك قرار دادن خرد و عقلانيت دانستند و خاطر نشان كردند: البته عقلانيت، اين سياسي كاري‌هاي متعارف نيست زيرا سياسي بازي‌ها خلاف عقل است و كساني كه سياسي كاري را اقدام عقلائي مي دانند، اشتباه مي‌كنند.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: راه صحيح عقلانيت، همان راهي است كه عبادت خدا را هموار كند و شاخص آن نيز اين است كه خود قضاوت كنيم، آيا سخنان و موضع گيريهاي ما براي رضاي خدا و با نيت اخلاص است يا اينكه براي جلب توجه برخي افراد، بنابراين نبايد خود را فريب دهيم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لزوم تعمق در پيامهاي مهم مبعث و نگاه فراتر از يك جشن به اين واقعه را يادآور شدند و خاطر نشان كردند: مبعث يك مقطع بسيار مهم براي بشريت است زيرا حركتي كه پيامبر اسلام (ص) در مدت 10 سال حكومت خود انجام دادند و تحولي كه در تاريخ بشريت ايجاد كردند با هيچ حركت و اقدامي قابل مقايسه نيست.

 


نوشته شده در   دوشنبه 29 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode