ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 17 تير 1391     |     کد : 39211

ضرورت جلب اعتماد مردم برای همراهی بیشتر با برنامه های مالیاتی

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت جلب اعتماد مردم، به ویژه مودیان مالیاتی برای همراهی بیشتر با برنامه های مالیاتی تاکید کرد.

 خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت جلب اعتماد مردم، به ویژه مودیان مالیاتی برای همراهی بیشتر با برنامه های مالیاتی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، احمد علیرضا بیگی ظهر امروز شنبه در دیدار با مدیران امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته مالیات اظهار داشت: اگر مردم مطمئن شوند که مالیاتی که می پردازند در مسیر توسعه و عمران بیش از گذشته کشور مورد استفاده قرار می گیرد، در پرداخت مالیات مشارکت بهتری خواهند داشت.

وی با ضروری توصیف کردن حرکت مجموعه های مالیاتی در برقراری عدالت مالیاتی، آن را یکی از برنامه های اصولی دولت بیان کرد و افزود: هرچقدر به سمت شفاف سازی در حوزه مالیات حرکت کرده و اعتماد مردم جلب شود، رضایتمندی عمومی نیز بیشتر حاصل خواهد شد.

وی گفت: امور مالیاتی در کنار گمرکات باید به اتاق های شیشه ای تبدیل شوند که تمام فعل و انفعالات در آن قابل رویت باشد و افراد، کمترین نقش را در انجام امور مربوطه عهده دار باشند.

استاندار آذربایجان شرقی استفاده بهینه از فناوری های پیشرفته و نرم افزارهای الکترونیکی در انجام امور مالیاتی و گمرکات را مورد تاکید قرار داد و گفت: با افزایش استفاده از لوازم الکترونیکی و نقش آفرینی حداقلی افراد در محاسبه مالیات، دل مشغولی مردم را کاهش خواهد داد.

بیگی، اداره کشور با استفاده از منابع حاصل از مالیات را در شرایط فعلی اقتصادی یک ضرورت خواند و گفت: هرچند در این زمینه گام های اولیه برداشته شده اما گام های اساسی تری در پیش است که با اجرای کامل طرح تحول اقتصادی قابل دستیابی به نظر می رسد.

وی با تاکید بر اینکه دستیابی به استقلال سیاسی نیازمند تحقق استقلال اقتصادی است، گفت: شرایط بین المللی ایجاب می کند که بر روی استقلال اقتصادی مان پافشاری داشته باشیم ضمن اینکه تاریخ نشان داده اگر نسبت به تحمل سختی ها بردبار باشیم به خودکفایی خواهیم رسید.

وی با انتقاد از عدم اعمال یکسان قانون مالیات بر ارزش افزوده در آذربایجان شرقی و سایر استان های کشور، نوسان موجود در اجرای این قانون را غیرقابل قبول دانست و افزود: گاهی در این خصوص شکایت هایی واصل می شود که در قیمت تمام شده کالاها نیز تاثیر می گذارد.

بیگی در عین حال افزود: استان آذربایجان شرقی موفق شده در مسیر توسعه اقتصادی و توانمندسازی بخش خصوصی، اقدامات اساسی انجام دهد که احساس امنیت سرمایه گذاری یکی از نتایج این موفقیت هاست.

در این دیدار رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل امور مالیاتی و ناظر گمرکات آذربایجان شرقی در سخنان جداگانه ای به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

هفته مالیات از 16 تیر شروع می شود و تا 23 این ماه ادامه دارد. 


نوشته شده در   شنبه 17 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode