ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 خرداد 1391     |     کد : 37522

آزادی در حدود قانون تعریف می شود

امام خمینی(ره) معتقد بودند که آزادی در حدود قانون تعریف می‎شود و می‌فرمایند: همه جای دنیا اینطور است که آزادی‎ای که هر ملتی دارد در حدود قانون آن کشور است. نمی‎تواندکسی به اسم آزادی قانون شکنی بکند.

آزادی در حدود قانون تعریف می شود/ آزادی نعمت و امتحان الهی است 
امام خمینی(ره) معتقد بودند که آزادی در حدود قانون تعریف می‎شود و می‌فرمایند: همه جای دنیا اینطور است که آزادی‎ای که هر ملتی دارد در حدود قانون آن کشور است. نمی‎تواندکسی به اسم آزادی قانون شکنی بکند.
امام خمینی(ره) درضرورت ایجاد فضای سالم برای آزادی اندیشه می‎گویند: آنچه که مورد نگرانی هست فی الجمله این است (که الان همه اقشار مردم احساس یک آزادی می‎کنند و آزاد هستند)، با این آزادی چه می‏خواهیم بکنیم؟ ولهذا آزادنه شما پیش ما آمدید در حالی که درسابق نمی‎توانستید. ما هم آزادانه با شما صحبت می‎کنیم و شما هم با ما صحبت می‎کنید.آیا حالا که آزاد هستیم باید تمام قید و بندها را کنار بگذاریم؟ به مجرد اینکه آزاد شدیم هرچه می‎خواهیم بگوییم؟ بنویسیم؟ هرکاری بکنیم؟ این است معنای آزادی که در جمهوری اسلامی است، که قیدها و بندها برداشته شود؟ هرکس هرچه می‎خواهد بگوید؟ ولو ضد ملت و اسلام و بر خلاف قرآن باشد. یانه، آزادی‏ای را می‏خواهیم که اسلام به ما داده باشد، آزادی‎ای که حدود دارد.

امام معتقد بودند که آزادی در حدود قانون تعریف می‎شود و می‌فرمایند: همه جای دنیا اینطور است که آزادی‎ای که هر ملتی دارد در حدود قانون است. نمی‎تواند کسی به اسم آزادی قانون شکنی بکند. آزادی این نیست که مثلا شما بایستید در کوچه به هرکس که رد می‎شود یک ناسزایی بگویید، خدای نخواسته، با چوب بزنید و بگویید من آزادم.آزادی این نیست که قلم بردارید و هرچه دلتان می‎خواهد بنویسید ولو برضد اسلام و برضد قانون باشد.

امام خمینی آزادی را یک امتحان الهی عنوان می‎کنند و معتقدند که "الان این آزادی‎ای را که خدا به ما عنایت کرده دارد ما را امتحان می‎کند. یک‏وقتی نمی‎توانستید کاری بکنید حالا خدا عنایت کرده آنهایی که مانع آزادی بودند از کشور اخراج شده‏اند. خدا شما را با این آزادی به وجود آمده امتحان می‎کند. نعمتهای خدا امتحان است برای بندگان خدا. ببینیم که آیا نعمتی که خدا به ما عنایت کرده این نعمت را کفران یا شکر می‎کنیم. کفران آن اینطور است که آزادیمان را وسیله کارهای زشت قرار بدهیم. شکر آن اینطوراست که آزادی را صرف آنچه که خدا فرموده بکنیم. آزادی‏ای که خدا به ما عنایت کرده یک هدیه الهی است اگر خیانت به آن کنیم ممکن است خدا هدیه‏اش به ما را پس بگیرد و ما به حال سابق برگردیم. باید همه به این مسئله توجه داشته باشیم که از این آزادی به وجود آمده سوء استفاده نکنیم.

بنیانگذار انقلاب اسلامی به این معتقد بودند که نهضت اسلام عامل آزادی است و می‎فرمایند: دررژیم شاه به اسم اینکه نیمی از جمعیت را وارد بکنند در مسائل، همه جمعیت را از مسائل روز و از مسائل زندگی و از مسائل سیاسی کنارگذاشتند! امروزاست که همه اقشار در مسائل خودشان در مسائل کشورشان درمسائل سیاسی دولت دخالت می‎کنند. امروز است که تمام ملت چه بانوان وچه برادران در سرنوشت خودشان دخالت می‎کنند، نه روزی که همه در اختناق بودند. آنها مدعی بودند که نیمی از جمعیت را آزاد کردیم. به اسم آزادی نیمی از جمعیت، تمام جمعیت را از آزادی محروم کردند، شما امروز آزادید. همه برادران و خواهران ما امروز آزادند. آزادانه انتقاد ازدولت می‎کنید. از هرچیزی که برخلاف مسیرتان باشد آزادانه انتقاد می‎کنید. مسائل اساسی رااز دولت تقاضا می‎کنید. این نهضت شمارا آزاد کرد الان آزادانه در اینجا جمع هستید و ازادانه مسائل سیاسی و اجتماعی محل احتیاج ملت را طرح می‎کنید.(سخنرانی در جمع بانوان سواحل جنوب 12/4/58)

امام خمینی(ره) آزادی را از برکات اسلام می‎دانستند و معتقد بودند: برکت اسلام است که این آزادی الان هست. برکت اسلام بود که بعد از انقلاب همچو آزاد کردند همه را، تمام مطبوعات آزاد شد، منتها بعدش دیدند که پنیج شش ماه که گذشت این مطبوعات بعضیشان وابسته به اسرائیل شدند. بعضیشان دارند توطئه می‎کنند بر ضد مملکت، خوب، روی قواعدی بنا شد که رسیدگی بشود و هرکدام که این‏طور هستند جلوشان گرفته بشود. هیچ انقلابی در دنیا نمی‎توانید پیدا کنید مثل انقلاب ایران که بعد از انقلاب ابدا گرفتاری در کار نبود و آزادی مطلق بود. اجتماعات همه آزاد بود، حزبها همه آزاد بود مردم همه‏اشان به طور آزاد مسائلشان را می‎گویند مطالبی که دارند، می‎گویند، انتقاد می‎کنند. 


نوشته شده در   جمعه 12 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode