ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 تير 1388     |     کد : 3921

محمّـد اميـن / زندگاني و شخصيت پيامبر اعظم

موضوع: پيامبران - تاريخ اسلام - زندگي نامه...

موضوع: پيامبران - تاريخ اسلام - زندگي نامه

نويسنده: عليرضا يوسفي

ناشر: ميثم تمار

نوبت چاپ: اول

تعداد صفحات: 200 صفحه

تيراژ: 3300 نسخه

قطع: رقعي

قيمت: 14000 ريال

معرفي کتاب:

گزارشي مختصر از جوانب زندگي، سيره و آموزه‏هاي پيامبر (ص) اسلام است كه طي 5 فصل و با استناد به آيات و روايات و اسناد تاريخي نگارش يافته است. هدف اين كتاب روشن ساختن روش مبارزاتي پيامبراست و دفاع وي از حقيقت و اسلام و مشكلاتي كه در اين راه برايش به وجود آوردند؛ مشكلاتي كه در دنياي كنوني هم وجود دارد و زندگي و سيره پيامبر الگوي مناسبي است براي پيدا كردن شيوه برخورد با مشكلات. ولادت، عصمت، خاتميت، بعثت، هجرت، جنگ‏ها و عشق و ايثار پيامبر عمده‏ترين موضوعات كتاب هستند.

كتابي كه اكنون در برابر شما است، خلاصهاي از زندگي پيامبر اكرمr ميباشد، و دربارة مسائل و مشكلات گوناگوني كه در زمان آن حضرت و زمان ما بوقوع ميپيوندد مورد طرح و گفتگو قرار ميدهد.

در اين كتاب ميخوانيم پس از طرح مسائل مختلف و اثبات راه حل آنها نظرية اسلام عزيز را مورد توجّه قرار داده و بخوبي روشن ساختيم كه كتاب حاضر تحت عنوان محمّد امين بيانكننده و قانعكنندة نظريات علاقمندان و خوانندگان محترم خواهد بود.

تاريخنويسي كه بخواهد پيرامون شخصيت پيامبر بزرگوار اسلام مطالبي بنويسد، وقتي بخوبي از عهدة آن برخواهد آمد كه تمام حوادث و شرائط آن زمان را نيز بخوبي بيان نمايد.

و مسلّم است كه از بدو تولّد آن بزرگوار تا تشكيل حكومت آن حضرت ومبارزه با ظلم و فساد و جنايت و بيعدالتي جامعة آن روز بيمقدمه وآني باشد، بلكه مقدمات زياد و شرائط گوناگوني نياز داشته است.

بديهي است كه يكي از مهمترين بحث كتاب حاضر همان دلائل كافي و مدارك قابل قبولي است كه جمعآوري شده تا همة مسائل مورد نياز براي خوانندگان محترم قابل قبول واقع گردد.

پس از تأليف كتاب حاضر، مدّتي در نظر داشتم مقدمهاي براي آن بنويسم تا موضوعات مورد بحث و اينكه چگونه كتاب حاضر را به رشتة تحرير در آوردم، بيان نمايم.

ولي بفكرم رسيد كه كتاب حاضر مقدمه نميخواهد، وآن را همانطوري كه هست، بدون مقدمه، بچاپ برسانم، براي اينكه اگرمقدمهاي به آن معني كه معمول است مينوشتم، ناچار بودم ودراين مرحله وارد ميشدم كه چه اشخاص و نويسندگان محترمي دراين زمينه بحث كردهاند و چه مطالبي نوشتهاند، و اين خود به تنهائي بحث مفصّلي را بدنبال خواهد داشت و موجب خستگي خوانندگان محترم ميگرديد.

ليكن كتاب حاضر با ترتيب خاص و با بيان روشن وروش ساده به رشتة تحرير در آورديم تا تاريخ زندگي پيامبراكرم از جهات مختلف مورد بحث و بررسي قرارگيرد و دراختيار علاقمندان محترم گذاشته شود.

اميدوارم با توجّه و عنايت خداوند منّان و توجّهات خاص آن حضرت و وليّش امام زمان ارواحنا فداه مباحث كتاب حاضر مورد استفاده و بهرهبرداري علاقمندان آن حضرت قرار گيرد انشاء اللّه.

 

 


نوشته شده در   شنبه 27 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode